Reise langt for "date" nr 2?

Started by piken, January 30, 2015, 22:57:21 PM

Previous topic - Next topic

piken

Tenker litt på dette sånn av og på, så hvorfor ikke skrive en post og se hva folk svarer :)

Jeg har blitt kjent med en fyr via Tinder, som jeg ikke trodde jeg kom til å treffe med det første ettersom han bor nordpå. Vi fikk en god tone og han sa at jeg fikk si fra hvis jeg var i hans område plutselig. Vi snakket videre og så var vi plutselig i Oslo samtidig i jula og bestemte oss for å si hei - var sammen i flere timer og det var hyggelig. Usikker på om det er noen gnist der, da sånt tar tid for meg - men på papiret så innehar han alle kvaliteter jeg ser etter i en mann.

Ståa nå er vel egentlig at vi fortsatt har kontakt og jeg definitivt hadde tatt date nr 2 hvis han bodde litt nærmere. Men jeg må dra langt dersom jeg vil treffe han igjen, men synes det er vanskelig å vite om det er romantisk eller vennskap så tidlig.

Jeg har ikke noe problem med å reise dit han bor - det er en plass som jeg uansett kunne tenke meg å reise til, fordi jeg er interessert i naturen i det området - men jeg lurer vel egentlig på hva som blir neste trekk for at det i det hele tatt skal bli noe av. Har sagt til han at jeg har lyst til å dra dit og han vil at jeg kommer - men jeg klarer ikke helt å skjønne om han vil at jeg skal komme dit for å treffe han eller om han bare er gira på å vise fram naturen der oppe. Tenker han at jeg skal bo hos han eller på hotel og hvordan kan man spørre om sånne ting uten at det blir kleint? I tillegg tenker jeg litt på hva slags signaler jeg sender og hva slags forhåpninger jeg gir hos han - tror han at jeg kommer bare for han hvis jeg reiser, eller tror han at jeg kommer til å ha lyst til å være aleine?

Og når jeg finner ut når det passer for meg, skal jeg da bare si; "Hei du, jeg kommer den helga jeg - aner ikke hvordan jeg gjør det med bosted og sånt enda - men si fra hvis du vil være med på tur." ??

Ønsker vel egentlig tips til fremgangsmåte og generelt bare sortere litt i hva som egentlig er greia her :)

Lahoya

#1
Har hatt dame fra Belgia, Frankrike og siste var Ungarn.  Det var billigere flytur en å dra opp til Nord ihvertfall :D
Det jeg gjorde var rett å slett å avtale med meg selv, hvor vidt jeg var interessert i å ta ferie i det landet den damen kom fra. Har alltid hatt som prinsipp å aldri date noe bare for å date dem. Altså kombinere det med gjøremål.  I mitt tilfelle var det å dra til Budapest for eks, noe jeg lenge hadde lyst til.  Samme som i ditt tilfelle. Så da setter jeg inn feriemål med hotell og det hele. Derretter kommer jenta og daten. Best for meg og for henne.

For å gjøre det kort. Dra opp dit med et mål av å nyte det som en ferietur.  Ha gutten som andre prioritert. Ikke så mye stress for hverken deg eller han. For din egen skyld ha en plan om å se mest mulig som om det var en ferie. Ikke ha all den dating stresset i bakhodet.  I beste tilfelle får du både mann og ferietur, og i værste fall en ferietur av naturopplevelse.

Si det som det er. Du vil på ferie å har lenge hatt lyst til å dra opp. At han kan møte deg hvis han har lyst. I ditt tilfelle er det enda mer enkelt fordi du har møtt han OG ønsker å se naturen der oppe.


Du trenger litt ferie og hvile jente.


Dette er min greie og funket/funker for meg. :D   

piken

Takk for hyggelig og godt svar!

Må likevel tenke litt på noen faktorer som jeg er usikker på.

Hotel er sabla dyrt OG i tillegg så har jeg vært inne på tanken om å reise sammen med ei venninne (har ei venninne som bodde der før), noe som hadde vært veldig gøy - tenker at da har hun noen gamle venner som hun kan henge med hvis jeg vil dra på date, eller så kan vi alle finne på noe sammen. Er det en god idé?

Men veldig enig i det du sier, ikke ha daten som hovedfokus, men selve turen - det er jo det som frister mest - å reise DIT! Men tenker jo litt på hva slags forventninger han har når jeg kommer da eventuelt .. Er jo kanskje ikke noe i veien med å bare være ærlig heller, si at jeg kommer først og fremst for naturen, og muligheten for at han kan vise meg rundt - så at han ikke må stresse for at jeg kommer BARE pga han, fordi det er for tidlig å ta stilling til de følelsene der enda.

Greeneyed

Hei! Ser du har fått et godt svar her allerede :) Jeg synes det høres veldig bra ut å avtale å dra med venninna di, men pass på å si ifra i god tid, eventuelt å høre med han gutten om når det passer for ham å møte deg, også kan du nevne et par forskjellige helger som dere vurderer? Du kan jo høre om han vet om det skjer noe gøy en av helgene eller noe sånt .. Tenker bare at det er litt kjipt hvis han er opptatt akkurat når du er der oppe, selv om naturen er en stor grunn til å dra dit. Du kan jo eventuelt snike inn i samtalen (hvis han sier igjen at det hadde vært gøy om du kom oppover en tur) at det hadde vært gøy, men det blir fort dyrt med hotell etc. Det legger fort litt mer press på hvis du bor hos ham, men samtidig blir man raskere kjent  ..

Men en annen ting. Han bor langt nord, og du ganske langt sør. Er målet (hvis du liker ham) å bli sammen? Har en av dere planer om å flytte, sånn at dere snart vil bo nærmere hverandre? Hvis ikke tenker jeg det kan bli ganske vanskelig å få tilbragt så mye tid sammen at dere kommer dit at dere blir så godt kjent at det kan bli et kjæresteforhold. Avstand går fint når man har fått blitt godt kjent og glad i hverandre først, men jeg ser for meg det er vanskeligere i bli-kjent-fasen? Dette er bare noen tanker fra meg, fordi det er lurt å ha tenkt gjennom før man plutselig sitter der og er i en kjip situasjon med kjærlighetssorg og usikkerhet. Når det er sagt kan det være greit å møtes igjen, og enten finne ut at gnisten ikke er der (saken ute av verden) eller at den er der (dere begynner å besøke hverandre en del). Jeg er for at du skal møte ham igjen, selv om jeg virker negativ med alle spørsmålene mine. Hjertet er ikke laget av glass, og det er alltid verdt å ta sjanser på noe som kan bli ordentlig bra :)

piken

Takk for konstruktivt svar, Greeneyed. Du kommer med mange gode poenger som jeg har hatt litt i bakhodet og på et eller annet tidspunkt ta stilling til.

Hvis jeg liker han så vet jeg jo ikke helt hva jeg skal gjøre med den saken. Jeg har ingen spesielle ønsker om kjæreste, men er for første gang på et punkt i livet hvor det å ha kjæreste faktisk ikke hadde vært så ille. Dog er det vanskelig med avstandsforhold, og noe jeg ikke ser så lyst på. Men slik ting er nå så har jeg en midlertidig livssituasjon uansett, så er åpen for å flytte på meg dersom jeg skulle finne ut at jeg har lyst til å satse - ingenting som binder meg noe sted og er en eventyrer i sjela.

Så akkurat nå så er jeg litt mer på den der at det er greit å eventuelt få saken ut av verden (hvis det ikke er noe gnist) og så får man heller ta det derfra hvis man finner ut at kjemien er der.

Følte plutselig at jeg laget en større greie ut av dette enn det egentlig er ved å lage denne tråden og å grave i det, men jeg tror likevel jeg har fått noen fine råd til å ta med meg på veien slik at ting ikke trenger å være så big deal likevel :)

Love

Finnes ulike overnattingsalternativer, den norske turistforening har f.eks vandrerhjem eller liknende (og om dere drar et par venninner kan dere jo finne på noe litt gøy uansett, hotell eller ikke) Nordnorge er sikkert fint om vinteren med nordlys og alt fra ishotell til snøscootersafari:) En opplevelse om dere velger å dra, og han behøver ikke være eneste målet med turen.

piken

Takk for tips, Love! Får se hva plassen har å by på. Starter med å sjekke flybillett i første omgang, så høre om det passer med venninne. Men tror faktisk ikke det er så farlig å dra aleine heller, begynner å bli ganske trygg på at uansett hva slags type kjemi vi har, så har vi såpass mye til felles at det blir en god kompis om ikke annet! :)

piken


Viste seg at ei venninne av meg faktisk har familie der oppe (heyhey, flaks!), så hu sa at hu gjerne kunne bli med på tur om noen uker. Så da blir det tur; med venninne, men ikke noe press på å måtte være med enten henne eller fyren hele tida. Bolig er ikke løst eller tenkt over enda, har jo både mulighet til å bo hos han eller på samme sted som venninna mi (så det ordner vi nærmere).

Har bittelitt "angst" nå for hva slags situasjon jeg har satt meg selv i, har de siste dagene merket at han er veldig interessert - og da trekker jeg meg heller litt tilbake fordi jeg er redd for å få for fort frem / skape forventninger jeg ikke kan fylle opp. Han virker ikke til å miste interessen av dette, noe som er både skummelt og fint. Prøver å tenke mest på at jeg faktisk skal få en fin tur sammen med venninna mi, kanske vi tester ut ishotel, isbading, ri på reinsdyr, whatever - gleder meg uansett til sånne ting - så får sånn romantikkgreier eventuelt bare være en bonus!

Lahoya

Har ei veninne selv oppi nord.   Hørtest morsomt ut det du har tenk å oppleve.  Får lyst til å dra opp dit selv kjenner jeg.

Lykke til Frk. Eventyr :D

piken

Takk :-D

Dra på eventyr du også, da vel :)


(Skal huske på å oppdatere etter jeg har vært på tur!)

piken

Oppdatering: Har vært i Nord-Norge nå, og det gikk over all forvetning!

Jeg dro med et åpent sinn og uten noen som helst forventninger, men merket at jeg ble veldig stresset dagen før og redd for at ting skulle bli kleint og rar med fyren. La oss kalle han M. Dro sammen med ei venninne og hadde avtalt overnatting hos hennes familie der oppe, men allerede første kvelden endte jeg opp hos M og endte med å sove hos han hele helga isteden. Han hadde forslag til masse aktiviteter og sightseeing jeg kunne gjøre samme med han og vi tok også med min venninne. Hundekjøring, ishotell, aking i snøen og mer til. En kjempeartig helg og jeg angrer ikke et sekund på at jeg dro!

Så var det romantikken da. Fant ganske fort ut at jeg syntes M var kjekkere enn jeg huska og begynte å bli usikker på hvor godt han likte meg. Det viste seg etter hvert at vi begge tenkte likt og vi har vært "som kjærester" hele helga. Men hva nå, liksom? Jeg dro hjem på søndag og har ikke klart å tenke på annet enn han siden jeg kom hjem. Vi tok aldri noen prat om hva som skal skje videre og jeg aner ikke om han ser på helga som bare en flørt eller om han kunne tenke seg noe seriøst. Jeg aner ikke hva jeg vil heller, jeg bare vet at han er en type mann som ikke vokser på trær og at jeg aldri har følt meg så komfortabel og behandlet så bra av en mann før!

Må nok bruke noen dager på å fordøye ting, men tenker jo allerede på når jeg har muligheten til å treffe han igjen ..

Love

Gøy!
Typisk når noe er bra at man begynner å stresse...
Men med den avstanden så er det lettere å ta det litt piano og nyte det man har;)

piken

Det er sant. Jeg er vel egentlig mest stressa/litt fortumla fordi jeg overhodet ikke hadde trodd jeg skulle like han så godt. Kunne godt bestilt meg ny tur neste helg liksom. Men akkurat nå får jeg bare nyte det faktum at jeg faktisk er kapabel til å føle ålreite følelser for en ålreit fyr :)

Men er litt usikker på hvordan jeg skal holde liv i flørten - en ting å ha avstand når man allerede er kjærester, da er det jo bestemt at man skal besøke hevrandre med jevne mellomrom. Vi har jo ikke snakket om eller bestemt noenting (noe som er helt ok altså, hadde vært litt sært å allerede nå booke neste treff).

Lahoya

Jeg svarer kun for min egen del nå så vær advart.

1)
Etter en date tar jeg det som selvfølge at det er dama som ringer, eller sms'er hvor fin daten var. Hvis jeg ikke får noe tilbakemelding så antar jeg at daten, tiden vi tilbringte ikke var nok interessant eller spennende for henne.

2)
Spiller ingen rolle for meg om daten var fra stavanger eller Frankrike. Avstand og flørt er nesten det samme hvor som helst den andre parten måtte befinne seg i Europa.

3)
Jeg og jenta skaper alltid en greie mellom oss.  Enten det være seg å spille spill over nett sammen eller skype med videkamera oss imellom imens vi gjør vår dagelige ting. Unormale ting blir normale.

4) 
Flørting over skype funker bra det. Kanskje sende sms om at du har nytt undertøy å vise fra over skype på kvelden. La han jakte eller finne nye spennende sider med deg.



Ting JEG personlig ikke likte at jenta tok opp med meg over avstand var:
Når skal vi møtes???
Hvor, når, hvordan blir neste møte???

Hvor mye jenta tenker på meg hver dag etc.


Kort sagt,.. fra jenta's side likte jeg at hun eller vi kom med noe spennede forslag, sms, snap, eller ha våre "faste" møte dager over nett.
  Jeg selv var den som ønsket å ta initiative til å møte, med ønske om å vite når hun selv var åpen for det.

Dette er hva jeg foretrekker over langdistanse dater.  Heldig å hatt en del erfaringer med akkurat det :) 




Ps: posten innholder sikkert mye skriveleifs', men jeg er for lat til å rette det akkurat nå.


piken

Takk for tips, Lahoya! Jeg har lagt meg mest på snaplinjen nå - det er jo et genialt verktøy. en anelse redd for at jeg er mer aktiv på snapchat enn han, er av typen som lett blir litt ivrig når jeg først liker noen - så prøver å holde litt tilbake for å ikke være masete. (Er student, så snapper fort hele dagen til alle jeg kjenner :p)

Jeg tenkte på at jeg burde ha skrivi noe om at jeg koste meg i helga, takk for koselig helg el.l, men glemte det litt bort .. kanskje for seint nå?

Jeg er ganske sikker på at han liker meg godt, men vet av erfaring at selv om jeg kan virke ivrig i å ta kontakt så er jeg likevel dårlig på å vise at jeg liker folk. er mer overfladisk i kontakten fordi jeg er redd for å være for på. Så kanskje det er en ide å heller lene seg litt mer tilbake, men være mer flørtete og vise at jeg liker han når jeg tar kontakt?