Til gutta: Om jentekroppen!

Started by QueenB, August 27, 2011, 13:32:28 PM

Previous topic - Next topic

Potet

#30

Midten best, men hun til venstre er også nydelig i mine øyne. Hun til høyre innenfor det jeg vil kalle en normal kropp, men er litt i største laget for meg. Nå skal det dog sies at jeg er litt sær når det kommer til jentekropp, og kan være tiltrukket av tynne jenter som andre ser på som anoretiske beinrangler. Store pupper er turn off for meg, det samme med skikkelig junk in the trunk. En tynn og flat mage er skikkelig undervurdert. Forholdet mellom midje og hofter er viktig. Helheten veldig viktig (enorme pupper til små kropper ser rart ut).
Ideellt: Liten og fast rompe, flat mage og medium pupper. Jessica Alba i sin prime var et eksempel på dette!

Når det gjelder trening er det to viktige punkter:
- Trener du vil du få SELVTILLIT og blir mer glad i kroppen din. Jenter med nydelig kropper tørr ikke slippe seg løs i senga fordi de er flaue over egne kropper. Forferdelig synd. De aller fleste har noe med kroppen/utseendet de ikke er fornøyde med. Det er viktig å godta at det er mye man ikke gjøre noe med. Hvis det er et problem som kan gjøres noe med: Fiks det (selv om jeg synes plastisk operasjon ofte er unødvendig. Store silikonpupper er turn off). Annet som er genetisk og som du ikke kan gjøre noe med er du nødt til å bli komfortabel med. Vær stolt over dine fine trekk/sider, godta at ikke alt er perfekt og ingen er det. En jente som er stolt over sin egen kropp er bug turn on!  Da tenker jeg ikke på den klassiske Big Beautiful Woman som utad sier at hun er stolt av kroppen sin, men som innerst inne hater den. Det skinner fort fram.
- Holdningen blir vesentlig bedre ved visse typer styrketrening (markløft, roøvelser o.s.v.). PS: Jenter blir ikke proppa med av styrketrening muskler siden de spiser vesentlig mindre og har mye mindre testosteron i kroppen. Dårlig holding blir forverret i høye hæler.

EDIT:
Typiske kjendiskropper jeg finner veldig tiltrekkende: Tilnærmet alle victoria secrets modellene, blake lively, jessica alba, Audrina Patridge og Annalynne McCord

Jeg har venner som synes kroppen til jenter er fine bare puppene til jenta er store, andre er fornøyd så lenge hun har en skikkelig booty. Generelt liker vennene mine jenter med litt former (woho, da får oftere jeg de tynne for meg selv :D). Smaken til gutter er VELDIG forskjellig, men generelt vil jeg tro at gutter alltid vil finne det tiltrekkende om jenta har litt pupper (jeg kan klare meg med veldig lite), har en flat mage (definisjonen av flat varierer dog  fra gutt til gutt. flat nok er vel kanskje bedre å si?) og har en synlig forskjell mellom liv- og hoftebredde (den ønskelige breddet på livet varierer stort fra gutt til gutt, men generelt er ratioen mellom liv og hoftet alltid viktig.). Hvis en viktig kroppsdel (rompe, pupper eller helheten) ser veldig bra ut kan det kompensere for andre deler av kroppen som i guttens øyne ikke ser like bra ut.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

s.con.

Min helt ærlige mening: Den perfekte kvinnekroppen ville vært noe i nærheten av Kim Kardashian. Men i et valgscenario mellom ei jente med Kim Kardashian-kropp og ei med en hvilken som helst kropp i kategorien "normal", vet jeg helt ærlig ikke hva jeg hadde valgt (jeg har faktisk ikke vært i denne situasjonen som jeg kan huske, og hver gang jeg forestiller meg scenarioet ender det som regel med at jeg ikke må velge bort noen-men nå skriver jeg meg bort 8)), rett og slett fordi kropp ikke har en så veldig stor rolle i vurderingen. Kropp kan selvsagt være en dealbreaker, men det skal ganske mye størrelse til for å undergrave det om jenta genuint er kul og ellers vet å gjøre det beste ut av utseendet sitt.

QueenB

Quote from: s.con. on September 06, 2011, 21:59:42 PM
Min helt ærlige mening: Den perfekte kvinnekroppen ville vært noe i nærheten av Kim Kardashian. Men i et valgscenario mellom ei jente med Kim Kardashian-kropp og ei med en hvilken som helst kropp i kategorien "normal", vet jeg helt ærlig ikke hva jeg hadde valgt (jeg har faktisk ikke vært i denne situasjonen som jeg kan huske, og hver gang jeg forestiller meg scenarioet ender det som regel med at jeg ikke må velge bort noen-men nå skriver jeg meg bort 8))

ler fortsatt av denne kommentaren, morogutt  ;)

men jo jeg tror at vi kan nok en gang konkludere med at gutter har forskjellig smak. Og at vi ikke kan tro på alt media prøver å fortelle oss; verken photoshoppa modeller & filmstjerner, eller alle slags tvilsomme "undersøkelser" som viser at menn, "de liker egentlig ikke modeller, de liker str XL, de!"

bitch pleaaaase  :P  


Etellerannet

Noe jeg vil kommentere er kommentaren til "Mike, 25" fra denne artikkelen:

http://www.momlogic.com/2009/06/size_14_is_a_perfect_10.php

Han valgte modell # 3 og sier blandt annet "I like women to be realistic and healthy." Det irriterer meg veldig. Er ikke #1 sunn da? Det virker som om folk tror man må være tykkfallen for å være sunn. Nå er jeg ikke en lege, men jeg tror at # 1 og 2 kommer til å leve lengst, og være mindre syk i løpet av livet, samt bære det beste avkommet :D

For å komme litt mer on topic, så synes jeg nummer en og to på bildet på første side er sånn ca. ytterpunktene til hva jeg synes er fint.

Vandelay

#34


prebenk1


1. Er menn blinde?
Nei vi er ikke blinde.

2. Hvilken str og kroppstype liker du EGENTLIG?
Jeg liker at en dame ikke er ganske tynn :P liker jenter som er veldig chubby. Når jeg ser etter jenter bryr jeg meg ikke først og fremst om kroppstørrelse, om de har store pupper og former er bare bonus.

3. Hva mener dere med "former", egentlig?
Det er formene på dama. Timeglassformen med brede hofter og tynnere over midjen. Kvinner har jo brede hofter for at det skal være enklere og får et barn ut nedi der. Derfor har det alltid vært sett på som mer fruktbart og positivt

Koraboros

1. Er menn blinde?
Kjærlighet gjør blind, er det ikke det det heter? Hvis det stemmer er jeg glad jeg aldri har blitt forelsket i noen jeg synes var stygge fra før av :p

2. Hvilken str og kroppstype liker du EGENTLIG?
Slank og veltrent. Idealet er ca. Johaug eller bodyrock.tv men heldigvis er jeg ikke så kresen at jeg ikke liker vanlige jenter også :)

3. Hva mener dere med "former", egentlig?
Pupper, rumpe og timeglassfasong. Ikke så viktig for meg, men jeg tror dette er redningen for mange jenter med litt overvekt.

Jeagle

1. noen menn er blinde, men de fleste av oss er ikke det. som kompromiss skrev, kjærlighet gjør blind. dette er pga at gutter og jenter er forskjelige individ som foretrekker forskjelige personen, og persolighets typer. Det vil si at den kompromiss liker og syns er det flotteste i verden utsende messig, er ei jente jeg kan synes er direkte stygg. for og sette ting på spissen. 

2.kropps type er en verre nøtt og knekke. men helt ærlig så har jeg en sterk tiltrekning for jenter som er ca 165 gjærne mindre (har noe med at jeg er bare 172 eller noe) hun må ha hofter pupper er mindre viktig, men de må være der. og hun er litt kraftig så er det er pluss, men (ja det er altid et men) alt skal være fast. det vil si at hun ikke er overvektig, men sunn. forklart på en annen måte så lenge hun ikke har valker og ting ikke henger og slenger så er det bra. håpper dere skjønte dette damer. men alt dette er faktisk ikke det viktigste på jenta uansett. HUSK!

3. former er hofter ikke rumpa, rumpa er en del av det men når du ser hun bak fra så ser du at hun er breiere nede har en midje og så går hun utigjen med skuldre.  altså ser de fleste menn på hoftene til jenta dette kommer av at vi er instinkt tivt tiltruket av det, pga at jenter med breie hofter kan få flere barn.

dette er da bare meg, men vi er alle forskjelige
å være eller ikke være

Roman

Quote from: kastanje on September 05, 2011, 20:13:09 PM
Ah, takk hellin. Tror ikke jenter har nok kroppspress fra før.

Jeg kan godt være delvis enig med deg, men det er vel sjelden det at vi "ikke er pene nok" eller veltrente nok og det er det ENESTE problemet. Tror jenter kan ha godt av å trene ikke bare fordi man får bedre kropp, men også fordi man får overskudd og blir gladere av det.

Tror mange gutter har mye å hente på å trene mer også, men samtidig er det tusen andre ting både jenter og gutter kan bli bedre på for å tiltrekke andre, det spørs jo helt hvem du skal hjelpe og hvem de vil tiltrekke.

Enig, om generelt folk lærer seg å kle seg bedre/tør å kle seg bedre og samtidig prøve å komme bedre i form, og drite i å spise alt det makkverket som fins der ute, så har vi en god fremtid i møte :)

Min mor jobber som lærer, og hun kler seg veldig pent i forhold til resten av gjengen i stallen, noe hun får høre fra elevene sine og fra kollegaene. Noen av kollegaene blir nesten misunnelig også, ut fra det mamma sier.

Ang. fysikk, så syns jeg jenter bør fokusere på å trene tungt med knebøy og markløft = fantastisk fysikk, disse øvelsene hjelper også på en bedre holdning og "kjerne" styrke.

Mange jenter er redde for å få "bulkete" og store muskler, men det skjer ikke med mindre du tar et helvetes med tilskudd, testosteron innsprøytninger og hva som ellers fins der ute. Mange er spesielt redd for å få store armer og bred rygg/skuldre. Men et enkelt triks er å ikke overdrive treningen på disse områdene. Hold dere til baseøvelsene, og vi gutta kommer til å elske dere for det :)

Be like water my friend.

Claw

Det bildet der er heftig photoshoppa :P

Men ja:


Styrketrening er overlegent for å endre kroppssammensetning. Så kjør på!

Roman

@Claw
Haha, er jo lov å prøve å motivere!! :)
Btw, sammenligna der er legendarisk, og det verste av alt er at det er sant.

Styrketrening ftw! Føler det blir litt feil å vise hvor "curvy" jeg har blitt etter min styrketrening, framfor "bulkete", i underdelsseksjonen.
Be like water my friend.

QueenB

bortsett fra at vanlige squats ikke fører til fastere rumpe, men lår. For å trene rumpa, må du gjøre andre øvelser. men takk for inspirasjonen ;)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Claw

Quote from: QueenB on May 23, 2012, 10:20:10 AM
bortsett fra at vanlige squats ikke fører til fastere rumpe, men lår. For å trene rumpa, må du gjøre andre øvelser. men takk for inspirasjonen ;)

Leste du det i KK?

QueenB

nei, er du frekk ell?
har gjort omfattende research, funnet pålitelige kilder. Og rompa mi ligner mer på den til høyre enn den til venstre, så noe gjør jeg riktig ;)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Claw

Er litt frekk ja :)
Knebøy trener absolutt stumpen. Men skader ikke med andre øvelser heller, hip-thrust eller glutebridge, og ikke minst markløft.