Vet dette er en gjenganger, men tenker at det er tema som kanskje mange lurer på og føler ikke at erfaringene er konkrete nok på bloggen om dette temaet. For å komme til saken så dater jeg to-tre jenter samtidig for tiden. Og før jeg sårer noens etiske grunnlag, vil jeg bare si at bakgrunnen for at jeg dater flere jenter samtidig, er for det første fordi jeg ønsker å få et bedre sammenligningsgrunnlag. Når jeg mener sammenligningsgrunnlag, så tenker jeg at jeg vil ta en bedre beslutning om man har flere å velge mellom, enn om man kun var låst til en.
For det andre så vil jeg ikke låse meg fast til ei over en viss tid, for så å finne ut at hun ikke var noe å satse på allikevel. Det blir rett og slett upraktisk med tanke på tidsbruken man vil tillegge en date-prosess.
Jeg føler at jeg også har det mye bedre og avslappet når jeg dater flere. Jeg er forholdsvis åpen om at jeg dater flere, så jentene er klar over at jeg gjør dette. Og jeg velger ikke å fortsette å date noen, når jeg føler at jeg kjenner jenta godt nok til at jeg med større sikkerhet kan si at hun ikke vil passe meg på sikt. Og jentene jeg dater ser stort sett etter kjæreste.
Jeg finner ut av om hun er noe å satse på gjennomsnittlig etter 4-5 gangen vi treffes. For rundt denne tiden, så føler jeg at man bør ha et greit nok grunnlag for å si om det er bra nok kjemi og at man vet litt om hva slags person man har med å gjøre. Også føler jeg det er litt kynisk å vente for lenge, fordi jeg har erfart at jenta vil føle seg litt snytt etter dette.
Vet at intensjonen din er avgjørende (om man vil ha seg litt rundt eller om man ser etter et forhold) for hvor lang tid man venter med å gi slipp på noen, for så å gå for en man vil fortsette med.
Hva er deres erfaringer rundt dette?
Hvor mange ganger treffer dere jentene gjennomsnittlig før dere velger å gå for en og gi slipp på resten? Eller bare fortsetter dere å date flere til dere går inn i et monogamt forhold?