Valg av stil

Started by depeche1, August 15, 2011, 01:14:51 AM

Previous topic - Next topic

depeche1

Hei, har lest alle blogginnleggene deres om stil og mote nå, og sitter igjen med noen spørsmål

Dere sier man skal kle seg etter hvordan jenter man vil gå etter, og hvilke steder man henger? skal man da bytte stil til hverdags og en tur på byen?
Jeg har i det siste fått sansen for indie rock, og føler en litt mildere form av denne stilen er noe jeg kunne gått med (se Ed Westwick). Tror dere dette er en stil som kan fungere, og hva slags jenter tror dere kan bli tiltrukket av denne?

Jeg kan også å kle meg fint, typ vneck med skjorte, slips, matche forskjellige farger osv, men jeg føler at dette blir litt kjedelig, og at jeg sender vibber at jeg er en godgutt som spanderer middag og er ute etter kjæreste med engang. Dont get me wrong, jeg er ute etter kjæreste etterhvert, men jeg har ikke lyst til å slå meg til rette enda.
Er det da bedre å sende ut "player vibber" gjennom klesstilen, og kle seg litt mer "badass"? er foresten 18

Håper noen har noen meninger!

Junker

Jeg vil tro at du kan kle deg i v-neck, skjorte (Jeg tror ikke noen 18-åringer går rundt med slips til vanlig da? :P) o.l, og fremdeles ikke utstråle "godgutten med fremtiden planlagt for hver en jente han prater med". Akkurat der tror jeg det kommer mer anpå kroppspråket ditt, memikk og holdning.
At du kler deg stilfullt forteller at du ønsker å bli tatt seriøs bare.

Hvorvidt det er bra å sende player-vibber gjennom klesstilen er det ikke så vanskelig å finne ut av. Du sier jo at du ikke ønsker å slå deg til rette enda?
Der igjen, om du kler deg i stilen Indie, vil jeg tro at det forteller at du kan være mer spontan enn andre, du er lysten på opplevelser og at du er en temmelig sosial kar, men at du fremdeles kan ta det rolig noen ganger.

En player kledt som en player, får jeg inntrykk av at han stadig er på farten og farter hele tiden. Alltid noe å gjøre, alltid noen å være med, alltid jenter å prate med - noe som kan gjøre han litt uoppnåelig om han ikke har det rette kroppspråket.

Godt mulig jeg bare rabla i vei her uten ren kontekst what so ever, men håper du skjønner hva jeg mente  ;D

Sondre GV

Begge disse stilene kan fungere... men det er veldig vanskelig å gi konkrete råd når vi bare har beskrivelser å forholde oss til! Foreslår at du bruker nettsider som f.eks. asos.com og modellene der som inspirasjon til å sette sammen noe i retning av det du sikter etter, og poster bilder av deg selv (gjerne med blurra ansikt hvis du er sjenert;) så vi og andre her kan vurdere!

Ang. hva slags jenter som liker hva slags stil: så lenge du ikke er ekstrem i noen retning er min erfaring at det viktigste er at du har en stil som er allment assosiert med "kjekkas" (altså at en person i f.eks. en TV-serie som skal være "kjekkasen" kunne ha hatt denne stilen. "Kjekkasen" kan godt være både indie-rocker og pent kledd/preppy, så sånn sett er begge rimelig trygge så lenge du ikke blir ekstrem (les: vestkant-bandana eller masse tattiser over hele kroppen f.eks). Man kan tenke seg situasjoner hvor du får plusspoeng for å være den kule indierockeren på et sted hvor det bare er preppy pappagutter, evt. motsatte, den eneste med stil på et sted hvor det bare er slaskete rockere... hvordan du oppfører deg har som vanlig mer å si en hvilken stil du velger, så lenge stilen ikke sier noe negativt om deg. Men det safeste og vanligste er jo at jentser som selv har den stilen du beskriver kanskje også ser for seg at gutter med samme stil er deres "type"... så da får man ofte en litt lettere start. For indie-rock stilen er det jo gjerne løkka-jenter osv. som vill falle i den kategorien.