Veldig betatt! What to do?

Started by kjsa4, August 31, 2011, 00:11:05 AM

Previous topic - Next topic

kjsa4

Jeg lurer på hva dere tenker om dette

Jeg føler en stor tiltrekning til ei jente som nettopp har flyttet vekk. På vgs (5 år siden) fikk vi et godt øye til hverandre, flørtet og slikt i timer (mest gym) vi hadde sammen. Jeg hadde kjæreste da så det ble ikke noe mer en uskyldig flørt. Siden har kontakten mellom oss veldig sporadisk ettersom vi ikke bodde på samme plass, hun reiste, gikk på folkehøyskole, jeg var i militæret osv. Hver gang vi møtes, f.eks. treningsstudio så prater vi en del og er flørter slik vi alltid har gjort. Vi er alltid litt klengete og masserer hverandre litt og sånn. Så er en litt "sånn" steming, og tøyser med å avtale "massasjedater". I sommer møttes vi tilfeldigvis litt oftere.

Jeg har pga andre omstendigheter blitt singel.

Nå har hun som sagt flyttet til 4 timer bort for å gå på skole. Vi har pratet litt på chat i det siste, men ikke mye. Jeg har gjennom alle disse årene vært keen på henne, lurt på hvordan det hadde blitt om jeg hadde vært singel da det begynte.

Nå lurer jeg på hvordan jeg burde gå fram for å gjøre henne interessert i meg. Jeg er ikke så god på smalltalk og når vi chatter så er det meg som tar initiativet og "leder an" samtalen. Det er heller ikke så ofte vi chatter.

Jeg har noen kamerater der hun studerer. Burde jeg besøke dem for å komme meg til inn dit etterhvert?

Noen som har noen tips og innspill på hva som kan være lurt å gjøre og hva en absolutt ikke burde gjøre, så kom med det! Ønsker å gjøre henne interessert og skape litt spenning.

Dorian Gray

Dette er nok ikke lett å ta som råd, og jeg forstår godt hvis du ikke vil ta det. Likevel så er min erfaring at hvis det ikke har skjedd noe på FEM år, så kommer det nok ikke til å skje.
Tipper du sitter fast i venneland, og det er ganske vanskelig å komme seg vekk derfra.

Dessuten tenk litt om hva det sier om deg hvis du først nå går etter en jente som du har likt i fem år, og som i tillegg har flyttet fire timer vekk fra deg.
Likevel er det sånn at folk i slike situasjoner blir sammen innimellom også, så det er absolutt ikke umulig. Du kan jo besøke henne, og en gang dere ligger å prater vri det over mot sex osv. Også vennesex, og så spøre om hva hun synes om det. Hvis hun synes vennesex er ok, så kan du jo prøve deg.
Eller bare kyss henne :)

Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

VB

Er storsett enig med Dorian, hvis hun hadde bodd i naerheten saa kunne du provd deg. Men 4 timer unna, den er vanskelig. Du kan selvfolgelig besoke vennene dine og treffe henne da, men hvis du fortsetter aa bare fokusere paa henne kommer du til aa bli veldig skuffet hvis det ikke skjer noe. Spesielt siden det er veldig sannsynlig at du kommer til aa feige ut og ikke gjore noe naar du treffer henne, for saa aa fortsette aa vaere helt betatt av henne naar du kommer hjem igjen.

Og selv om dere skulle ende med aa ha sex er det ikke sikkert hun vil noe mer, selv om du kanskje vil det?

Dra ut og mot andre jenter i stede, saa kan du heller se en gang i fremtiden hvis du besoker vennene dine eller hun er hjemme i byen om dere kan treffes. Hvis du fortsatt vil... Er fullt mulig at hvis du gaar ut og faar deg litt valgmuligheter saa slutter du aa tenke paa henne og interessen vil dabbe av.

Miss Føniks

Hva er du ute etter?
Vil du ha et forhold me henne, eller har du bare lyst til og ha det litt gøy?
Sannsynligheten for at et forhold vill kunne fungere med den avstanden er noe liten.
Og det vil by på og se hverandre sjeldent og mye offer fra begge sider.
Har du sex med henne (just fore the sex)er også sjansen for at vennskap deres kan bli spolert.
Er det verdt risikoen? Kanskje sjansen byr seg senere, når dere begge bor nærere hverandre?

Er selv betatt av en som bor 2 timer unna, men har innfunnet meg med at det ikke er lurt så lenge han studerer der og er sjeldent hjemme.
The Phoenix always rises from the asses

kjsa4

Tusen takk for svar!

Tror kanskje jeg var litt dårlig til å skildre forholdet mellom meg og henne. Vi har egentlig bare vært beskjente, på samme måte som en man stopper å prate litt med nå de møtes, bare på en veldig flørtete måte. Jeg føler at det er noe når vi møtes, og virker som om hun også tenker/føler noe av det samme.

Det jeg lurer på er mest hvordan jeg kan skape noe, spenning/interesse/etc, selv om vi ikke befinner oss på samme plass. Hvordan skal jeg gå fram for å få dette?

Ønsker å kommer nærmere ho og se hva det leder til, slik at jeg ikke lengre trenger å leve usikkerheten.

kjsa4

Tusen takk for svar!
Er veldig greit å vite hva jenter tenker om dette!

Får ta tida til hjelp og se hvor det går!

Det er bare å komme med flere innspill om dere har. Veldig fint med svar fra jenter! :)

Miss Føniks

kastanje ga det et utrolig bra svar, jeg tenker veldig likt som henne.

En gutt fra mitt hjemstedet er for meg utelukket, rett og slett fordi jeg stortrives her jeg bor nå(studerer) og ønsker og bosette meg her.
I tillegg føler jeg meg mye friere til og gjøre ha jeg vil her som ikke er mitt hjem sted, med mine nye vennegjenger,

Jeg syns også det er deilig at jeg har så "avskilte gjenger" som ikke har noe med hverandre og gjøre.
Jeg har kjekke gutter jeg liker i studentmiljøet, men det har jeg også i den andre vennegjengen min som jeg er mye me.
Og jeg liker at de ikke kjenner hverandre.
Da kan jeg danse med begge 2 fra forskjellige gjenger på danse gulvet samtidig , og små flørte,uten at begge skjønner det.
Litt deilig og være singel i blant ;) Jeg får noja vis jeg blir fotfulgt på byen om jeg ikke er helt "der".

Derfor kvier jeg meg for og ta med en jeg syns er kjekk fra studie miljøet til den andre vennegjengen min.
Diverse, dette og få følelsen av at "du har me en date".
Fordi det betyr enda mer for meg hva de skulle synes, og jeg er ikke den som viser frem en fyr fort, da skal det virkelig være noe. 
Men så er også vi jenter forskjellige, tenker  og er i forskjellige livs situasjoner av hva vi vil.

Det er derfor viktig at du gjør dette til en naturlig greie, at du er jo der med kompisene dine.
At det bare er kult at du da tilfeldigvis også kan henge med henne, ikke få det til og virke som hun er hoved grunnen.
Jeg hadde fått totalt angst, og mistet interessen.

But then again, folk er også forskjellige.
The Phoenix always rises from the asses

kjsa4

Jeg skjønner godt hva dere mener.

Meg og henne er ikke fra samme plass og er ikke med i hverandres vennegjeng. Vi har aldri gått sammen sånn, men har møtes tilfeldig diverse steder og ganger etter vi gikk på samme skole. Det blir derfor ikke det problemet at jeg er i "hjemmegjengen". Vi har heller ikke samme venner, kun beskjente.

Er det noen måten en kan bygge opp litt spenning og sånn via chat/etc, slik at hun vil få mer lyst til å møte meg dersom jeg er i byen?

Smog

Du vil utvikle et forhold med ei du bare er bekjent med og dere bor 4 timer fra hverandre? Eg tror nok at det kommer til å kreve mye tid og energi og ha liten sjanse til å lykkes, så eg tror eg ville "cut my losses" og komme meg videre.