Tips til jente?

Started by Femininist, September 11, 2011, 18:12:43 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Sitter på flere forum og leser, kom over et innlegg og jeg fikk litt vondt av jenta! Og situasjonen er så typisk! Hun har vært singel i to år og har lyst på ny kjæreste. To utdrag fra innlegget hennes;

QuoteJeg vet ikke hvor eg skulle møtt en potensiell mann. Sukker.no er jo ikke akkurat helt supert :P Det har jo blitt noen dater, men jeg vet ikke om det er jeg som gir feil signaler eller om det er det at jeg har alt for høye krav.

QuoteHvor møter eg et ordentlig mannfolk? For dette flyginga på byen funker ihvertfall ikke!
Jeg og en singel venninne, har så smått bestemt oss for å "lete" litt sammen. Finne ut hva vi faktisk fortjener, og slutte å ta til takke med menn som ikke er oss verdig. Fordi det vet jeg at jeg har gjort tidligere. Jeg er innerst inne er litt redd for å vere alene, og det kan gi et hint av desperasjon.

Jeg har hørt mange jenter sagt lignende ting. Spesielt avsnitt to er typisk! Men også avsnitt 1. er "vanlig". Hvilke tips og erfaringer vil dere gi? Er spesielt nysgjerrig på guttas svar ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Dag

Svar til eksempel 1.:

- Kle seg riktig
- Være positiv, smile etc.
- Oppsøke steder der rikige gutter finns

Eksempel 2.:

- Engasjere seg i fritidsaktiviteter;
    - Dansekurs
    - Politikk ?
- Bevege seg bort fra venninna si. Vise at man tar egne valg og ikke styres av venner.

VB

Jeg lurer paa hva hun legger i "ordentlig mannfolk". Naar hun forst sier at hun kanskje har alt for hoye krav saa blir jeg skeptisk. Jeg har ogsaa hort slike ting fra jenter for og ofte fra jenter som naermer seg 30 og har vaert single i 4-5 aar.

Er alltids greit aa ha hoye krav, men paa engelsk sier man ofte "settling down also means settling for". Med andre ord drommemannen finnes ikke, man maa godta at partneren ikke vil vaere perfekt.

Og hvis hun er ute etter forhold, har en litt desperat forholds vibe og veldig hoye krav saa kan det fort bli vanskelig. De fleste menn som er veldig attraktive (ie. ordentlig mannfolk) vil ha valgmuligheter og en jente som desperat prover aa faa han inn i forhold vil skremme han bort ganske fort.

Tror det beste raadet jeg kan gi er at hun burde bli et "ordentlig kvinnfolk" hvis hun vil ha et "ordentlig mannfolk". Hvis hun vil prove aa fange en mann som har muligheter saa maa hun vaere den mest attraktive muligheten for han.

Potet

Ikke lett å tolke hvordan type personer disse kvinnene er og hvor tiltrekkende de er, men jeg gjør et forsøk. Høres ut som at det er selvinnsikt de trenger. Dersom man skal ha høye krav, er man nødt til å være en catch selv og VISE DET. Jenter/Kvinner som er tiltrekkende får MYE oppmerksomhet, og dersom man ikke klarer å finne den rette sender man ut feil SIGNALER. Hvis man aldri får oppmerksomhet fra de man er tiltrukket av sier det seg selv at man må endre noe ved seg selv (hvis det i det hele tatt er mulig). Dersom det er en veldig snever mennesketype man er tiltrukket av er man nødt til å optimalisere seg for at nettopp denne typen skal bli tiltrukket av deg. Treningsglade og aktive menn ønsker neppe å bli sammen med en lubben og stillesittende kvinne.

Noen har alt for høye tanker om seg selv, og dette er noe menn generelt misliker sterkt - særlig dersom hun ikke er tiltrekkende nok til at det tilsier at hun kan oppføre seg slik. Det er stor forskjell på å ha selvtillit og ha unormalt høye tanker om seg selv og hva en fortjener. Sistnevnte er turn off, og disse er gjerne også usikre innerst inne. Jeg vil tro det er de psykologiske forsvarsmekanismene (mye nevnt i 0330s herlige blogg) som skaper disse vrangforestillingene. Kanskje det er noen som var mye penere i ung alder og forventer at menn skal være like tiltrukket av personen i dag til tross for at utseendet ikke er like bra som før og at man ikke har utviklet en moden nok personlighet?

Ofte brukes det å være kresen som unnskyldning for at man ikke lykkes med kjærligheten til det motsatte kjønn. Jeg er selv en som har vært i den båsen. For min del handlet det om at jeg aldri tok initiativ eller eskalerte, selv om jeg hele tiden følte at jeg hadde det i meg. Egoet inni meg sa til meg at jeg kunne hvis jeg ville, men det hjalp lite når jeg aldri prøvde. I etterkant har det vist seg å stemme, men det kom virkelig ikke av seg selv, og mye selvutvikling måtte til for å få ut noe av potensialet.

Dersom du mener du har en unik og spennende personlighet må du vise den! Er du deg selv vil du fort sile ut de som liker deg for den du er og som du har kjemi med (veit det er skikkelig klisjé, men det er veldig sant). Finn ut hvilke verdier/holdninger/interesser som er viktigst for deg at partneren skal ha og FINN ut personen har nok av disse. Utseendemessig er lett å sile ut, personlighet tar lenger tid.

Ellers: Smil, ta intiativ, le med han, ta på han, gi han komplimenter, IKKE vær for needy, åpent kroppspråk, flørtende øyekontakt, prøv å skape en kul samtale (dette crasher litt med det å finne ut verdier/holdninger/interesser, men nøkkelen ligger i å blande spørsmålene med påstander og småfrekke kommentarer).
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

--WTF?--

A grown-up:

    Owns his own shit.
    Tells the truth.
    Knows how to set appropriate boundaries
    Knows that ultimately he is the one finally responsible for getting his needs met.
    Knows how to ask for what she wants.
        Knows the difference between a request and a demand.
    Knows that the world does not revolve around him, so is not quick to take everything personally.


http://www.polyamorousmisanthrope.com/2010/10/05/the-key-factor-to-polyamory-relationship-success/
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Jungeldyret

Hvilke forumer er dette?

Jeg leter ikke lengere etter en jente og gå inn i et forhold med, men jeg håper at de jeg møter kan være aktuelle for jobben! Eneste jenta må gjøre er og være tilgjengelig, det vil si passe litt på hvor hun setter seg på utesteder, faktiskt svare på datingsider og vise litt interesse. Ikke minst holde det hun avtaler eller stå for det hun mener.

Om hun er lei byen vil jeg foreslå sukker, skybyen og kanskje følge litt med når hun går ute. Er garantert noen som gir henne et blikk og hun har ben hun kan bruke for og gå bor og snakke med han.

Jeg synes det er kult at jenter tar initiativ!


Femininist

Hvilket forum det er fra er hemmelig :P

Ellers er det morsomt å se hva guttene svarer. Typiske jentesvar er "gi det litt tid", "det ordner seg nok" eller i bestefall "jeg har en kompis".
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

ChristianL

Quote from: Femininist on September 18, 2011, 14:46:09 PM
Hvilket forum det er fra er hemmelig :P

Ellers er det morsomt å se hva guttene svarer. Typiske jentesvar er "gi det litt tid", "det ordner seg nok" eller i bestefall "jeg har en kompis".
Ja, ikkesant :). Guttene her vet at man kan gå livet ut uten å finne den kjærligheten man ønsker dersom man ikke legger litt innsats i det selv, så derfor er det ikke så mye sånne svar å hente her inne ;). Det skjer ikke noe med mindre man har veldig flaks eller noen faktisk gjør en innsats.