Når man er helt ny

Started by TRStones, June 08, 2011, 18:40:28 PM

Previous topic - Next topic

Jeagle

Quote from: Femininist on June 09, 2011, 00:10:27 AM

1.) a.) Hilse på mennesker du kjenner. b.) Svare mennesker du kjenner når de snakker til deg. c.) Snakk med mennesker du kjenner. d.) Utfordre deg selv til å komme i situasjoner der du må snakke med mennesker du kjenner (Noen vil finne dette punktet latterlig, men for mennesker med f.eks. sosial angst er det nok å starte her).

2. a.) Hilse på mennesker du ikke kjenner (buss-sjåføren f.eks). b.) Svare mennesker du ikke kjenner når de snakker til deg (kassadama). c.) Snakk med mennesker du ikke kjenner med et formål ("unnskyld hva er klokka"). d.) Småprat med mennesker du ikke kjenner.

3.) Samme som punkt 2.) bare med jenter/ gutter.

sitter med en tanke i hode etter og ha lest dette.
jeg jobber som selger så punkt 1a-d og 2a-d er ikke akurat store problemer, det er noe jeg gjør daglig.
men punkt 3 er noe jeg sliter meg hovedsaklig for at jeg ikke finner noen jenter og prate med, nei hele kunde kretsen min er ikke gutter, men om selgeren på F.Eks expert begyner og sjekke deg opp tror jeg nok du begyner og lure. noen tips der?
å være eller ikke være

Femininist

Om fyren på expert hadde begynt å sjekke meg opp hadde jeg reagert, men litt flørting er helt vanlig!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Jeagle

hehe punkt 3 var vel egentlig der jeg ville ha tips
å være eller ikke være

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Vandelay

Quote from: Jeagle on January 27, 2012, 01:08:59 AM
sitter med en tanke i hode etter og ha lest dette.
jeg jobber som selger så punkt 1a-d og 2a-d er ikke akurat store problemer, det er noe jeg gjør daglig.
men punkt 3 er noe jeg sliter meg hovedsaklig for at jeg ikke finner noen jenter og prate med, nei hele kunde kretsen min er ikke gutter, men om selgeren på F.Eks expert begyner og sjekke deg opp tror jeg nok du begyner og lure. noen tips der?

Hei

Når du er på jobb bør du kanskje først og fremst fokusere på å være profesjonell og å utføre arbeidsoppgavene dine. Men det betyr ikke at du ikke kan flørte! Det som er genialt med selgerjobber er at du øver deg på masse som er viktig for sjekking uten å virkelig tenke at du gjør det.

Men når dere kommer til kassa bør du holde deg til flørtinga og ikke ta det videre. Har jobbet som selger før og det er ikke alltid like lett å holde seg på matta, spesielt når det er skikkelig bra jenter du har med å gjøre. Men personlig ville jeg ikke anbefalt å ta det videre, dvs. ta nummeret hennes eller ta facebooknavnet hennes. Det har litt med hvilken rolle du er i, men også hvordan bedriften du arbeider i vil oppfattes.

Se heller på det som god trening som du får nytte av når du er i "sivil" og har fri fra jobb. Da kan du lettere åpne en samtale med noen du ikke kjenner, holde samtalen igang på en engasjert måte og også avslutte det hele.

Men, dersom du går for nummeret til ei jente mens du jobber så må du for all del være sikker på at du får det. Dvs, at det må være veeeldig tydelig at jenta er interessert i deg og måten du får nummeret på må være ganske smooth.

Jeagle

hehe, jeg har jobbet så lenge som selger så jeg vet at salg får man ved og flørte med jenter på jobb og ved og på en måte flørte med gutter:p

det jeg lurer på er hvor finner jeg de intresange jentene utten for jobb. når jeg er på byen finner jeg liksom ikke noen som er verd det.
å være eller ikke være

Femininist

Quote from: Jeagle on January 29, 2012, 10:45:19 AM
hehe, jeg har jobbet så lenge som selger så jeg vet at salg får man ved og flørte med jenter på jobb og ved og på en måte flørte med gutter:p

Da vet du at du får det til og det er ihvertfall en god start ;) Da trenger du kanskje ikke masse øving før du skal flørte med "drømmedama".

Quote
det jeg lurer på er hvor finner jeg de intresange jentene utten for jobb. når jeg er på byen finner jeg liksom ikke noen som er verd det.

Det er langt fra alle jenter som drar på byen. Hva gjør ei jente spennende? Hva er viktig? Hva slags interesser har interessante jenter? En spesiell stil? Et spesiell utdannelsesmengde? By eller bygd? Noen spesielle hobbyer?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Jeagle

Quote from: Femininist on January 29, 2012, 11:42:42 AM
Quote from: Jeagle on January 29, 2012, 10:45:19 AM
hehe, jeg har jobbet så lenge som selger så jeg vet at salg får man ved og flørte med jenter på jobb og ved og på en måte flørte med gutter:p


Det er langt fra alle jenter som drar på byen. Hva gjør ei jente spennende? Hva er viktig? Hva slags interesser har interessante jenter? En spesiell stil? Et spesiell utdannelsesmengde? By eller bygd? Noen spesielle hobbyer?
skal vi se da. utsende messig liker jeg vel at jentene er lavere enn meg eller like høy. femie men ikke dukkete. brunetter scorer høyt men hårfarge er på ingen måte viktig.  men hva som gjør hun spennendes vet jeg ikke. vitig at jenta er glad:D stil?? anner ikke bør ha utdanelse eller være smart. spiller ikke noen rolle hvor hun er fra.
når jeg skriver dette ser jeg at jeg ikke anner hva jeg vil ha.
å være eller ikke være

Femininist

Da er det ikke rart du ikke finner spennende jenter :P
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

vinteRR

Haha. så utspekulert du er, Feminist :)

Jeagle

hehe. ikke mye hjelp i det dog:p
å være eller ikke være

Moody

Quote from: Jeagle on January 29, 2012, 21:15:43 PM
hehe. ikke mye hjelp i det dog:p


Et tips som jeg brukte: Lag en liste over kvaliteter du ser etter, da vil du finne 'deal breakers', 'attraktive kvaliteter' osv.

For eksempel er røyking en deal breaker for meg siden jeg ikke røyker selv, og synes det er en ekkel uattraktiv vane. For andre trenger ikke det bety noe som helst.

En attraktive kvalitet for meg er for eksempel å være selvstendig, og trygg nok på seg selv til å ikke bli sjalu, ambisjoner, humor.

Tenk på det når du prater med jenter framover, og du vil finne mer ut av kvaliteter du liker ved jenter og kvaliteter du ikke liker. Etterhvert vil lista di bli ganske full, og du kan tenke på lista når du prater med jenter for å finne ut om de har det du ser etter.
"I probably won't go down in history, but I will go down on your sister" Hank Moody

Femininist

Quote from: vinteRR on January 29, 2012, 20:57:46 PM
Haha. så utspekulert du er, Feminist :)

Alltid ;) Men nå var jeg vel ikke utspekulert, var jeg? Trodde bare jeg var snill og hjelpsom for å finne problemet, og det tror jeg at jeg fant?

...Løsninger er jeg derimot ikke så god på...

Litt vanskelig å komme med tips til hvor en kan finne spennende glade smarte feminine brunetter med utdannelse. Universitet? Bokhandelen? Cafe? - Er de stedene jeg bruker å oppholde meg ihvertfall :)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.