Sko trend i høst

Started by Miss Føniks, August 20, 2011, 15:17:24 PM

Previous topic - Next topic

Anonymous

Selvfølgelig sier hva du har på deg noe om hvem du er som person! Det siste par med sko var ikke trashy, men heller ikke sexy ;)

Femininist

Det sier kanskje ikke noe om personen for senderen, men det sier noe for mottakeren

- også er det en vurderingssak om det er den som har kledd på seg eller "alle andre" som avgjør om klærne sier noe om personen eller ikke.

Vi har dessverre ikke eierett på hvordan vi er som personer. Det skjer i samhandling mellom meg og alle andre. Det tar 3 sekunder å få førsteinntrykk og det henger med en lenge. Klesstil er viktigst i slike situasjoner, men hver gang du møter noen gir du inntrykk og signaler på hvem du er. Klær er en måte dette gjøres på.

"Det som oppfattes som virkelig blir virkelige i sine konsekvenser". (Thomas-teoremet)

Om jeg oppfatter deg som noe, vil jeg behandle deg deretter. For meg spiller det ingen rolle hva som er "objektivt virkelig" fordi jeg og alle andre forholder oss til det vi oppfatter som virkelig.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Dorian Gray

Sexy stil er vel og bra det, men personlig liker jeg det jeg liker heller at antrekket bare er litt utfordrende heller enn helt avslørende. Tighte jeans, pen, hvit topp med splitt i ryggen (det er så digg med sånne topper hvis jenta har en fin rygg) og en liten jakke slår aldri feil.

Ang. støvletter: Om jeg får prostituert eller classy-assosiasjoner kommer veldig an på resten av antrekket og HVEM som har det på seg. I korte kjoler blir støvletter av meg alltid assosiert med prostrituerte eller desperate damer i 30-åra på jakt etter kuk. I antrekket beskrevet over kan det være prikken over i'en, men er ikke alle som klarer å "pull it off."

Støvletter er etter min mening et ganske risky plagg, kan være et veldig stort pluss, men kan også slå veldig feil. Vil uansett anbefale alle jenter skoletter, mye safere :)

Har møtt noen jenter som fikk til støvletter DRITBA, men da så de helt ut som overklassejenter (typ serena fra gossip girl) og de brukte den typen som ananas linket sist.

Som sagt, litt risky plagg, men noen ganger funker det dritbra. Og jeg kjenner flere gutter som digger det :)
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Torstein


Dorian Gray

Lave sko som i sko uten heler?

Digger jenter med converse, jeg :)
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.