Analyse av noe sært..

Started by Stubbe, September 11, 2011, 22:47:35 PM

Previous topic - Next topic

Stubbe

På gammel vane skrev jeg innlegget på den lukkede delen av forumet, og glemte at det kunne være mange spennende vinklinger på min situasjon på denne forumdelen også :)

I fadderuka traff jeg ei jente som jeg tok nummeret av når begge var i edru tilstand. Jeg inviterte henne hjem til meg for å å se en film og derfra hadde vi en ganske jevn og rask eskalering i hva som skjedde. Sist fredag hadde vi sex, og lørdag tok hun opp at hun hadde litt issues med seg selv og var usikker på om hun var klar for noe etc. Det var ikke i planene hennes at en gutt skulle dukke opp akkurat nå som hun sa.

Men hun sa hun likte meg kjempegodt. Det jeg sa var at jeg bare ville bli bedre kjent med henne, og ta det som det kommer.

Plutselig stoppet kontakten et par dager, et par sms den ene dagen bare.. Jeg brydde meg ikke noe særlig ettersom jeg hadde mye annet å gjøre. Men så traff jeg henne på et fellesmøte for blokka vi bor i (Vi bor i samma etasje og er nesten naboer), der overså hun meg helt. Og jeg sendte ei melding og spurte hva som var greia. Fikk dette til svar:

"Så deg og hun blonde jenta utfor Byborg her på Mandagen  Men det er greit- sa jeg ikke ville ha noe seriøst, så har ikke noe med det.. Men du kan ikke rote med begge to samtidig, det forstår nå du og "

Her ble jeg helt satt ut. 1) Har ikke rota med noen blond jente, og har etter at jeg traff henne vært spesielt forsiktig med andre jenter.. fordi det har fucka for meg før. 2) Jeg var opptatt hele den dagen med andre folk, og har flere alibi HELE dagen men hun nekter å snakke noe mer om det. 3) Hun tok det ikke opp før fire dager etter at det skal ha skjedd (Mandag - Torsdag).

Prøvde å sende litt videre meldinger hvor jeg spurte om hun hadde sett feil, kunne gi meg et ca. klokkeslett så jeg faktisk kan bevise at jeg ikke har gjort noe etc. Men hun nekter, og bruker smilefjes i hver melding, og sier hun ikke bebreider meg for noe.

Nå er tydeligvis ikke dette en jente jeg har lyst til å ha noe mer med å gjøre, for sånn type oppførsel tolererer jeg ikke. Men i dag på skolen så gikk jeg forbi venninnene hennes i gangen, og fikk de styggeste blikkene man kan tenke seg av relativt pene jenter

Har snakket litt med noen kompiser her, og vi skjønner ikke så mye av det hele. Det jeg kan tenke meg er at hun ikke vil binde seg etc. men trenger en grunn for å bryte det? Er det så enkelt som at hun kan ha sett feil?

Hvordan bør jeg gå fram nå? Jentene i etasjen hater meg visst for noe jeg ikke har gjort, og det gjør meg skikkelig forbanna. Derfor har jeg avtalt å snakke med henne i morgen, og skal prøve å få klarhet i en del ting da.

Noen av dere som har vært borti noe lignende, eller har noen innspill på hva som kan foregå her? Hater å bli lurt.
Musiker, positiv, effektiv og glad i Gode Vibber.

QueenB

Hun er:

1. kokko
2. dramaqueen
3. umoden
4. 1,2 OG 3.

Lykke til videre, kompis.

mulig andre har en litt mer innsiktsfull analyse..... :P

Vandelay

Det første som slo meg: En veldig sær unnskyldning fra hennes side for å ikke møte deg igjen eller forklare hvorfor hun ikke er interessert...

Men som sagt, det ville vært ganske sært!

Femininist

5. har fått feilinformasjon, faktisk likte deg og ble lei seg.

I forhold til om hun ville noe mer eller ikke så kan det ha skjedd noe feil i det hun trodde hun ga uttrykk for og det du oppfattet hun sa.

Fra hennes siden; Du ligger med henne, hun søker bekreftelse på at du liker henne, du tar ikke kontakt med henne (dette i seg selv kan være sårende nok), hun får inntrykk av at du holder på med noen andre (sett feil person, venninne som så "deg" el.) og at du lyver om det.

I dine øyne forteller du sannheten og du mener du ikke har gjort noe galt, men hennes virkelighetsforståelse er en helt annen.

BTW; Slike samtaler som innebærer løgn og missforståelser kan ikke tas over sms eller telefon. Bank på døra hennes, vær ydmyk, finn ut hva som har skjedd også slipper du problemer med de andre i kollektivet(?) og jenta.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

VB

Personlig tror jeg Femininist er inne paa noe her, det virker som om det er en annen grunn som ligger bak det. Hva er det hun paastaar aa ha sett? Saa hun deg kline med en annen jente? Normale jenter klikker ikke i vinkel selv om man ser en kar man liker prate med en annen jente. For alt hun vet kunne det vaert sosteren din.

Er fullt mulig at jenta bare er litt gal og hun folte at du utnyttet henne naar du hadde sex med henne uten umiddelbar oppfolging, derfor vil hun naa ha hevn ved aa spre dritt om deg.

Men hvem vet, du faar ha lykke til. Hvis det ikke funker faar du troste deg med at hun kjenner ikke alle pene jenter i byen.

Stubbe

Vel, jeg fortsatte å sende meldinger med henne. Og det var jeg som tok kontakt, med blant andre "Hva skjer?" typen meldinger, men fikk ikke svar, så føler jeg gjorde mitt av oppfølging.

Jeg har også gått rundt og trodd hun har sett feil Feminist, men som en kompis påpekte kan det være ei venninne som har sett feil, og at hun tror blindt på det. Men hun har nekta plent helt til nå med å tenke tanken på at hun kan ha sett feil.

Jeg har også prøvd face to face, flere ganger... men hun blir bare unvikende etter et par setninger, og deretter slutter det av. I alle medlinger er det smilyer, og hun overser mine argumenter.

Fikk plutselig to meldinger når vi diskuterte:

"Jeg takler sånt dårlig, det er egoistisk av meg - men har brent meg på den før- med masse unnskyldninger og bortforklaringer og endt opp med å vært utro mot meg flere ganger. Så vil liksom ikke høre det samme fra deg, men ser den at det blir urettferdig at du ikke får fortalt din side av saken, men om du sier det ikke er deg, så slår vi en strek over det og glemmer det. Enig?"

Og to min etterpå i en melding nummer to:

"Beklager måten jeg reagert på.. Jeg skulle selvfølgelig snakket med deg og latt deg få si din mening, ikke reagert så barnslig på det. Bare vekte opp mange stygge minner hos meg.. Lei for det"

Jeg svarte med at det var voksent av henne, og ønsket henne lykke til videre.

Bare så det er klart, jeg vil ikke noe mer med denne jenta.. For sånn her orker jeg ikke, hva blir det neste? Voldtektsforsøk liksom?
Men prøver å trekke læring fra det som skjedde, og er utrolig fint å høre flere vinklinger på saken. Spesielt jentenes :)
Musiker, positiv, effektiv og glad i Gode Vibber.

s.con.

Jenta har problemer med tillit, som hun sier selv. Og hun var veldig forelsket i deg, som forsterket følelsene misforståelsen vakte i henne. Sånn jeg ser det har du taklet hele situasjonen veldig bra, og dette var en sånn situasjon du ikke kunne se komme. Hun hadde problemer med seg selv og sterke følelser for deg. Dette skjedde før dere hadde hatt tid til å bygge opp tilstrekkelig tillit, så det gikk som det gikk.

Hvis venninnene hennes ser stygt på deg så er det fordi de har feil inntrykk av deg. Hvis du går bort og får pratet med dem så kommer de nok til å skjønne at du er en godgutt, men jeg anbefaler deg ikke å gjøre det, rett og slett fordi det ikke har noen hensikt. Du kan ikke flørte med noen av disse jentene uten at det følger med mer drama enn noen mann har godt av.

Bleu

kanskje hun har sett feil som feminist foreslår eller så kan det jo hende at hun diktet opp en juger historie om deg for å få sympati eller noe sånt.(ikke alle jenter er greie) Hvis du bor sammen med henne så finner du sikkert ut hvordan hun er før eller siden. tror uansett ikke det er lurt å ha noe særlig kontakt med henne..

En ting som gjør meg litt skeptisk er at hun forteller at hun har issues.. har opplevd at folk som er litt sånn ofte har en tendens til å "sladre" på seg selv..

Roman

Well done to you sir! :)
Holdt selv på med ei jente som hadde problemer med tillit, hun var SYKT sjalu og påtrengende (sendte meg meldinger relativt frekvent, skrev til meg på face og prøvde til og med å skype meg).
Hun hadde selv opplevd at gutter kun brukte henne som en FB, men hun SØKTE alltid mer enn å være en fb, hun SØKTE alltid en kjæreste, og det tror jeg virket selvdestruktivt for henne mtp. oppførselen hennes.
Samtidig, så gjorde ho ting mot meg som ingen annen jente har gjort, jeg har ALDRI opplevd at ei jente har jobbet så hardt for å få meg.

Om som dere kan skjønne, så endte det opp med tårer, og fjerning av nummer, blocking på face og skype, men det var det beste,
hun levde jo tross alt i en virkelighet som jeg ikke passet inn i.
Be like water my friend.