Holder på med eksen- han unngår spørsmål når jeg prøver å kommunisere

Started by solstråla, June 16, 2015, 08:22:40 AM

Previous topic - Next topic

solstråla

vært mye sammen i det siste, men oppførselen hans er merkelig. Jeg spurte om helgen hans og unngikk spørsmålet og ville han ikke svare. Han er alltid åpen om morrohetene fra helgen. Prøvde å spørre om jobben for å holde samtalen gående. Jeg spørr ikke for å sjekke hva han gjør, for han forteller alltid det. Uten at jeg til tider spørr. Så jeg prøvde å styre samtalen på min helg og hvor bra den var. Han ville mest kysse og holde rundt meg. På sist festsalen han inviterte meg sa han: hvorfor er du her? Er det for å sjekke opp på meg? Svarte nei og spurte hva han trodde.


Sist vi møtes sa jeg at vi hadde vært litt mye sammen og ville ta ting rolig. For mine følelser ikke var helt det samme som før pga av bruddet. Spurte hva han syntes om å være så mye sammen .Han har tatt initiativ hele veien for å møtes. fikk svar om at man må sette de grenser man ønsker. Ingen svar direkte på mitt spørsmål igjen. Annet enn koslig at jeg sover over og han hadde ikke noe imot det.

Hvorfor unngår han spørsmål?

Love

Koslig at du sover over = han vil gjerne ha deg i senga når det passer
Man må sette grenser = så lenge du aksepterer å ikke være kjærester, men fortsatt ligge med ham, så er det ditt valg...
Han snakker ikke om sin helg kan bety at han også dater andre, og han lar deg "sveve i usikkerheten" fordi det gir deg "litt" håp og samtidig har han "ikke noe ansvar" for hva du føler (dvs at du har akseptert et åpent forhold der han har deg tilgjengelig)

Problemet nå er at du føler at du ikke kan spørre, redd for å mase og redd for å binde deg eller sette krav.

piken

Igjen, er ikke sikkert at han gjør det bevisst, men han holder deg på gress og dette begynner å bli skittent spill.

Stikk fingern i jorda og tenk etter hva du får ut av dette. Så lenge du holder på med han blokkerer du fort også din egen mulighet til å treffe andre menn. Det er for fanden den beste tiden på året å være singel - nyt det isteden og kom deg ut blant alle de deilige mannfolkene der ute!

solstråla

Quote from: Love on June 16, 2015, 09:57:44 AM
Koslig at du sover over = han vil gjerne ha deg i senga når det passer
Man må sette grenser = så lenge du aksepterer å ikke være kjærester, men fortsatt ligge med ham, så er det ditt valg...
Han snakker ikke om sin helg kan bety at han også dater andre, og han lar deg "sveve i usikkerheten" fordi det gir deg "litt" håp og samtidig har han "ikke noe ansvar" for hva du føler (dvs at du har akseptert et åpent forhold der han har deg tilgjengelig)

Problemet nå er at du føler at du ikke kan spørre, redd for å mase og redd for å binde deg eller sette krav.

Han sa klart ifra han ikke ønsker å dele meg med andre gutter og tok meg med til familien sin. Tenkte at det betydde noe mer. Ja er redd for å sette krav og spørre for mye. Prøvd hele tiden å fokusere på at vi skal ha det gøy sammen.

Love

Quote from: solstråla on June 16, 2015, 10:23:30 AM
Quote from: Love on June 16, 2015, 09:57:44 AM
Koslig at du sover over = han vil gjerne ha deg i senga når det passer
Man må sette grenser = så lenge du aksepterer å ikke være kjærester, men fortsatt ligge med ham, så er det ditt valg...
Han snakker ikke om sin helg kan bety at han også dater andre, og han lar deg "sveve i usikkerheten" fordi det gir deg "litt" håp og samtidig har han "ikke noe ansvar" for hva du føler (dvs at du har akseptert et åpent forhold der han har deg tilgjengelig)

Problemet nå er at du føler at du ikke kan spørre, redd for å mase og redd for å binde deg eller sette krav.

Han sa klart ifra han ikke ønsker å dele meg med andre gutter og tok meg med til familien sin. Tenkte at det betydde noe mer. Ja er redd for å sette krav og spørre for mye. Prøvd hele tiden å fokusere på at vi skal ha det gøy sammen.

OK, han gjorde alt det rette fram til han plutselig slo opp. Antar at du ikke treffer familien og vennene hans så mye nå?
Hvis atferden hans har endret seg fra tidligere så er det fordi han ikke vil binde seg til deg.

Som piken sier er det sommer, og perfekt for dating. Det du kan være tjent med er kanskje å date litt flere (uten sex) nå en periode, og gjerne ulike typer (ikke bare sånne som er veldig opptatt av jobben sin eller trening). Gutter med ulike interesser, bare for å se om du faktisk har kjørt deg fast i et spor når det gjelder type menn. Du har livet foran deg, kanskje du ville kunne treffe en som er opptatt av miljø/politikk, en lærerstudent, en politimann, en fra et annet land, en musiker, hvem vet?
Tenk at du skal bli kjent med flest mulig, FØR du tar det videre, og hold det litt casual så lenge som mulig:)

Dersom han du dater nå virkelig vil ha deg så tåler han å vente litt. Og du kan bare si at du trenger tid for deg selv, og at dere kan snakkes til høsten.
Bare et tips;)

solstråla

Quote from: Love on June 16, 2015, 13:32:46 PM
Quote from: solstråla on June 16, 2015, 10:23:30 AM
Quote from: Love on June 16, 2015, 09:57:44 AM
Koslig at du sover over = han vil gjerne ha deg i senga når det passer
Man må sette grenser = så lenge du aksepterer å ikke være kjærester, men fortsatt ligge med ham, så er det ditt valg...
Han snakker ikke om sin helg kan bety at han også dater andre, og han lar deg "sveve i usikkerheten" fordi det gir deg "litt" håp og samtidig har han "ikke noe ansvar" for hva du føler (dvs at du har akseptert et åpent forhold der han har deg tilgjengelig)

Problemet nå er at du føler at du ikke kan spørre, redd for å mase og redd for å binde deg eller sette krav.

Han sa klart ifra han ikke ønsker å dele meg med andre gutter og tok meg med til familien sin. Tenkte at det betydde noe mer. Ja er redd for å sette krav og spørre for mye. Prøvd hele tiden å fokusere på at vi skal ha det gøy sammen.

OK, han gjorde alt det rette fram til han plutselig slo opp. Antar at du ikke treffer familien og vennene hans så mye nå?
Hvis atferden hans har endret seg fra tidligere så er det fordi han ikke vil binde seg til deg.

Som piken sier er det sommer, og perfekt for dating. Det du kan være tjent med er kanskje å date litt flere (uten sex) nå en periode, og gjerne ulike typer (ikke bare sånne som er veldig opptatt av jobben sin eller trening). Gutter med ulike interesser, bare for å se om du faktisk har kjørt deg fast i et spor når det gjelder type menn. Du har livet foran deg, kanskje du ville kunne treffe en som er opptatt av miljø/politikk, en lærerstudent, en politimann, en fra et annet land, en musiker, hvem vet?
Tenk at du skal bli kjent med flest mulig, FØR du tar det videre, og hold det litt casual så lenge som mulig:)

Dersom han du dater nå virkelig vil ha deg så tåler han å vente litt. Og du kan bare si at du trenger tid for deg selv, og at dere kan snakkes til høsten.
Bare et tips;)

Etter det ble slutt traff jeg familien og vennene hans. Gjorde alt det vi gjorde før egentlig. Har bestemt meg for at jeg skal ut å date og dt å holde på han gjør at jeg går glipp av andre kjekke menn.  Har vel en tendens til å finne meg i det siste menn som jobber mye, aktive og litt ad hd gutter som driver på med mye ting.

Love

Hva er du introdusert som for venner & familie? Dama hans, bare venner...eller?
Hvis man har pause er det jo for å tenke og savne og finne ut hva man vil. Hvis dere sees hele tiden blir det vanskelig å tenke klart....
Sikkert mye du kan finne ut av på egen hånd. Hva du vil med din framtid osv.

Schwarzkopf

Som gutt kan jeg gi deg litt input for hvordan jeg tolker atferden hans, for det han driver med er (litt) typisk oppførsel. Han vil på en måte ha deg, men vil fortsatt treffe andre jenter. Videre vil han ikke at du skal treffe andre, og gjør akkurat nok til at du skal holde håpet oppe. Det reflekteres av at han f.eks. presenterer deg for venner og andre ting dere pleide å gjøre da dere var et par. Han vil mao ha det beste av to verdener, men fremstår egentlig å være mest interessert i å ha deg på si.

Forstår en slik situasjon er vanskelig, altså. Det er mye følelser involvert, og dere har sikkert en del opplevelser sammen. Men det er som regel en grunn til at et forhold har tatt slutt. For din egen del kan du derfor spørre deg selv hvor lurt det er å fortsette å treffe ham når han (bevisst) unngår spørsmål, men er veldig interessert i helgene. Gutter er som regel veldig enkle i slike tilfeller, og to pluss to er således lik fire i de fleste sammenhenger når det gjelder oss.

Ikke ta det jeg har sagt som noen fasit, da det er bare hva jeg tror ut fra det lille du har skrevet. Du før iaffal følge magefølelsen. Den tar sjeldent feil. Ønsker deg forøvrig en god sommer, og lykke til.

solstråla

Quote from: Love on June 16, 2015, 20:18:56 PM
Hva er du introdusert som for venner & familie? Dama hans, bare venner...eller?
Hvis man har pause er det jo for å tenke og savne og finne ut hva man vil. Hvis dere sees hele tiden blir det vanskelig å tenke klart....
Sikkert mye du kan finne ut av på egen hånd. Hva du vil med din framtid osv.

Foran familien så oppførte han seg som vi var kjærester som å holde hender  og kysse meg foran dem. Samme oppførsel foran vennene hans. Samme som tidligere. Hva han sa til dem vet jeg jo ikke.

solstråla

Quote from: Schwarzkopf on June 16, 2015, 20:38:48 PM
Som gutt kan jeg gi deg litt input for hvordan jeg tolker atferden hans, for det han driver med er (litt) typisk oppførsel. Han vil på en måte ha deg, men vil fortsatt treffe andre jenter. Videre vil han ikke at du skal treffe andre, og gjør akkurat nok til at du skal holde håpet oppe. Det reflekteres av at han f.eks. presenterer deg for venner og andre ting dere pleide å gjøre da dere var et par. Han vil mao ha det beste av to verdener, men fremstår egentlig å være mest interessert i å ha deg på si.

Forstår en slik situasjon er vanskelig, altså. Det er mye følelser involvert, og dere har sikkert en del opplevelser sammen. Men det er som regel en grunn til at et forhold har tatt slutt. For din egen del kan du derfor spørre deg selv hvor lurt det er å fortsette å treffe ham når han (bevisst) unngår spørsmål, men er veldig interessert i helgene. Gutter er som regel veldig enkle i slike tilfeller, og to pluss to er således lik fire i de fleste sammenhenger når det gjelder oss.

Ikke ta det jeg har sagt som noen fasit, da det er bare hva jeg tror ut fra det lille du har skrevet. Du før iaffal følge magefølelsen. Den tar sjeldent feil. Ønsker deg forøvrig en god sommer, og lykke til.
[/
Takk for input😊 ses mest på hverdagene egentlig noe helger. Magefølelsen sier vel at jeg vil ha en som er sikker og ikke noe spill på denne måten. Om han var så glad i meg, som han sier så fretrekker jeg ærlighet. God sommer til deg og!

Love

Noen ganger tenker jeg at usunne forhold er litt som å joine en sekt. Man blir sjarmert inn og alt virker "perfekt", plutselig endres spillereglene, og man godtar gradvis at en annen setter premissene for hvordan man skal tenke/føle eller leve. Det skjer gradvis og samtidig som man smigres og får "små" doser av den innledende "perfekte" følelsen med jevne mellomrom. Slik mister man litt grepet om hva det var man egentlig ønsket seg, og man tar til takke med de nye premissene. Man begynner å forsvare at man er i forholdet basert på en slags vrengt logikk: det føltes jo så bra, eller dette velger jeg selv. Samtidig føler man stress.