Ny klokke

Started by UDA, June 23, 2011, 19:17:56 PM

Previous topic - Next topic

UDA

Heihei :)

Den gamle klokka mi datt i bakken, og har vært premenstruell helt siden hendelsen. Konklusjon: Trenger ny klokke. Problem: Vet ikke mye om klokker. Noen som har et godt tips til en klokke mellom 1000 - 4000kr.?

Kriterier er selvfølgelig at den er stilren, og samtidig skiller seg ut på en positiv måte.
No brain, no pain - no pain, no gain

Chuck Baz

Skagen klokkene syns jeg er fine.. Liker de med blå skive best!
http://www.skagen.com/products/Men/Watch/All/1.fx

Jungeldyret

Gå innom en urmaker, prøv og se. Viktig at du liker klokken like bra som den ser ut;)

Salte

Personlig ville jeg ha gått for en analog klokke med stål lenke og kanskje med grå skive. Klokker med reim er også veldig kult men har erfaring med at de ofte går i stykker.

Vandelay

#4
Jeg liker klokker med:
- middels stor "sirkel" eller klokkehus
- hvit bakgrunn
- to visere
- tydelige(store) indikatorer for tid
- ingen sekundmålere eller annet, det blir bare rotete
- brun lærreim

Dette gir klokka en klassisk look som kan brukes til nesten alt. Det eneste jeg kommer på som den ikke passer til er med sportsklær eller med gangster-stil.



TopGun

Støtter forslaget om å gå til en urmaker og kikke litt selv! :)

UDA

Quote from: TopGun on June 26, 2011, 18:49:39 PM
Støtter forslaget om å gå til en urmaker og kikke litt selv! :)

Når det er sagt; er det noen urmakere i Oslo du ville anbefalt? 
No brain, no pain - no pain, no gain

TopGun

Quote from: UDA on June 27, 2011, 14:13:01 PM
Quote from: TopGun on June 26, 2011, 18:49:39 PM
Støtter forslaget om å gå til en urmaker og kikke litt selv! :)

Når det er sagt; er det noen urmakere i Oslo du ville anbefalt? 
Jeg bor i Stavanger, så jeg vet dessverre ikke om noen urmakere i Oslo.

Men, hold deg for guds skyld til kjente KLOKKEMERKER. Drit i juggelklokker fra klesmerker og lignende. Disse har ofte dårlig kvalitet (Selv om det er fra ett stort merkehus), om de ikke har urmekanikk fra en kjent leverandør.

Jungeldyret

Du har urmaker bjerke ved grand hotell, utrolig bra utvalg og utrolig flinke. Thune, bjørklund og juvelen og andre "middels" urmakere (med middels mener jeg de som driver med mye annet en klokker også i samme butikk).

Barger

Klokker.no er ett fint sted å starte  :)

QueenB

sats på en klokke med reim, helst i brunt skinn, men ikke med krokodillemønster e.l. Du hadde scoret mange kulhetspoeng hos meg med en slik klokke (i den grad en klokke kan gjøre en person attraktiv, da) helst hvis den hadde sett litt gammel og slitt ut også.
Jeg har en liten fetisj for brunt skinn, ekte eller fake. Og har liten peiling på merker, men jeg tror kanskje at de fleste jenter bryr seg litt mer om merker enn det jg gjør. Men så er det ikke meg du prøver å imponer heller....

Er ikke spes glad i den sporty stilen heller....

ser nå at denne posten er litt gammel og du har sikkert kjøpt deg ny klokke for lengst :)

tor89

Enig i at klokker med brun skinnrem er kult! Jeg syns at klokker med rund urskive i normal strl. (type ikke de villeste nixon-klokkene) og med metallenke av et eller annet slag er noe som fungerer til det meste.

Hvis budsjettet er på 1000 - 4000 kr så syns jeg Certina har mange fine!

bobdobbs

Hva er tankene deres om denne her, til både hverdags og dresskledde anledninger? ~3600 kr hos Thune.

http://www.klockia.se/tissot-couturier-t035-617-11-051-00.html

Lysjenta

Jeg digger Mondaine klokkene, både til jenter og gutter. :)
De har samme ur som på alle jernbanestajoner i Sveits og ble designet i 1944, så de kan man kalle klassisk.
Kul greie, og ikke så kjempedyre heller:)
http://www.mondaine.com/mondaine-watches/display_family/4

sweet

En venninne av meg har skaffet seg denne - hva synes dere?  Kult med oldskool? :)



Quote from: bobdobbs on September 29, 2011, 10:18:19 AM
Hva er tankene deres om denne her, til både hverdags og dresskledde anledninger? ~3600 kr hos Thune.

http://www.klockia.se/tissot-couturier-t035-617-11-051-00.html
Nice til begge deler!
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.