Hverdags sjekking

Started by Roman, October 17, 2011, 22:45:22 PM

Previous topic - Next topic

Roman

Hei, ville egentlig bare dele denne lille episoden mens jeg ventet på bussen idag.

Jeg hadde just forlatt skolen (videregående) og var på vei mot bussen.
Gjennom den gjennomsiktige bussholdeplassen skimtet jeg en smal skikkelse i ført grønnish bukser og og svart "skjorte".
Det var ei jente (jeg smilte inni meg).
Jeg ankom bussholdeplassen og begynte å titte på busstabellen, og en tanke slo meg "skal jeg gjøre noe ut av denne situasjonen?"
Ut av ingenting kom de typiske dumme tankene "hun er sikkert for ung mann! ta å sjekk øyelappen din, du ser jo helt mongolid ut."
Grunnen til øyelappen var forsåvidt at jeg hadde gått gjennom en øyeoperasjon et par dager tidligere.
Jeg satt meg ned på benken ved siden av henne.
Meg:"Hei, vet du hvor mye klokka er?"
Hun:"10.35" hogget hun til mens hun smilte (det virket nesten som om hun hadde håpet på at jeg skulle prate med henne)
Meg:"Takk" :)
Meg:" Jeg må bare spørr, hva er greia med at du går så sykt tynt kledd, fryser du ikke?".
Hun begynte så å legge ut om at hun skulle tilbake til skolen siden hun bare skulle hjemom å hente en nøkle til et skap hun hadde stående på skolen.
Bussen kom, og vi hoppet på.
Jeg gikk bak i bussen og satt meg innerst i en toseter. Hun kom etter, og spørte meg om hun kunne sitte ved siden av meg.
Det gikk opp for meg da at i en slik situasjoen så burde en selv SE at det er KLART og TYDELIG at ei jente liker deg, og digget faktisk at hun turte å ta et slikt initiativ.
Vi begynte og prate og jeg fant ut at hun gikk i 1.klasse på vgsen jeg kom fra (jeg går forresten ikke på skolen på dagtid,men tar kveldskurs).
Hun var desverre for ung, og jeg holdt meg litt igjen på eskaleringen oss imellom.

Poenget mitt er, dette er noe jeg ALDRI har opplevd, og jeg føler nesten at skulle sagt at det skikkelig kult at hun tok et slikt initiativ på å prøve å bli bedre kjent med meg.
Anyhow, tenk å fint om hver samtale kunne gå slik?
Men det viktigste er å fortsette å prøve, uansett setting, vær og dagshumør, alt er mulig, om du bare gir det en sjanse (dvs. ta en "risk" om du kan kalle det det).
Be like water my friend.

VB

Konge, bra initiativ fra begge to vil da jeg si :)

Er alltid saa utrolig morro naar slikt skjer, naar man presser seg selv til aa ta en liten sjanse og faar kjempe uttelling for det.

Roman

Det er det beste, det er en skikkelig berikelse av dagen :)
Be like water my friend.

gismo2

Det var ikke verst!  Helt etter boka altså ;) 
Kom til å tenke på at øyelappen kanskje var en utløsende faktor. Kanskje hun trodde du ikke kunne tyde klokka med ett øye...og at hun ønsket å hjelpe til? 

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jeagle

adriwen: skaf deg en øyelapp. det funker jo.

kult at du prøvde, iriterendes for meg at du fikk det til:P siden jeg ikke gjør det.
har du flere detaljer så sier jeg ikke nei takk til det heller
å være eller ikke være

Tingles

Bussholdeplasser <3
letteste og mest naturlige åpnere finnes ikke "når går bussen" "har du stått her lenge?" "har 31 bussen gått?" og ikke minst din suksessfulle "hva er klokken".

Konge resultat, mann!
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Stanley

#7
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.