Nettdating/sukker.no

Started by Tingles, September 02, 2011, 00:24:03 AM

Previous topic - Next topic

Femininist

Er vel forskjell på oss jenter og hva vi liker ;) Må innrømme jeg ofte er uenig med mange av de andre jentene her inne i hva som er bra og ikke. Som gutt (og jente) på sjekker'n er det greit å være litt fleksibel ovenfor motparten, når det er snakk om mennesker så finnes det sjelden en overordnet fasit som alltid fungerer.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Jungeldyret

Har sett GC sine profiler på en av dating sidene, kan ikke akkurat si jeg stoler mer på de etter å ha lest profilen og sett bildene.
Mitt råd: hold dere til GV i forhold til nettdating, om dere vil følge GC: Ta en bilde halvnakent, skriv masse tull i profilen og bli innpåsliten med jentene.

(Vet ikke hva de foreslår til dere jenter).

Chuck Baz

Må rose 0330 for nettdating innlegene sine, drev med en del nettdating i sommer og fant to søte jenter som jeg drev på
med til henholdsvis november og desember,(som pulevenner altså) jeg endret da profilteksten litt for å optimalisere(vet ikke hva jeg tenkte, rant egentlig inn med meldinger.)

Etter desember har jeg hatt litt mer dry-spell(både IRL og på nettet). Fikk ikke svar på meldinger en god stund og fikk ALDRI hjerter eller noe, nå får jeg meldinger fra mange jenter etter å ha skiftet på teksten(samme bilde) og fant ut at jeg virket som jeg totalt manglet ryggrad fordi jeg ikke hadde overflodsmentaliteten. Takk 0330(bloggen), vi sees på sjekkekurs når jeg har spart opp litt!

kalle45

Tenker jeg poster denne her jeg :)

Sitter med noen spørsmål angående ei jente jeg har pratet med på sukker. Etter å ha pratet en del fram og tilbake om alt og ingeting spurte jeg henne om hun hadde lyst til å ta en kaffe en dag:


meg: Forresten, du hadde ikke hatt lyst til å ta en kaffe en eller noe dag?
hun: Ja kanskje det hadde vært hyggelig. :)
meg: neste tirsdag sånn ved 16-17 tida kanskje?
hun:jeg jobber til 8 hver dag.. men jeg må se ann siden det er litt kaos på jobben om dagen, så kan vi ikke ta det litt som det kommer?
meg:Den er grei! Kan komme tilbake til det neste uke:)
hun:Så bra:-)

Så ca en uke senere sender jeg følgende melding:
meg: Hei:) Like kaos på jobben denne uka også eller?

Nå har det gått over en uke siden jeg sendte den meldinga, og hun har ikke svart enda, selv om hun har sett den. Synes hun virka så positiv, så synes det er litt rart at hun ikke svarer. Vurderer derfor å sende henne en melding til, men er usikker på om det blir masete, og at jeg bare bør ta hintet og skygge banen?

piken

Selv hadde jeg lett ignorert den siste meldingen du sendte, fordi den rett og slett får det til å virke som om du har sittet hele uka og venta på at hun ikke skal ha det kaos på jobben lenger. Vet ikke om jeg har noen tips til deg for hva du kan gjøre for at hun skal svare uten at det kan bli oppfattet som mas.

På den ene siden ser jeg ikke noe poenget med å dvele over noen som kanskje ikke er interessert, det er vel flere jenter på sukker?
På den andre siden så skader det ikke å prøve med en siste melding som er hakket mer gjennomtenkt enn den forrige. Nå liker ulike jenter veldig forskjellige ting, men hvis det hadde vært meg du hadde skrevet med så kunne du godt prøvd deg på å være litt tullete småfrekk - litt sånn "åja, det er så travelt på jobben ja!" - men dette funker IKKE hvis hun ikke klarer å se at det er en spøkefull tone som ligger under.

Andre innspill?

kalle45

Joda, det er andre jenter på sukker, men synes bare det her var litt rart, så tenkte at hvis jeg hadde skrevet noe som jeg tydeligvis ikke skulle ha skrevet, så kunne jeg finne det ut her ;)
Og tydeligvis skulle jeg ikke ha skrevet den siste meldinga sånn da, men det skjønner jeg egentlig ikke. For hun sa jo vi skulle komme tilbake til det neste uke, så da sendte jeg en melding om hvordan ståa var denne uka. Helt kurant synes jeg...

Har du noen eksempler på hva som hadde vært bedre å skrive til henne da?

piken

Tja, jeg synes det er vanskelig å komme med noe konkret du kunne ha skrevet. Det er av en eller annen grunn lettere å si hva som ikke er greit, enn hva som er greit.

Sånne "komme tilbake til det"-situasjoner kan være litt kinkige i utgangspunktet synes jeg. Men jeg synes du skulle vært litt mer spennende i den siste meldinga di. Jenta har ikke møtt deg enda og du er fortsatt på det stadiet hvor du må jobbe for at hun skal synes du er interessant nok til å ta en kaffe med - selv om jenta sa at det sikkert hadde vært hyggelig sist så kan hun fort ombestemme seg fordi du sender en "døll" melding senere.

Så nei, kommer ikke på noen konkrete forslag til hva du kunne skrevet isteden akkurat nå. Tror jeg må sove på det.




kalle45

Jeg tenkte faktisk på å skrive en melding ala "Hei! Klar for en kaffe på onsdag eller torsdag?", men i mine ører blir det mer masete enn "Hei:) Like kaos på jobben denne uka også eller?" Hvor jeg ikke er så "på", og vi kan bare se det ann litt.Er det kaos tar vi det uka etter, har det roet seg finner vi en dag som passer.

Men det er hva jeg synes det, og det funka tydeligvis ikke, så får prøve den andre neste gang :)

Stanley

#53
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

kalle45

At jenta ikke er interessert når hun svarer "Nei" på om hun vil møtes neste uke, det skjønner jeg også. Problemet her var bare at jeg følte hun var interessert ettersom hun ikke var avvisende i svaret om hun vil ta en kaffe en dag("Ja, kanskje det hadde vært hyggelig:)"), men så plutselig ikke svarer. det er da jeg gjerne vil vite hvor det skjærte seg.

Ahhh at det skal være så vanskelig med omtrent alt som har med jenter å gjøre! Jaja :)

Stanley

#55
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

veroni2011

Det er, antagelig, et tegn på at hun ikke er keen. Har opplevd det selv og jeg har også brukt det selv.. Altså at jeg har pratet med jenter og i "kampens hete" har jeg sagt "joda, kanskje vi kan få til det en gang.." når de spør om date eller å møtes.. Ofte tenker jeg da at jeg ikke kommer til å møte dem, men vil ikke lukke døra helt heller..

De jentene jeg faktisk har møtt har svart noe ala "Ja, det synes jeg vi skal!" eller "Det hørtes bra ut, møter gjerne deg en dag..".. eller noe i den duren. Svar type "ja, kanskje vi kan gjøre det en gang".. kombinert med noe om at de er veldig opptatt fremover er et dårlig tegn. Så langt min erfaring går i hvert fall.

Å ta det litt som det kommer svar betyr at hun ikke er keen, eller ikke helt klar..

På sukker har som regel de fleste mange "på gang" samtidig. Jeg prater med masse jenter samtidig og kunne ha linet opp dater hvis jeg ville. Dette gjelder  nok spesielt jentene der inne. Sannsynligvis. Og selv har jeg en liten prioritet på hvem av de jeg melder med jeg vil møte først.. går det dårlig, neste. Eventuelt date flere samtidig. Kanskje hun vil se ann en annen først, eller at hun bare ikke er klar for date enda.. Sukker legger opp til at folk kan være ganske kyniske.

Det å finne rett tidspunkt for å lufte å møtes er en balansegang. Du må legge inn nok prat til at du føler de er trygge på deg, og når du føler du har dem på det mest nyskjerrige så lufter du å møtes. Hvor mange meldinger som skal til varierer fra jente til jente. Du må prøve deg frem nok til at du får en feeling på det.

Å finne en felles interesse som ligger et stykke frem i tid kan også være en bra ting. Dere har da en slags avtale om å møtes, men det er så langt frem i tid at det ikke blir for pushy for jenta.
Selv har jeg brukt sommeren for alt det er verdt. Vri samtalen inn på hva dere liker å gjøre om sommeren. Type lange kvelder, varme dager.. vin, festivaler, bål, nattbading. Jeg har 100% uttelling på at jenter da åpner seg veldig.. du klarer å bringe frem en god følelse de får når de tenker på ting de liker. Om det er festivaljente så kan du si noe ala "drit kult, jeg elsker festivaler!.. vi burde dra en gang sammen".. Så videre kan du slenge inn en "synd det er lenge til sommeren.." "Vi burde jo treffes en gang før sommeren, vi som skal på konsert og greier!.."

Mulig jeg er way of på comfort og BT byggingen din her siden jeg ikke kan lese hele samtalen du har med jenta, men sånn generelt må du være litt obs på de "kanskje det ja.. men jeg er litt opptatt om dagen" svar. Da må du antagelig ikke pushe på for hardt enda. Og ha mange på gang der samtidig. Overflod ftw. :)

Når det gjelder akkurat denne spesifikke situasjonen så er jeg litt usikker.. Jeg ville gått videre og ikke tenkt noe mer på henne på en god stund. Nærmere sommeren kan du prøve igjen en hyggelig melding hvis hun fortsatt er mye online på sukker da. Kanskje har hun datet andre i mellomtiden og det har skjært seg.

Men hva vet jeg. Snart helg, nye sprell og sukkerdate! Lykke til :)

Stanley

#57
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

kalle45


Quote from: Adriwen on March 29, 2012, 17:00:46 PM
Jeg har spurt jenter før.

Og noen sier ''Ja'', jeg møter opp, de kommer ikke, men har en unnskyldning og tar initiativ selv til å be om unnskyldning på FB.

Ja, så selv om de selv tar initiativ til å beklage på fb og kanskje sier noe ala " men vi kan se det ann til uka igjen", så mener du at løpet er kjørt?
At jeg ikke kan forvente så mye hvis en jente jeg spør sier noe som "joda, kanskje vi kan få til det en gang", det ser jeg. Men jeg mener at svaret jeg fikk er mer positivt innstillt enn det der, spesielt pga smileyen, men det er vel ikke tilfelle det da.
Nei, nå analyserer jeg litt i overkant her merker jeg.

Gode tips der, veroni :) den med å finne en felles interesse et stykke frem i tid skal jeg prøve å bruke.
Okei, ikke pushe for mye den er grei. Men har en tendes til å bli ivrig hvis ei søt jente jeg prater med i mine øyne virker keen;) Er vel da det slår inn at jeg ikke prater med pene jenter hveeer dag. Får ta det som et lite sommerprosjekt, og tørre å småprate litt med den søte jenta på bussen, toget skolen osv :)

Stanley

#59
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.