Forskjell på avvisning og "prøv igjen senere"

Started by Lara Croft, January 19, 2013, 16:23:10 PM

Previous topic - Next topic

Lara Croft

Hey! Noen som har noen tips til hvordan man kan vise at man vil ta ting litt sakte, uten at gutten føler seg avvist? Er liksom ikke alltid man er keen på å ha sex på første date, særlig hvis man er ute etter noe litt mer seriøst, men hvordan kan man gjøre dette slik at gutten skjønner at man fortsatt er interessert og uten at man ødelegger spenningen?

Gutter, når dere er med en jente, hva tolker dere som avvisning og hva tolker dere som "prøv igjen senere"? :)
Breakdance, not hearts

mortenoe

Quote from: Lara Croft on January 19, 2013, 16:23:10 PM
Hey! Noen som har noen tips til hvordan man kan vise at man vil ta ting litt sakte, uten at gutten føler seg avvist? Er liksom ikke alltid man er keen på å ha sex på første date, særlig hvis man er ute etter noe litt mer seriøst, men hvordan kan man gjøre dette slik at gutten skjønner at man fortsatt er interessert og uten at man ødelegger spenningen?

Gutter, når dere er med en jente, hva tolker dere som avvisning og hva tolker dere som "prøv igjen senere"? :)

Vist du ikke er keen på å ha sex på den første daten kan det jo være en ide og ha en date der sex ikke helt passer inn.
Det vil si, ikke ha daten hjemme hos noen av dere. Men heller en tur, kaffe eller lignende.
Vist han da foreslår at dere skal reise hjem til han for en film kan du jo si at det ikke passer.

"Gutter, når dere er med en jente, hva tolker dere som avvisning og hva tolker dere som "prøv igjen senere"? :)"
Er usikker på hva du mener her. Men jeg kan skrive hvordan jeg kan tolke det over sms i det minste.

Meg: Spille lygen hos meg på tirsdag eller torsdag?
Hun: Nei, det passer dessverre ikke.

Kan fort tolkes som en avvisning, selv om jeg selvsagt prøver meg litt til  8)

Meg: Lage middag hos meg på tirsdag eller torsdag?
Hun: Åhr, det passer ikke. Hva med onsdag?

Her viser hun i det minste litt interesse.

Er du klein eller?

VB

Quote from: Lara Croft on January 19, 2013, 16:23:10 PM

Det mortenoe sa om å fikse en date hvor sex ikke er i kortene er en god måte å gjøre det på, men hvis du havner i en situasjon hvor sex er en mulighet og du ikke vil, men du er interessert i gutten så vil det som regel lønne seg å være relativt "ærlig".

Type "jeg liker deg veldig godt, men jeg er ikke så glad i å ha sex på <første, andre, whatever> date. Jeg liker å bli bedre kjent først, håper du forstår og respekterer det". Den siste biten er ikke nødvendig, mer for å gi han noe å leve opp til. Så kan du eventuelt legge på en "men vi kan godt <fortsette å> <kline, rote, hva enn du vil>", kan også følges opp av å stappe tunga di inn i munnen hans hvis du vil være virkelig sikker på at han forstår at du fortsatt er interessert.

Hovedpoenget er prøv å gjør det til at det er deg det er noe med og det er derfor du ikke vil. Du vil ikke at gutten skal føle at du ville vært keen på å gjøre ting kjappere med andre gutter, bare ikke med han fordi det er noe feil med han.

Quote from: Lara Croft on January 19, 2013, 16:23:10 PMGutter, når dere er med en jente, hva tolker dere som avvisning og hva tolker dere som "prøv igjen senere"? :)

Jeg tolker alt som ikke er direkte avvisning eller veldig, veldig tydelig som "prøv igjen senere". Men før jeg kom inn i sjekkemiljøet tolket jeg så og si alt som avvisning, så jeg tror det kan lønne seg for jenter å være veldig klar på det når det ikke er en avvisning.

ouch

hvorfor vil du vente?

hvorvidt han er keen på no seriøst avhenger ikke av om dere har sex tidlig

bareAre

Liker VB sitt svar, enkleste og beste er å være ærlig. Og du ville ikke skremt vekk noen som allerede er interessert, med mindre de kun var interessert i ONS.

Knipetak

Klina en gang på date med ei jente som sa "er det greit at vi beholder klærne på i dag?". Klart det var det. Hadde sex på neste date i stedet.

Ironisk nok så tror jeg det at hvis du som jente spør om å aksept for å ikke ha sex, så er det naturlige for gutten å akseptere det, og slå seg til ro med det, mens hvis du hadde sagt "du, vi kommer ikke til å ha sex nå, og så fortsatt å kline, så hadde det naturlige for mange faktisk vært å pushe for å få deg til å ombestemme deg, evt føle seg forvirra, brukt eller avslått.  Liker også detaljen "i dag", som impliserer at det blir en annen dag og at det er gode sjanser for sex da, som jo er det du ønsker å si.

Habbi

Edit:

Knipetak har ganske gode poenger her.

Quote from: Knipetak on January 20, 2013, 15:29:34 PM
mens hvis du hadde sagt "du, vi kommer ikke til å ha sex nå, og så fortsatt å kline, så hadde det naturlige for mange faktisk vært å pushe for å få deg til å ombestemme deg, evt føle seg forvirra, brukt eller avslått. 

Dette skjedde med meg nettopp på filmdate faktisk.
Har hooket opp med jenta tidligere, men da bytur-ish/alkoholinntak på studentarrangement. Hadde kaffedate med henne på en fredag, og filmdate med middag på lørdagen. Klinings på sofaen og litt smådigg kosing. Endte opp med at hun sa "må ikke tro at det blir noe på deg" - og erfaringsmessig vet jeg at det er stor sannsynlighet for at gjøken likevel får lov til å besøket uret i løpet av kvelden. Rett og slett for dette er en type "testing" av gutter. Jeg kjører på slik som jeg vanligvis gjør, men nå begynner hun å bli litt mer alvorlig, samtidig som hun råkliner og virkelig erter meg. Blir helt forvirret, men som gutt så håper jeg jo alltid på det beste.

Vi ender tilslutt opp i sengen i de sene nattestimer, og endelig og for første gang er hun tydelig på hva hun vil. Hun har lyst til å være litt usømmelig, men føler at hun ikke kan være det fordi hun er på "første" date, og ber meg indirekte om å akseptere hennes holdninger og moral. Samtidig sier hun at hun ikke er redd for å være litt dirty på 2. og 3. date, det er ikke noe problem.

Av dette kan vi plukke ut at jenta tilslutt var proaktiv, hun gav klar beskjed om hvordan ting var og skulle skje. For min del hadde det vært fint om hun sa det tidligere, så kunne vi fokusert på noe annet gøy heller.

Forøvrig digger jeg jenter som ikke gir alt med en gang, er noe sexy med det.

Lykke til.

Lara Croft

Tusen takk for masse gode svar! :D Endel bra her som jeg ikke har tenkt på før.
Er vel best å bare være ærlig og satse på at de fleste gutter syns det er greit.
Quote from: Knipetak on January 20, 2013, 15:29:34 PM
Klina en gang på date med ei jente som sa "er det greit at vi beholder klærne på i dag?". Klart det var det. Hadde sex på neste date i stedet.

Ironisk nok så tror jeg det at hvis du som jente spør om å aksept for å ikke ha sex, så er det naturlige for gutten å akseptere det, og slå seg til ro med det, mens hvis du hadde sagt "du, vi kommer ikke til å ha sex nå, og så fortsatt å kline, så hadde det naturlige for mange faktisk vært å pushe for å få deg til å ombestemme deg, evt føle seg forvirra, brukt eller avslått. 

Så hvis jeg har forstått det rett er det bedre å type spørre "om det er greit å vente litt" etc og virke oppriktig, enn å si at "det ikke blir noe på deg"? Fordi da blir det mer type challenge eller?

Skjønner at det er kjipt å bruke hele kvelden til å prøve å pushe jenta til noe du uansett ikke ville fått, er vel bedre å bare vite det fra starten og ta det chill og kose isteden :)
Breakdance, not hearts

VB

Quote from: Lara Croft on January 20, 2013, 16:39:47 PMSå hvis jeg har forstått det rett er det bedre å type spørre "om det er greit å vente litt" etc og virke oppriktig, enn å si at "det ikke blir noe på deg"? Fordi da blir det mer type challenge eller?

Ja det er riktig, men ikke spør om det er greit å vente, fortell han at han må vente. Det å hinte om at det kommer til å skje i fremtiden er også en lur ting (eks, ikke på første date, noe som tilsier at det er en mulighet på senere dates).

"Det blir ikke noe på deg", "vi skal ikke ha sex i dag", etc... er typiske ting som mange jenter sier før de har sex med deg uansett, så det blir bare ignorert hvis gutten vet hva han driver med.

Knipetak

Quote from: VB on January 20, 2013, 18:02:16 PM
Ja det er riktig, men ikke spør om det er greit å vente, fortell han at han må vente. Det å hinte om at det kommer til å skje i fremtiden er også en lur ting (eks, ikke på første date, noe som tilsier at det er en mulighet på senere dates).

"Det blir ikke noe på deg", "vi skal ikke ha sex i dag", etc... er typiske ting som mange jenter sier før de har sex med deg uansett, så det blir bare ignorert hvis gutten vet hva han driver med.

Hva er forskjellen på å fortelle ham at han må vente, og å si at "vi skal ikke ha sex i dag?"

Jeg er ikke noen autoritet på det her, så ikke legg for mye i det jeg sa om å komme med det som et spørsmål. Bare vær oppriktig, og subkommunisér at det kan komme om ikke så altfor lenge.

VB

Quote from: Knipetak on January 20, 2013, 18:44:30 PMHva er forskjellen på å fortelle ham at han må vente, og å si at "vi skal ikke ha sex i dag?"

Det er flere forskjeller, men hovedsaklig så er det mange gutter som vil oppfatte "vi skal ikke ha sex i dag" som en utfordring fordi de har fått jenter som har sagt det før i seng.

Ellers når man sier ting på en tydelig måte med begrunnelse, ala

Quote from: VB on January 20, 2013, 12:21:29 PM"jeg liker deg veldig godt, men jeg er ikke så glad i å ha sex på <første, andre, whatever> date. Jeg liker å bli bedre kjent først, håper du forstår og respekterer det".

Så vil den andre personen få mer forståelse for det fordi det har en begrunnelse som ikke er deres feil.

Det blir litt som å snakke til en unge, hvis man bare sier "nei, du får ikke godteri nå" så kan det bli hyling og vræling, etc... Men hvis man heller sier noe ala, "Vi skal spise middag snart, så du får spare godteriet til senere, hvis du er snill kan du få litt etter middag" så er det mye større sjanse for at ungen aksepterer det.

Det er faktisk utrolig hva du kan få til hvis du begrunner det du vil gjøre, du trenger ikke engang ha en god begrunnelse. Husker jeg så en video på youtube (fant den ikke nå uheldigvis) hvor de tester om folk er villige til å gi fra seg barkrakken sin. Først går karen bort å spør, de fleste sier nei. Så går han bort og sier at han har vondt i nesa (jepp, random...), derfor vil han gjerne sitte, de fleste sier ja. Selv i tilfeller hvor det var mange ledige seter rundt om i baren.