Går du åpent inn for å sjekke?

Started by kastanje, August 29, 2011, 16:47:24 PM

Previous topic - Next topic

kastanje

Som jente synes jeg det er lett å danne meg stereotyper om guttene på dette forumet, men jentene er jeg mer usikker på. (dette er ikke negativt mot noen av dere, hverken gutter og jenter). Hvorfor har dere meldt dere inn og hva slags forhold har dere til sjekking?

Dorian Gray

Absolutt ikke turnoff, jenter som prøver seg er dritsexy. Digger når jenter kommer bort og hilser på meg, men liker bedre at de er edru og litt nervøse enn at de drikker seg til mot og er usjarmerende.

Jeg pleier å bli litt "satt ut" når jenter sjekker meg opp. Ofte jeg ikke helt klarer å finne på ting å si begynnelsen, men det betyr ikke at jeg er avvisende. Så hvis dere ser meg på byen og har lyst til å gå bort så gjør det! Og ikke tro at bare fordi jeg ikke sier så mye, så liker jeg dere ikke.
Tenker at jenter også er litt sånn, at når man går bort til dem og de virker litt avvisende er det bare fordi de er usikre og nervøse. Og hvis det ikke er sånn, så liker jeg i alle fall å leve i troen :)
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Femininist

Jeg er i et forhold og har vært det i snart 3 år. Ble medlem på forumet fordi jeg elsker teorier rundt alt som er sosialt og fordi jeg synes det meste som omhandler kjønn er utrolig spennende! Og de vinklingene en får her og igjennom bloggen er unike, viktige og utrolig lærerike!

Sjekking handler for meg om å maksimere kjønnet sitt og om å tilpasse seg motpartens kjønnsrolle. Noen er maskuline/feminine enn andre og sjekking handler om å balansere dette og å få motparten interessert i den måten en selv er kvinne/mann på. (Som nevnt; Jeg er teoretikker). I praksis betyr dette at jo mer selvsikker en gutt er, jo mer bør jenta slå blikket ned for å vise at hun behersker og respekterer hans måte å være maskulin på.

Ellers så er jeg målbevisst på alle områder. Jeg bruker å få viljen min, så ser jeg noen jeg vil snakke med så finner jeg alltids en måte å få det til på, enten ved å bruke blikket eller ved å gå bort. Det siste er absolutt enklest, da har jeg i mye større grad kontroll =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

sweet

Spennende tråd!

Jeg ble medlem fordi jeg i utgangspunktet ikke har sjekket så mye grunnet et langt forhold som begynte ganske tidlig som jeg er ute av nå. Så jeg er nysgjerrig. Og så følger jeg bloggen naturligvis. Jeg er litt motsatt av deg, Feminist, jeg er mer opptatt av det praktiske, men lærer veldig mye spennende teori av det jeg leser her selv om jeg ikke er så aktiv forfatter :)

Er enig med Ananas, jeg går som regel ut med en holdning hvor jeg ønsker å bli kjent med folk. Men sjekking er for meg noe som skjer på byen og som er knallgøy hvis jeg er i humør til det :) Og så får jeg en skikkelig selvtillitsboost. Har enda tilgode å bli sjekket på dagtid!

Når jeg er ute pleier jeg som regel ikke å sjekke gutter hvis ikke de tar insj. Jeg er smilende, glad og åpen, og får en del respons på det. Hvis jeg ser meg ut en spesiell fyr er det som regel en som jeg syns er usannsynlig kjekk med bra utstråling og mest sannsynlig da er way out of my league, så da pleier jeg ikke tørre å gå bort. Lurer på om det er tilfelle at flere gutter syns det er sexy å bli sjekket opp? Jeg tør i utgangspunktet ikke fordi jeg er redd det skal virke litt cheesy og desperat siden det i utgangspuktet "skal" gå andre veien.
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Ambrosia

Jeg meldte meg inn i forumet fordi jeg oppdaget bloggen for noen uker siden og ble umiddelbart hekta på den. Innholdet er velskrevet, intelligent og ikke minst er det endel interessante diskusjoner i kommentarfeltene, derfor virket det som et logisk neste skritt å bli med her :)

Jeg sjekker lite selv, men kunne vel ha funnet på å ha snakket med en type jeg syntes så kul ut ute på byen eller på fest. Men tror ikke jeg hadde gjort noe særlig mer enn å prate vennlig med ham og så håpet på at han skulle like meg og eskalere videre.
Som Sweet har jeg nok en forestilling om at det "skal" være gutten som sjekker, og i tillegg ønsker jeg vel den selvtillitsboosten ved å se at han faktisk liker meg nok til å ta litt initiativ selv.

@Dorian Gray, jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen du gir av å bli satt ut når folk av motsatt kjønn sjekker en opp, iallfall i visse situasjoner.
Dette har spesielt skjedd med meg de gangene jeg er blitt kontaktet på dagtid, på skolen f.eks, eller andre situasjoner hvor jeg absolutt ikke forventet det i forkant.
Men etterpå har jeg alltid tenkt at det var hyggelig å bli kontaktet og at gutten var tøff som gjorde det.
Sjansen er der for at det finnes fler som meg der ute :)

VB

Quote from: sweet on August 29, 2011, 21:42:46 PMHvis jeg ser meg ut en spesiell fyr er det som regel en som jeg syns er usannsynlig kjekk med bra utstråling og mest sannsynlig da er way out of my league, så da pleier jeg ikke tørre å gå bort.

Er da fullt mulig han ikke synes han er out of your league, er mange hotte gutter som ikke vet at de er det selv. Eller kanskje du bare er hans type og han digger deg like mye som du digger han. Uansett, det skader ikke å prøve, i verste fall blir du avvist og det overlever du sikkert :)

Quote from: kastanje on August 29, 2011, 20:15:26 PMGutter kan forresten også få svare, hva tenker dere om jentene som fanger interessen deres? Blir dere sjekket opp eller er det fullstendig turn off?

Spørs, hvis hun er for dritings og jeg ikke er det så er det turnoff. Jeg har aldri hatt en edru jente som har eskalert på meg, har hatt fulle jenter som har gjort det men da var de ikke veldig grasiøse. De gangene jeg også har vært full var det helt greit, men hvis jeg er mer edru så er det ikke så sexy. Da blir det mer at jeg tenker "Vil jeg ha sex med henne? Kanskje bare dra henne på dass/ ut i en park så slipper jeg våkne opp med henne? etc...".

Personlig mener jeg at gutten burde eskalere og jenta burde vise tilgjengelighet. Hvis hun er veldig interessert så kan hun fint ta kontakt med et hei eller ved å stille seg i nærheten av meg og søke blikk kontakt. Men når samtalen er i gang så mener jeg at gutten burde ta seg av eskaleringa, selv om det er selvfølgelig lov for jenta å gjøre det hvis hun vil.

Men hun kan fint hinte om at hun er interessert i at han skal eskalere og vise tydelig at hun vil ha han hvis han er litt treg (det hjalp meg ofte før når jeg startet med dette siden jeg var litt treg med eskaleringa). Ting som å,

Gi komplimenter (du er morsom, jeg liker deg, etc...)
Berøring (ta på skulder, albue, lett slag i brystkassa, etc...)
Vise genuin interesse (snu hele kroppen mot han, se han i øynene og ikke drive med annet tull)
Hint om at du vil ha et kyss (bite i leppa mens du ser på munnen hans, trekant blikk (øye, øye, munn, øye, øye, munn, etc...))

For gutter som ikke har så mye selvsikkerhet så kan slike ting hjelpe de å få ut fingeren, det hjalp hvertfall for meg.

sweet

VB: Hører hva du sier. Er vel en litt mer positiv vinkling enn min ;) Selv om jeg har vanskelig for å tro at de fleste kjekke gutter ikke vet det selv, hehe. Men hva om jeg tester det neste gang jeg er ute? Jeg er ikke så interessert i eskalere, men som du sier, gå bort og si hei. Alltid gøy med en challenge.

Kastanje: Har opplevd begge deler, blitt sjalu for at jeg får for lite oppmerksomhet i forhold til andre jenter. Jenter har blitt sjalu på meg fordi jeg har fått all oppmerksomheten. Tror det er relativt vanlig? Vet ikke om gutter egentlig legger merke til dette der og da (eller i det hele tatt), eller om det er bare vi jentene som observerer dette? Tror i så fall at hvis en jente 'stjeler' en fyr fra en annen jente blir oppfattet som kjip av andre jenter, men at gutten kanskje ikke bryr seg noe særlig/legger merke til det. Høy grad av synsing..  :D
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

QueenB

jeg møtte Andreas for et par uker siden ang jenteprosjektet, fordi jeg var nysgjerrig, og meldte meg inn her etterpå, også fordi jg var nysgjerrig. Nå synes jeg det er kjempeinteressant å være her  :)

Jeg har aldri sjekket, bortsett fra en eneste gang: jeg og en venninne ble invitert bort til noen gutter for å delta i en drikkelek. Mange gutter, to jenter, så det var naturlig at flere viste interesse. Men jeg likte han ene best, og passet på å holde meg i nærheten av han hele kvelden og snakke med han. Så forlot vi stedet sammen også. Men han bare snakket og snakket og snakket. Til slutt orket jeg ikke mer, lente meg over og kysset han! Etterpå spurte jeg hvorfor han ventet så lenge, han svarte: ville se om du kysset meg først. Tøysegutt. Jeg følte meg selvfølgelig veldig naughty, men det var jo ingenting, liksom. Strengt tatt, så var det ikke jeg som "sjekket" heller. Ellers synes jeg ikke det var så kult heller. Så i fremtiden, har jeg tenkt å la gutten gjøre jobben. Jeg vet at jeg innerst inne er tøff nok til å sjekke selv, men det er ikke romantisk i det hele tatt.

så for å gjøre en lang historie kort: nei, jeg går ikke åpent inn for å sjekke. Men har i det siste innsett at jeg må gjøre meg mer tilgjengelig, og ikke sitte innerst i et hjørne med 5 venninner rundt meg, og skravle med dem hele kvelden. Ikke mange som tør å komme bort da....

piken

Meldte meg inn her fordi jeg er fast leser av bloggen og synes det er gøy å diskutere rundt temaet sjekking og relasjoner mellom mennesker.

Mitt forhold til sjekking .. Tja, jeg er en periode-sjekker. Noen perioder er jeg veldig "på" mens jeg er på byen, andre perioder ikke. Kommer an på min livssituasjon, om jeg har behov for flere gutter i livet mitt eller ikke. Akkurat nå har jeg en flørt gående så da blir det lite sjekking på meg. Men jeg synes det er veldig gøy å sjekke når jeg har mine sjekke-perioder. Da er jeg både aktiv på sukker og på byen. Er jeg ute etter et one night stand går jeg som regel ganske åpent inn for hva jeg er ute etter - uten at jeg nødvendigvis stiller spørsmålet "Pule?" i første meningsutveksling.

Lysjenta

Tror jeg er litt som piken når det gjelder sjekking. De dagene man føler seg ovenpå er det gøy å sjekke. Det vil som regel vere gjennom blikk/smil. Veldig sjelden jeg eskalerer, utenom å nærme meg på dansegulvet etc.

Kunne tenkt meg å vere mer flørtete/sosial på generell basis, å få bygge det inn mer som en vane.  Blir som regel sjekka opp, men hadde jo vært enda gøyere å ha enda mer valgmuligheter og litt mer kontroll på hvem man snakker med. :) Så håper det jentekurset blir noe av snart, gutter !

Er på sukker, men liker best å bli kjent med gutter IRL.

vinnersmilet

Jeg tror mange gutter blir sykt deppa av å lese denne tråden  8)

soprano

Quote from: kastanje on August 29, 2011, 20:15:26 PM
4. Med den rette jentegjengen kan jeg også aktivt sjekke, men da er det bare "på gøy" og mer en konkurranse, så da går jeg oftest til de som ser lett tilgjengelige ut, ikke altfor "drømmemannen" men absolutt en som ser oppegående og bra ut likevel. Dette er sånne du plutselig kan ha det dødsgøy med, men som det ikke kommer til å skje noe mer med i løpet av kvelden.

Tikka ikke å være han du har det dødsgøy med, men som ikke er drømmemann nok til å ha ONS med..

Johan

Quote from: kastanje on August 29, 2011, 20:15:26 PM
Hva tenker dere om jentene som fanger interessen deres? Blir dere sjekket opp eller er det fullstendig turn off?

TURN-ON:
+ Jenta bruker blikket til å hinte til hvem hun liker, og avslår alle gutter hun ikke har hatt blikkontakt med! Her er et eksempel på eksepsjonell bruk av blikk (for jenter):




TURN-OFF:
+ For tilgjengelig: Jenta kommer bort uten at dere har hatt lengre øyekontakt
+ For utilgjengelig: 1) Jenta ofrer ikke et milisekund for å kikke rundt seg, 2) Hun virker overlegen ved å heve øyebrynene når du ser på henne, eller 3) Hun har en avvisende holdning, for eksempel surt ansiktsuttrykk, sitter alltid med ryggen til deg etc.


Dette er hva jeg mener, andre må gjerne mene noe annet ;)
INFJ

BlueEyes

Jeg personlig synes det er kjempe søt når jenter faktisk "sjekker/åpner" gutter ;)
En litt oppfordring til dere jenter  :P
Be or not to BE!

soprano

Quote from: Ananas on October 31, 2011, 01:25:20 AM
Haha. Jeg gjør det av og til, men jeg merker nesten alltid at interessen min faller som verdien på greske statsobligasjoner etter det. Mye mer spennende å BLI kjekket opp.

Beste jeg vet er jenter som er komfortable med å bli sjekket opp. Balansen mellom å ikke ta for mye initiativ, men heller ikke for lite tilgjengelighet. Riktig bruk av blikkontakt er stikkord her.