Visualisering= samme som faktiske opplevelser

Started by The Stig, March 14, 2019, 09:36:17 AM

Previous topic - Next topic

The Stig

Hvor mange her har erfaring med daglig visualisering ?

Jeg leser denne boken no: https://www.amazon.com/Breaking-Habit-Being-Yourself-Create/dp/1401938094

Og den går veldig dypt inn på hvor viktig det er å visualisere. Det veldig mye sånn new age greier der om at du projiserer energi ut i universet og slikt. Vet ikke hvor mye jeg kjøper av det, men biten om visualisering er fascinerende. Om man ønsker å forandre seg så må man visualisere den personen man ønsker å være. Det er også en god post om visualisering i det arkivet på det lukkede forumet.

For effektiv visualisering må man se for seg hver minste detalj; hvordan været er, hva slags folk som er der, hvordan de reagerer, og hvordan man selv føler. Jeg har prøvd det noen ganger, men får bare en veldig blurrete visjon, og gir opp fort fordi tankene drifter til andre ting.

Jeg ønsker å visualisere meg selv som fryktløs; at jeg går bort til alle damer jeg ser ute i verden, dagtid eller kveld, og er direkte i min intensjon mot dem, er sjarmerende og flørtende, og er happy uansett om jeg blir avvist eller ikke. På den måten lever jeg et liv med overflod av damer helt til jeg finner en vakker og smart dame som jeg blir sammen med. 
Min relative sannhet idag er at jeg ser mye vakre damer som jeg ikke tør å kontakte (åpnings/avvisnings angst), og de vakre damene jeg har god kontakt med gjennom sosiale nettverk tør jeg aldri vise intensjon mot.
bye bye comfort zone.Just die already.

Ambition

Det du skriver om å projisere engergi osv ut i universet har jeg ingen formening om. Aldri lest noe om det.

MEN....En hver idrettsutøver visualiserer løpet. Seieren. Dette ned i detalj nivå. Dette gjør dem om og om igjen. Ser seg selv vinne. Terper på teknikken og taktikken.  Mange toppledere bruker også visualisering som en effektiv teknikk, samtidig som de bruker selvsnakk. Både visualisering og positivt selvsnakk har dokumentert effekt.

Dette gir jo mening da sjekking er en stor del innergame.

Et godt tips er å gi litt mer f

Kjetil GV

#2
Denne arkivposten på den lukkede delen av forumet(For bootcampdeltakere) som du har tiligang til The Stig tar opp temaet:

Visualiseringstrening:

https://godevibber.no/forum/index.php?topic=3545.0

En annen fun "fact" fra boken Psycho Cybernetics av Maxwell Maltz som handler en del om visualisering, sier at det tar 21 dager for hjernen å omstille seg noe nytt, så om man virkelig skal forandre noe, eller endre en vane ,bør man visualisere en halvtime hver dag i 21 dager.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]