Ny klokke

Started by UDA, June 23, 2011, 19:17:56 PM

Previous topic - Next topic

Stemning

Quote from: Gutt20 on October 13, 2012, 12:58:20 PM
Må bare få snike inn et lite spørsmål i denne tråden:

Svart rem vs. metall-rem?

Brun rem er jo ekstremt kult til sitt bruk, men om dere skulle velge; ville dere hatt svart skinnrem eller metallenke/rem?
Jeg synes en rolig ikke for blank metall-reim (gjerne stål) på et litt vintage ur uten noe dilldall inni er stilig. Hvit skive og ikke noe dykkerhjul. Ser flott ut med oppbrettede ermer på skjorte eller genser når resten av stilen sitter bra. Litt skandinavisk minimalistisk halvveis vintage.

tore

Har ikke kjøpt klokke siden jeg kjøpte en svær jævla Casio på barneskolen  :) Seiko er et trygt valg, er det ikke?

Jeg tenker blank metallreim. Holder disse klokkene seg fine og ripefrie etter røff bruk?

Esteban

Kjøp for all del en klokke med safirglass, det er fullstendig ripefritt.

Ellers syns jeg slitasje på matte metalllreimer ser bedre ut enn på blanke, det som er av riper vises ikke like lett da.
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

tore

Ja, må kjøpe safirglass.

Hva med Omega og Tissot? Er ikke det samme ulla som Seiko?

Esteban

Omega er jo en divisjon over prismessig. Syns Omega har en del fett - de er litt anonyme, men likevel kule. Syns særlig at Seamaster er kul. Ellers er det lite som er kulere enn en vintage Constellation. Fås på finn.no for ca 4-5k.
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Potet

Jo dyrere klokken er, jo bedre kvalitet skal den i teorien være. Man betaler så klart også litt for merket. Omega og Tissot er nok mye samme ulla, men litt over. Generelt er det slik at for å få klokker av god kvalitet bør man kjøpe klokkemerker som kun lager klokker, ikke klesprodusenter og lignende som lager klokker. Metallreim eller litt tyngre og føles mer kaldt på armen, men kan gjerne gi en mer eksklusiv look. Det beste er å prøve klokken først og finne ut hva som kjennes mest behagelig. Du vil ikke nede opp med at du ikke bruker klokken fordi den ikke føles god å ha på seg.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Esteban

#51
Bare ikke kjøp Omega med 007 edition, KLEINT. Da kan du like gjerne fyre løs med "faste" briller og Kåre Ingebrigtsen look.

Hvis man skal kjøpe en dyr klokke - vent til vårsalget hos Bjerke i Oslo. Der kan man kjøpe eksklusive ur til 50 % pris om du er heldig. Angrer fortsatt bittert på at jeg ikke kjøpte denne Cartier Pasha nedsatt 50 % fra 40k for et par år siden.



Istedet ble det denne her (som jeg forøvrig er super fornøyd med. 7500,- hos Bjerke)



I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

tore


Esteban

I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

tore

Quote from: Esteban on November 27, 2012, 14:28:04 PM
Bare ikke kjøp Omega med 007 edition, KLEINT. Da kan du like gjerne fyre løs med "faste" briller og Kåre Ingebrigtsen look.

Hvis man skal kjøpe en dyr klokke - vent til vårsalget hos Bjerke i Oslo. Der kan man kjøpe eksklusive ur til 50 % pris om du er heldig. Angrer fortsatt bittert på at jeg ikke kjøpte denne Cartier Pasha nedsatt 50 % fra 40k for et par år siden.



Istedet ble det denne her (som jeg forøvrig er super fornøyd med. 7500,- hos Bjerke)



Var fin den. 20k er mye penger da!

tore

#55
Quote from: Esteban on November 27, 2012, 14:36:52 PM
Likte nederste best!

Jeg også, men passer brun reim til hverdager og all slags klær mon tro?


Stanley

#56
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Esteban

Jeg syns at lær generelt ser mer forseggjort ut enn stål, selv om stål selvsagt også er kult. Får litt mer classy følelse av lær, dessuten så syns jeg at det ser fetere ut på armen. Men det er trygge kjøp både lær og stål. Den Seikoen var faktisk veldig kul.

Adriwen: Hæ ? :D
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

tore

Esteban: Jeg syns den var dritkul. Fikk skikkelig lyst på den. I videoen nedenfor omtaler de den som en "dress watch", men jeg begår vel ikke motekriminalitet hvis jeg har den på meg til en T-skjorte..  :)


Esteban

Jeg syns til og med at lær er fetere enn stål til casual stil med t-skjorte. Det samme gjelder gummi.

Litt dårlig bilde, men syns at David Beckham baller ganske hardt med t-skjorte og lær-rem. Tattoo og lær fetish ftw  :)

I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!