Players

Started by Anugita, January 01, 2012, 17:56:23 PM

Previous topic - Next topic

kebman

Jeg liker Steming sitt svar veldig godt. Selve sexen har ikke så mye å si.

To pointers (som sannsynligvis ikke vil gjøre det dærlig mer klokere):

1) Er fyren erfaren, eller vant med å prøvekjøre, da mister du han med å vente for lenge. At han er erfaren betyr ikke nødvendigvis at han er mindre interessert i et forhold med deg.

2) Sex skaper tilknytning. Se bare hva biologen Helen Fisher sier om hvordan hormoner påvirker kjærlighetslivet: http://www.ted.com/talks/helen_fisher_tells_us_why_we_love_cheat.html
Så hvis du ønsker noe mer, bør du iaf være sikker på at dere har et minimum av ting til felles før du hopper til køys. :)
Sow a thought, reap a desire. Sow a desire, reap a habit. Sow a habit, reap a destiny.
Nykomling siden 2008 :p

tore

Quote from: kebman on May 29, 2012, 02:48:39 AM
Jeg liker Steming sitt svar veldig godt. Selve sexen har ikke så mye å si.

To pointers (som sannsynligvis ikke vil gjøre det dærlig mer klokere):

1) Er fyren erfaren, eller vant med å prøvekjøre, da mister du han med å vente for lenge. At han er erfaren betyr ikke nødvendigvis at han er mindre interessert i et forhold med deg.

2) Sex skaper tilknytning. Se bare hva biologen Helen Fisher sier om hvordan hormoner påvirker kjærlighetslivet: http://www.ted.com/talks/helen_fisher_tells_us_why_we_love_cheat.html
Så hvis du ønsker noe mer, bør du iaf være sikker på at dere har et minimum av ting til felles før du hopper til køys. :)

Jeg er en av de som ikke orker jenter som skal vente lenge med sex.

Hvorfor skal jeg vente 3-4 dater med sex når jenta har hatt ONS flere ganger tidligere. Jeg må presisere at jeg syns ONS er topp både for gutter og jenter, men at jeg syns det blir feil å leke mer kostbar enn man egentlig er på dates.


Stemning

#92
Haha, forrige uke fikk jeg høre av en sommerflørt jeg har på gang:

"Du vet du, tre ulike venninner av meg har uavhengig av hverandre sagt at du virker som en gutt som kan snakke med jenter. At du kan det der med å flørte liksom..."

Så sa jeg "Kult!", hvorpå hun var rask å presisere at det ikke hadde vært på en positiv måte de hadde ment det.

5 minutter senere råklines det i sofaen på utestedet, med påfølgende overnatting.

SELF FIVE

(Poster det i denne tråden siden det sier noe om jenters forhold til "players". Ikke at jeg er eller vil være en, men at de andre hadde en oppfatning.)


Unloved

Quote from: Casual on January 28, 2012, 17:03:59 PM
Hvis en jente uten selvtillit vil ha en kjekkas så kan det ikke bli seriøst når jenta ikke føler seg komfortabel rundt han.Derfor blir hun en one night stand.
Og HER tror jeg hovedproblemet mitt er summert inn i 2 setninger.
Takk!

Da var det å begynne med selvtillitsboosten...

ouch

Quote from: kebman on May 29, 2012, 02:48:39 AM
Jeg liker Steming sitt svar veldig godt. Selve sexen har ikke så mye å si.

To pointers (som sannsynligvis ikke vil gjøre det dærlig mer klokere):

1) Er fyren erfaren, eller vant med å prøvekjøre, da mister du han med å vente for lenge. At han er erfaren betyr ikke nødvendigvis at han er mindre interessert i et forhold med deg.

2) Sex skaper tilknytning. Se bare hva biologen Helen Fisher sier om hvordan hormoner påvirker kjærlighetslivet: http://www.ted.com/talks/helen_fisher_tells_us_why_we_love_cheat.html
Så hvis du ønsker noe mer, bør du iaf være sikker på at dere har et minimum av ting til felles før du hopper til køys. :)



Ingen andre som opplever at jenter holder igjen på sex som et maktmiddel?

At hun vil vente fordi hun genuint er usikker, ikke tent, ikke vil ødelegge spenningen osv er i grunnen greit.

Men mislikker sterkt de som bruker sex seg som et middel til å kontrollere motparten


--WTF?--

Quote from: Greeneyed on July 10, 2013, 02:09:07 AM
Tiltrekning er vanskelig iblant, man blir ikke alltid tiltrukket av det man rasjonelt tenker at man vil ha. Og playere kan være vanskelig å avsløre også nettopp på grunn av en sånn "tiltrekningskraft", man blir litt blind, både for hva de vil, signalene de gir, og kanskje også hva man egentlig vil selv iblant

det er en øvelsessak, du får det nok til etterhvert:



Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Greeneyed

Haha, liker sangen ;) Kan øve litt på å bøye spiker med blæretang også, greier det til slutt!
Men jada, tror kanskje jeg klarer å bryte mønsteret nå også, hvis jeg bare etter hvert føler meg tiltrukket nok av en jeg dater litt nå. Mye mulig dette blir bra, merker han er annerledes - mer seriøs, uten å bli for seriøs, interessert, men ikke verdens-undergang-hvis-du-ikke-liker-meg-interessert, virker fysisk tiltrukket, men ikke i jeg-må-ha-deg-NÅ-skala. Han tar ting videre, i "riktig retning". Klarer å se ganske mange bra kvaliteter ved ham, uten at jeg på noen måte mister hodet. Vet ikke om han er en jeg vil det skal bli noe mer med, men det finner jeg ut etter hvert.

Knut

#98
Quote from: Greeneyed on July 10, 2013, 02:09:07 AM
Men ja, altså, det er lett å lure noen som vil bli lurt.

Nettopp. Jeg synes det er drit kult at du er såpass selvinnsiktsfull at du faktisk ser det selv.
Fra min erfaring med jenter og venninner, virker det som at de egentlig veit når de begår de feilene som ødelegger en manns opprinnelige interesse i dem, og at jentene egentlig bare er frustrert over at de blir så sterkt emosjonelt påvirket/"fanget" av mannens sjarm slik at de dermed gjør feilene som frastøter han.

Sånn som når venninna mi spurte meg om hvordan hun skulle beholde interessen til en fyr som ba henne på en booty-call, så gjør hun det stikk motsatte av det jeg rådet henne til. And what do you know - fyren ditcha henne like etter å ha hatt sex med henne, igjen.
Logisk sett visste hun godt at hennes handlinger og væremåte ikke ville kunne holde på fyren i ettertid, men hun var såpass emosjonelt investert i han at logikken hennes ble nedprioritert.

Greia, sånn jeg oppfatter det, er at problemet egentlig ikke er når du ligger med en fyr. (Siden du da kan miste eller ikke miste en fyr, avhengig av den fyrens personlige standard/preferanser angående jenter.) For jeg tror problemet egentlig ligger i dine handlinger og væremåten mot han, i form av hvor stor utfordring han oppfatter deg som, etter at dere har hatt sex sammen.
Og utover det, så lønner det seg generelt sett selvfølgelig ikke å ligge med han akkurat den samme kvelden som du først har møtt han, hvis intensjonen din er et romantisk forhold med han.

Og ikke la en mann erobre kroppen din helt, eller deg selv som person, bare fordi han har erobret 1 enkelt sex-akt med deg. Han må fortsatt ha behov for å erobre deg mer (altså å aldri kunne erobre deg helt). Dette er egentlig akkurat det samme konseptet som dere jenter tiltrekkes av i en mann (utfordring), så det er sikkert lett for dere å kjenne dere igjen i det og forstå det.

For jeg mener at det som gjør at en mann velger ei jente framfor ei annen, er 4 elementer:
- Jentas fysiske/estetiske skjønnhet i hans øyne.
- Deres personlige kjemi & humor sammen.
- Den graden av utfordring/mystikk jenta er for han. Altså at han vet at han har sjans på henne i en eller annen grad, men at han samtidig "av en eller annen grunn" ikke vet om han kan få henne helt.
- Jentas beundring/respekt for han. Mannen må føle at han beundres/respekteres av jenta si som en verdig leder for henne. Det uttrykker dere spesielt når dere er veldig feminine mot han, slik at han får en veldig maskulin rolle/kontrast i forhold til deres feminine rolle.
En mann ønsker å være en skinnende ridder/en beundringsverdig mann for jenta si - altså å være en mann som hun er stolt av. (På samme måte som dere jenter ønsker å beundre han/respektere han/se opp til han som en beundringsverdig mann/leder.)

Og som en liten understrekning, for å sette ting i perspektiv: Det en mann ønsker aller mest fra ei jente han liker, er ikke sex - det er å bli beundret/respektert av henne som en verdig mann/leder for henne, som hun altså ser opp til. (Sex kunne vi fått fra sexy horer hvis det virkelig var sexen i seg selv vi ønsket oss mest.) Det tydeliggjør hvor viktig konseptet om beundring/respekt er for oss menn, i forhold til mange andre elementer i et forhold...
Mangel av dette ene konseptet (enten fordi mannen har dårlig selvbilde, eller fordi jenta er dårlig til å uttrykke sin beundring/respekt for han) fører til mannens frustrasjon og forakt for jenta mer enn noe annet element.

Så, et av de viktigste tinga ei jente kan gjøre i et heterofilt forhold: Uttrykk at du beundrer/respekterer din mann. (Særlig ved å opptre feminint rundt han. Se opp mot han med "dådyr-øyne", fortell han hvor stolt du er av han, osv. Positiv forsterkning.)

Solskinn

Quote from: tore on June 27, 2012, 14:14:28 PM
Quote from: kebman on May 29, 2012, 02:48:39 AM
Jeg liker Steming sitt svar veldig godt. Selve sexen har ikke så mye å si.

To pointers (som sannsynligvis ikke vil gjøre det dærlig mer klokere):

1) Er fyren erfaren, eller vant med å prøvekjøre, da mister du han med å vente for lenge. At han er erfaren betyr ikke nødvendigvis at han er mindre interessert i et forhold med deg.

2) Sex skaper tilknytning. Se bare hva biologen Helen Fisher sier om hvordan hormoner påvirker kjærlighetslivet: http://www.ted.com/talks/helen_fisher_tells_us_why_we_love_cheat.html
Så hvis du ønsker noe mer, bør du iaf være sikker på at dere har et minimum av ting til felles før du hopper til køys. :)

Jeg er en av de som ikke orker jenter som skal vente lenge med sex.

Hvorfor skal jeg vente 3-4 dater med sex når jenta har hatt ONS flere ganger tidligere. Jeg må presisere at jeg syns ONS er topp både for gutter og jenter, men at jeg syns det blir feil å leke mer kostbar enn man egentlig er på dates.

Hvordan vet du at dama har hatt masse ONS før deg?
Du bare antar at det er slik, eller spør du? Er dette vanlig å snakke om ved ett første møte?

Greeneyed

Quote from: Knut on October 04, 2013, 21:07:56 PM
Greia, sånn jeg oppfatter det, er at problemet egentlig ikke er når du ligger med en fyr. (Siden du da kan miste eller ikke miste en fyr, avhengig av den fyrens personlige standard/preferanser angående jenter.) For jeg tror problemet egentlig ligger i væremåten din mot han, i form av hvor stor utfordring han oppfatter deg som, etter at dere har hatt sex sammen.
Og utover det, så lønner det seg generelt sett selvfølgelig ikke å ligge med han akkurat den samme kvelden som du først har møtt han, hvis intensjonen din er et romantisk forhold med han.

Og ikke la en mann erobre kroppen din helt, eller deg selv som person, bare fordi han har erobret 1 enkelt sex-akt med deg. Han må fortsatt ha behov for å erobre deg mer (altså å aldri kunne erobre deg helt). Dette er egentlig akkurat det samme konseptet som dere jenter tiltrekkes av i en mann (utfordring), så det er sikkert lett for dere å kjenne dere igjen i det og forstå det.

For jeg mener at det som gjør at en mann velger ei jente framfor ei annen, bortsett den jentas fysiske/estetiske skjønnhet, og deres personlige kjemi sammen - er den graden av utfordring/mystikk hun jenta er for han. At han vet at han har sjans på henne i en eller annen grad, men at han samtidig "av en eller annen grunn" ikke vet om han kan få henne helt.

Her er du nok helt sikkert inne på noe :)
Quote from: Solskinn on October 05, 2013, 09:34:55 AM
Quote from: tore on June 27, 2012, 14:14:28 PM


Jeg er en av de som ikke orker jenter som skal vente lenge med sex.

Hvorfor skal jeg vente 3-4 dater med sex når jenta har hatt ONS flere ganger tidligere. Jeg må presisere at jeg syns ONS er topp både for gutter og jenter, men at jeg syns det blir feil å leke mer kostbar enn man egentlig er på dates.

Hvordan vet du at dama har hatt masse ONS før deg?
Du bare antar at det er slik, eller spør du? Er dette vanlig å snakke om ved ett første møte?

Det lurer jeg også på :)