Er ofte fare for at det blir stille etter å ha snakket sammen lenge, eller mellom avtalen og selve daten.
En ting jeg gjør er å sende "ping" meldinger som er litt random og morsome meldinger, isteden for å bombardere henne med spørsmål hele tiden. Et eksempel, var en melding jeg sendte : "Pass på er glatt ute! Hadde vinterens første møte med asfalten". Fikk en ertende respons tilbake, og vi sendte noen få meldinger frem og tilbake. Poenget med en slik melding er at navnet ditt dukker opp på mobilen og hun tenker på deg, og dermed mindre sjangse for at hun trekker seg fra daten. Om du har nummeret hennes er bilder perfekt å sende, vet dette egentlig blir gjort på snapchat, men får mye bedre respons når jeg sender de som en melding!
Bruker egentlig å sende slikke "ping" meldinger til venner og. Er en enkel måtte å holde kontakt siden det som oftest er bare noe meldinger som blir utvekslet, og man kan dermed ha kontakt med mange på en dag. Et resultat av det, som jeg merker er at jeg får mange flere meldinger fra venner, jenter, og i tillegg er ofte den som blir invitert på arrangement først. Siden jeg klarer å holde regelmessig kontakt, og skiller meg ut ved å ikke sende de "vanlige" spørsmålene.