Motivasjonssnacks?

Started by Zegerman, April 21, 2014, 19:00:00 PM

Previous topic - Next topic

Zegerman

Dere har sikker sittet inne i mange time, kanskje til og med dager med et eller flere emner. Enten det er studie, lekse eller noe helt annet som krever full konsentrasjon.

For å opprettholde denne konsentrasjonen under disse "helvetes ukene" eller skippertakene, trengs det mat.
Hva tenker dere om snacks i perioden mellom måltidene?
Hvilke snacks ville dere valgt?
Ikke foreslå noe superusunt som sjokolade potetgull etc. ;)

Zegerman


Greeneyed

Jeg drikker te og kaffe (nam!), ellers er f.eks. gulrøtter, sukkererter, stangselleri og minimais sunn og god snacks. Frukt er jo også godt, og mandler og rosiner. Halspastiller med god smak funker også. Men egentlig synes jeg det er best å holde seg til drikke mellom måltidene, jeg da, lettere å holde konsentrasjonen uten spising hele tida, og så kan man heller ta seg ordentlig pause under måltidene. Sikkert forskjellig fra person til person hva som funker best:)

piken

Mine anbefalinger er questbar delt i biter (fin erstatning for sjokolade), gojibær, mulberries el.l, frosne druer, melon eller en halv avokado med salt og pepper. Og når det gjelder frukt så er det et godt tips å dele opp eple i båter istedenfor å spise et helt, krever mindre konsentrasjon og det er enklere å spise samtidig som man leser.

Selv prøver jeg egentlig å holde meg unna kjedespising og kun spise når jeg faktisk er sulten. Så klarer meg lenge på noe godt å drikke, som sukkerfri saft eller en god te. Isvann med litt agurk eller sitron i er også fresht og digg.

ClawLife

Det er vist at komboen fruktsukker + koffein gir god effekt på konsentrasjon og opptak av ny informasjon. Så rosiner + kaffe er en fin studiekombo. Ellers går det som regel i assortert frukt og den nøtteblandingen du finner på Kiwi, i tillegg til store doser kaffe og te.

Zegerman

Mange gode svar, Takk! da gjelder det bare å huske det til neste handletur.:)
Tyggis synes jeg fungerer veldig bra, men i kombo med noe annet smaker det litt spesielt.