Quote from: solstråla on November 08, 2014, 20:28:34 PM
Quote from: piken on November 04, 2014, 22:40:38 PM
Seksuell kjemi er veldig viktig! Og enten så har man det, eller så har man det ikke. Det er sikkert noen som er kjempegode i senga, men som overhodet ikke har kjemi med meg - og da handler det ikke om at de ikke er flinke til det de gjør, men at det er noe som rett og slett ikke matcher. Noen fyrer er for opptatte av å gjøre alt mulig vilt og spesielt første kvelden, andre er mer opptatt av seg selv, mens andre igjen vil ikke gi seg før de har fått meg til å komme .. hjeeelp. Mens andre igjen, som jeg egentlig bare har hatt kjedelig sex med, blir bra fordi de er den de er - man har samme rytme og ting funker bare.
Bra å få litt tilbakemeldinger på tankene rundt dette. He he Siste seksuelle partner var vel ikke den seksuelle kjemien der så bra. Han ønsket aldri å ligge i sengen en søndag bare for å ligge å kose litt. Den delen var ikke viktig for han. Prøvde vel lite å få det til å bli bedre.
Mitt inntrykk er at menn som er oppvekst med eller som elsker kjæledyr gjerne er mer kosete

. Når det kommer til seksuell kjemi kan mye læres, og jeg mener at mye av problemet ligger i at man ikke vet hva den andre parten forventer og foretrekker (hva de faktisk liker) og hvilke positive/negative erfaringer den andre parten har. Kanskje du elsker å bli tatt litt voldsomt og han selv foretrekker å være litt dominant og tøff, men han er redd for at han skal skremme deg/være for voldsom? Ja, noen er skikkelige klønete, men det kan komme av nerver, promille eller rett og slett lite erfaring. Dette kan bedres.
For min del er det kun én virkelig dealbreaker i senga, og det er hvis hun ikke klarer å slippe seg løs, og at det virker som det ikke bare er et midlertidig problem. Altså at hun skammer seg over sin egen kropp og/eller seksualitet. Det er viktig at man har en åpen dialog, at man ikke er redd for å feile eller utforske litt og at ikke noe er for flaut å snakke om. Komplimenter er også viktige! Alt for mange jenter bekymrer seg over hvordan de ser ut når de har sex. Vi bryr oss mer om at det virker som at du nyter sexen! Vi hadde ikke hatt sex med deg om vi ikke var tiltrukket av deg. Noen kan det hende at man har en dårlig rytme med, men det finner man som oftest ut når man danser/kysser.
Og et siste tips: Når du gir tilbakemeldinger er det smart å fokusere på det du liker/foretrekker. Altså, istedenfor å si "jeg liker ikke når du gjør det" / "slutt med det" eller noe lignende, så sier du "jeg foretrekker xx" / "det er så digg når du xx" / "gjør xxx med meg" eller noe i den gaten. Og gi positiv feedback når de treffer et bra punkt eller gjør noe som er digg! Menn er veldig sensitive for krass kritikk for sine sexferdigheter, da veldig mye av egoet vårt ligger her. Menn bør passe på å gi kvinner komplimenter på kroppen deres, mens kvinner bør fokusere på å heve egoet til menn ved å påpeke det de er flinke på. Husk, ikke ljug. Vær ærlig. Det går bare utover deg selv om faker eller gir han komplimenter for noe han egentlig ikke er god på. Hvis han ikke er så flink kan du skryte når du merker forbedring eller når han gjør en skikkelig innsats.