Direkte eller indirekte flørting??

Started by ShiningKnight, April 02, 2019, 22:38:23 PM

Previous topic - Next topic

ShiningKnight

Jeg har vært på kurs nylig. Der møtte jeg ei jente som jeg var interessert i.

For enkelthets skyld så beskriver jeg henne som en 10'er. Selv om alle jenter er forskjellige og ikke kan rangeres på den måten, gjør jeg det bare for å forklare.

Jeg opplever damer i det kaliberet som veldig vanskelig å tilnærme seg. Dersom man tilnærmer seg dem, reagerer de veldig fort med å merke menn som "beilere". Og snipp snapp snute, så var eventyret med den dama ute...

Selv er jeg en veldig direkte sjekker. Jeg har ingen problem med å buse frem. Men føler at det blir litt lavpanna huleboersk ovenfor så fine damer:P

Hvordan skal man klare å hanke inn damer som er litt reservert. Og jeg vet at svart ikke er å vente til dama prøver seg på meg istedet:D

fri90

Ingen sammenheng nødvendigvis mellom utseende og hvordan de oppfører seg, vi gutter må slutte å tenke slik og lage konspirasjonsteorier om hvordan jenta er utifra utseende. Finnes hotte jenter som er bitch, slik som det fins kjekke drittsekker, men er ikke det generelt. Gå bort til de hotte og om hun ikke liker deg finnes det så mange like hotte jenter som er enda mer hyggeligere og bedre match :)

Ligger i hodet, om du er usikker på fine jenter, vil jenta merke det og gi deg til tilbakemelding deretter.

ShiningKnight

At utseende og oppførsel ikke har noen sammenheng, det kan du vell ikke mene?:P

Min opplevelse er at veldig attraktive damer er som en veldig sky katt. Hennes antenner er på en måte "høyaktiv" ovenfor menn som prøver seg.

Men kanskje jeg bommer her?

fri90

Jo det mener jeg :) finnes unntak som alt annet, som eksemplet jeg nevte, men generelt er det ingen sannhet i den påstanden:)

De er kanskje overfølsom på needy, men det skal man jo ikke være uansett.

ShiningKnight

Da er det kanskje det jeg tenker på. Hvordan IKKE framstå needy? For jeg merket meg at bare i dette tilfelle, var hun veldig suspekt på meg bare jeg prøvde å snakke med henne og hennes venner. Hun liksom trakk seg litt tilbake npr jeg snakket med hennes venner..

Men hvordan skal jeg klare å vise hvor fantastisk og morsom jeg er(Er ikke så morsom:P) dersom jeg aldri får mulighet til å snakke med henne og fremvise min "verdi"

fri90

#5
Du skrev du nylig har vært på kurs, var det BC med Gode Vibber? Ser du står som nykomling. Der lærer du alt om dette :)

Om du oversetter nedy til norsk blir det " behøvende", og du skal aldri behøve en dame for å føle deg bra, ihvertfall ikke i starten før dere har blitt sammen.  En av mine "regler " er " Du skal ALDRI, ALDRI ALDRI A gå bort til en jente for å vise at du er bra nok, kul nok, interessant nok etc, du skal gå bort for å finne ut om hun er kul nok for deg og noen du kan ha i livet ditt.

Om en jente ikke liker meg tenker jeg " for en shame at hun ikke får mulighet til å bli kjent med meg, men heldigvis er det flere som jeg kan gi deg muligheten til, som vil matche meg enda bedre"

Du trenger ikke leve opp til en dritt, for du er bra nok akkurat som du er, og du må bare tørre å vise dine sider, din humor, din personlighet til jentene, så vil du tiltrekke de jentene som passer deg og det du liker.  Når du tør å vise dette, skiller du deg også ut fra alle de andre guttene som prøver å passe inn i hennes bilde, og du blir noe unikt :)

Husk også at hvor pen en dame er avhenger av smak og derfor heller ikke kan si noe om at en typisk sånn og sånn utseendemessig jente oppfører seg sånn og sånn. En 10r for deg kan være en 5er for meg, og motsatt.

ShiningKnight

Neida det var kurs med jobben.

Jeg skjønner hva du mener med at hun må "leve opp til min standard" på en måte. Som du sier så skal man ikke stå der som en klovn for å være morsom. Da har man neppe noen sjanse.

Men det ligger vell noe i det, at dersom jeg tilnærmer meg en person, så har jeg på en måte "tapt" litt ansikt. Det var jeg som henvendte meg først, til henne. Dermed har jeg på en måte vist at jeg er mer interessert en det hun er?


fri90

Ville snudd på det. Du som er en kjekkas har gitt hun en mulighet tll å bli kjent med deg, men hun tok ikke den, det er synd for henne og du kommer uansett tll å gå videre å finne noen andre :)

The Silent One

Dersom du synes heite jenter reagerer annerledes mot deg er det fordi du reagerer annerledes mot dem.

Quote from: ShiningKnight on April 03, 2019, 20:44:48 PM

Men det ligger vell noe i det, at dersom jeg tilnærmer meg en person, så har jeg på en måte "tapt" litt ansikt. Det var jeg som henvendte meg først, til henne. Dermed har jeg på en måte vist at jeg er mer interessert en det hun er?

Nei, du får verdi for å ha "turt" å gå bort, så lenge du var kalibrert. Hadde det vært hun som kom bort til deg (skjer sjelden, men det skjer) så hadde du ikke hatt samme "starts-verdi", og det hadde blitt bittelitt vanskeligere for deg. Når jeg sier verdi så sikter jeg til GVs- lyst og lov model. Les boka om du ikke allerede ha gjort det.

Dwerg

Quote from: ShiningKnight on April 03, 2019, 20:44:48 PMMen det ligger vell noe i det, at dersom jeg tilnærmer meg en person, så har jeg på en måte "tapt" litt ansikt. Det var jeg som henvendte meg først, til henne. Dermed har jeg på en måte vist at jeg er mer interessert en det hun er?
Ligger ikke noe i det. Noen må gå først for at det skal skje noe som helst. Da har du 2 valg, du kan vente og håpe hun kommer til deg eller du kan gå å snakke med henne. Å håpe at den du ønsker å prate med kommer til deg er en stor risiko som stort sett ender i skuffelse, så du har egentlig ikke noe valg.

Når det er sagt så er det forsåvidt ikke feil å vise interesse først heller. Det handler nok mer om hvordan du viser interesse. Som nevnt lenger oppe bør du fokusere mer på om hun er noe for deg enn å bekymre deg for om du er noe for henne. Da vil du naturlig balansere interessen din med sunn skepsis. Du kjenner henne tross alt ikke, så det er faktisk rart å opptre helt ukritisk interessert.

Et utseende som du er tiltrukket av påvirker ikke direkte hvordan hun oppfører seg. De kan opptre slik overfor deg fordi du har en annen fremgangsmåte overfor dem, slik kan utseendet indirekte påvirke hennes opptreden. Heldigvis er du mellomleddet i det og kan styre det ved å ikke se opp (og heller ikke ned) til jenter du finner attraktive. De er bare mennesker de også, som alle oss andre. Du trenger ikke imponere og ofte blir jenter mer imponert om du ikke prøver å "selge" deg selv, fordi det er det gutter flest gjør.

Josep_

Quote from: fri90 on April 03, 2019, 07:21:20 AMDu skrev du nylig har vært på kurs, var det BC med Gode Vibber? Ser du står som nykomling. Der lærer du alt om dette :)

Om du oversetter nedy til norsk blir det " behøvende", og du skal aldri behøve en dame for å føle deg bra, ihvertfall ikke i starten før dere har blitt sammen.  En av mine "regler " er " Du skal ALDRI, ALDRI ALDRI A gå bort til en jente for å vise at du er bra nok, kul nok, interessant nok etc, du skal gå bort for å finne ut om hun er kul nok for deg og noen du kan ha i livet ditt.

Om en jente ikke liker meg tenker jeg " for en shame at hun ikke får mulighet til å bli kjent med meg, men heldigvis er det flere som jeg kan gi deg muligheten til, som vil matche meg enda bedre"

Du trenger ikke leve opp til en dritt, for du er bra nok akkurat som du er, og du må bare tørre å vise dine sider, din humor, din personlighet til jentene, så vil du tiltrekke de jentene som passer deg og det du liker.  Når du tør å vise dette, skiller du deg også ut fra alle de andre guttene som prøver å passe inn i hennes bilde, og du blir noe unikt :)

Husk også at hvor pen en dame er avhenger av smak og derfor heller ikke kan si noe om at en typisk sånn og sånn utseendemessig jente oppfører seg sånn og sånn. En 10r for deg kan være en 5er for meg, og motsatt.


Utrolig bra skrevet! Vi er alle GODE NOK!

Endre GV

#11
Noen ekstra generelle kommentarer:

Quote from: ShiningKnight on April 03, 2019, 20:44:48 PMMen det ligger vell noe i det, at dersom jeg tilnærmer meg en person, så har jeg på en måte "tapt" litt ansikt. Det var jeg som henvendte meg først, til henne. Dermed har jeg på en måte vist at jeg er mer interessert en det hun er?
Noe av det mest tennende for jenter er følgende: Hun ser en fyr som ser henne fra andre siden av dansegulvet. Han begynner å rolig bevege seg mot henne gjennom dansegulvet. Når han endelig kommer bort til henne stopper han foran henne og sier rolig med et lett smil om munnen... "Hei".

Quote from: ShiningKnight on April 03, 2019, 00:02:42 AMMen hvordan skal jeg klare å vise hvor fantastisk og morsom jeg er(Er ikke så morsom:P) dersom jeg aldri får mulighet til å snakke med henne og fremvise min "verdi"
Å ikke prøve å imponere er det mest imponerende for jenter.

Quote from: undefinedAt utseende og oppførsel ikke har noen sammenheng, det kan du vell ikke mene?:P
De fleste antar feilaktig at de en selv syns er heite er heite for alle. Min drømmejente er sannsynligvis ikke din drømmejente. Du har sikkert noen kompiser som har kjærester du ikke syns er heite og de har du ikke noe problem å snakke med.

Jeg vil tippe følgende. Sannsynligvis setter du jenter du syns er heite på en pidestall og at det er du som oppfører deg annerledes. Altså ikke jentene. F.eks prøver du å være litt ekstra kul, litt frekk, kanskje uhøflig, kanskje du blir kjempenervøs, kommer ikke på noen ting å si, sier mye rart, glemmer å ta ting videre for heite jenter er jo ikke glade i sex, nøler med å gå bort, noe hun merker, sier "hei" på en keitete måte, du blir rar i hennes øyne, osv osv.

Som fri90 skriver:

Quote from: undefinedHusk også at hvor pen en dame er avhenger av smak og derfor heller ikke kan si noe om at en typisk sånn og sånn utseendemessig jente oppfører seg sånn og sånn. En 10r for deg kan være en 5er for meg, og motsatt.