BOOTCAMP MED SJEKKESKOLEN STARTER OM:
0
DAGER
00
TIMER
00
MIN
00
SEK

SMS: Hva skal man skrive?

Started by Miss FĂžniks, August 18, 2011, 15:10:21 PM

Previous topic - Next topic

Miss FĂžniks

Hvor mange ganger har du fÄtt skrive spare nÄr du skal sende til h*n du har i kikkerten for Þyeblikket?

Det er et merkverdig fenomen, jeg som aldri tenker sÄ mye over hva jeg skriver til andre aner plutselig ikke hva jeg skal si.
Det er jeg neppe alene om, eller hva? =)

Hvordan man formulerer sms er jo en stor del av "game" vil jeg si.
Det kommer an pÄ hva man vil oppnÄ riktig nok.

Siden jeg vet at jeg i blant fÄr midlertidig amnesia nÄr jeg liker noen og skal ta mote til meg og sende sms, har jeg begynt og ha ferdig lagrede maler(notater for de som har iphone) pÄ mobilen.
Jeg bare forandrer litt pÄ det etter hva som passer.

Jeg liker blant annet og skrive " Jeg fant akkurat ut at det er "klem en PÄl" dagen. Derfor er du nÞdt og komme pÄ fest sÄnn at vi kan fÄ feiret den :D "
Hei :D Du vet at det er barte-dagen i dag?Hvor/hvordan skal du feire? :D"
Du kan bytte ut me alt mulig, bruk kreativiteten. Da viser du at du er morsom samtidig som det er flĂžrtete.

" Tenk vis en kjekkas/sĂžt jente som deg hadde hatt krĂžller/afro/snurrebart....DA hadde jeg blitt hodestups forelska i deg :)Kanskje like greit at du ikke har det! Ses senere"
Er en morsom flÞrte melding som gir klare tegn pÄ hva man tenker uten at det er noe farlig, til en man allerede styrer litt me. Er bare og finne pÄ noe morsomt =)

"Hvis du leser denne meldingen skylder du meg et stort kyss!! Men vis du svarer sÄ skylder du meg en heit kveld ;)"

Og si at du tenkte pÄ personen nÄr du sÄ noe er ogsÄ fin,vis du ikke sier hvorfor sÄ lurer de jo pÄ hvorfor du tenkte pÄ de nÄr du sÄ det.
"Tenkte pÄ deg nÄr jeg sÄ is-bilen kjÞre forbi. Hva driver du me?/ Blir du me Ä ta en is? "

"PÄ en skala fra 1 til 10 hvor full var jeg i gÄr?"

"Jeg hadde den syke drÞmmen om deg i natt!" Da fÄr du sÄ og si alltid svar, gjerne finn pÄ no morsomt og rart.
H*N: ha ha hva da?
"Jeg drÞmte at du og jeg var stranda pÄ en Þde Þy,og mÄtte jakte pÄ frosker for og overleve. Hvor sÊrt er ikke det?"

"Jeg var akkurat pÄ butikken , tenkte pÄ deg nÄr jeg gikk forbi hylla med spagetti. Du vet...lang og tynn...hÞyden altsÄ ;) Hva gjÞr du i dag? "
jeg faller som regel for veldig hÞye fyrer, men denne kunne vÊrt smÄ morsomt og sendt til en litt lubben fyr(som har humor) ogsÄ :)
Her er jeg bÄde flÞrtete, assosiasjoner til sex og viser at man har humor.

Jeg syns vi kan dele godbiter med hverandre i denne trÄden,vis du har en bra en pÄ lager sÄ del me oss andre ;)
Har du en genial mÄte og invitere H*n pÄ fest pÄ for eksempel? osv
Hva er dine erfaringer rundt dette?

Jeg har ikke funnet noe om dette pÄ 0330?
Hva om dere GV gutta skriver noe om dette i bloggen? =)

The Phoenix always rises from the asses

VB

Liker melding stilen din, morsom og flÞrtete. Et par av de ville jeg kanskje spart til etter den fÞrste eller andre daten, spesielt "Hvis du leser denne meldingen skylder du meg et stort kyss!! Men vis du svarer sÄ skylder du meg en heit kveld".

Det jeg tenker om SMS game er at man fÞrst burde finne ut hva man vil med personen, Ä flÞrte over SMS burde aldri vÊre ende mÄlet ditt. Som regel vil mÄlet vÊre Ä treffes igjen og det lÞnner seg Ä ha en konkret plan.

Her er fremgangsmÄten jeg pleier Ä gÄ for pÄ fÞrste SMS utveksling etter treff.

• Hvis jeg har mĂžtt mange jenter pĂ„ en helg pleier jeg ofte Ă„ sende bulk SMS, gidder ikke sende personlig til hver og en (med mindre det var en dame jeg virkelig, virkelig likte).

• Mitt mĂ„l er alltid Ă„ fĂ„ til en date i lĂžpet av de neste to ukene sĂ„ jeg har noen konkrete planer om forslag jeg kan gi for Ă„ treffes, jeg vet nĂ„r jeg har tid og jeg vet om noen ok steder i nĂŠrheten av min leilighet.

• FĂžrste melding blir som regel veldig casual og hvis jeg sender bulk blir den noe ala,
    "Hey dude, great fun meeting you last night, you seemed like a cool chick. - what's your plans for the rest of the week? -VB"

• Alternativt: Sender jeg ikke i bulk pleier jeg Ă„ personalisere ved Ă„ refere til noe vi gjorde sammen eller noe intern humor vi hadde det morro med.
    "Hey <navn>, I had a great fun when we met last night. I still laugh when I think about <referer noe som skjedde> - what are your plans for the rest of the week? -VB"

• Med de som svarer blir det ofte noe ala dette som andre melding,
    "cool fun blah blah (svar til hva hun sa) how about we go out for a yummy hot chocolate on <dag jeg har tid> evening and have some more fun?"

• Hvis hun svarer negativt til meldingen uten forslag til en tid selv sĂ„ sier jeg gjerne,
    "Too bad, what is a good time for you then?"

• Til slutt hvis hun ikke svarer pĂ„ andre eller tredje melding sĂ„ venter jeg et par dager og sender noe lignende igjen. FĂ„r jeg ikke svar da bare sletter jeg nummeret.

Og det er ca slik jeg alltid gjÞr det. Jeg er av den oppfattingen at SMS game ikke er super viktig, det viktigste er hvilket inntrykk du gjÞr den dagen du mÞter henne og tar nummeret hennes. SÄ jeg gidder ikke kaste bort penger og tid pÄ unÞdvendige meldinger. Hvis hun ikke er interessert sÄ er hun ikke interessert. Det er sikkert mulig at jeg kunne snudd noen avslag til dates hvis jeg hadde prÞvd litt hardere men det bryr meg ikke sÄ mye. Som sagt sÄ gjÞr jeg ofte litt mer innsats for damer jeg virkelig, virkelig er interessert i.

PS. Bor i Tyskland sÄ skrev det pÄ Engelsk siden det er slik jeg pleier Ä skrive det.

MErlin

Jeg skal vĂŠre litt hard mot deg - her var det ganske mange skrivefeil, og jeg ville gjort mitt beste (bruk stavekontroll) for Ă„ unngĂ„ disse. Dette er nok enda viktigere Ă„ passe pĂ„ for gutter somskriver til jenter. Generlt sett vil nok ikke gutter vĂŠre like opptatte av dette sĂ„ lenge de liker jenta, men jeg tror nok likevel du risikerer Ă„ skremme bort en del gutter med sĂ„pass mange skrivefeil. Det kommer ogsĂ„ litt an pĂ„ hvilken type gutter du er ute etter, og ikke minst HVA du vil med dem. Gutter som studerer eller har hĂžyere utdannelse vil nok lettere henge seg opp i skrivefeil. Noen fĂ„ vil nok utelukke deg helt, mens andre vil kanskje kunne vĂŠre interesserte i sex, men vil utelukke deg som kjĂŠreste. Å ha et godt sprĂ„k og kunne skrive noenlunde korrekt signaliserer en masse ting bĂ„de om deg som person, hvilken bakgrunn du har og din posisjon i samfunnet, sĂ„ pass pĂ„ det.

Miss FĂžniks

Quote from: VB on August 18, 2011, 21:30:33 PM
Liker melding stilen din, morsom og flÞrtete. Et par av de ville jeg kanskje spart til etter den fÞrste eller andre daten, spesielt "Hvis du leser denne meldingen skylder du meg et stort kyss!! Men vis du svarer sÄ skylder du meg en heit kveld".

Det er en melding jeg kun hadde sendt til noen man har Datet en stund, og allerede har sex med :) SĂ„ da er vi nok enige!

Du er inne pÄ noe veldig viktig der,det og vÊre klarover hva man vill oppnÄ er viktig.
Syns du kom med et bra innlegg der.

Miss FĂžniks

Quote from: MErlin on August 19, 2011, 01:13:17 AM
Jeg skal vĂŠre litt hard mot deg - her var det ganske mange skrivefeil, og jeg ville gjort mitt beste (bruk stavekontroll) for Ă„ unngĂ„ disse. Dette er nok enda viktigere Ă„ passe pĂ„ for gutter somskriver til jenter. Generlt sett vil nok ikke gutter vĂŠre like opptatte av dette sĂ„ lenge de liker jenta, men jeg tror nok likevel du risikerer Ă„ skremme bort en del gutter med sĂ„pass mange skrivefeil. Det kommer ogsĂ„ litt an pĂ„ hvilken type gutter du er ute etter, og ikke minst HVA du vil med dem. Gutter som studerer eller har hĂžyere utdannelse vil nok lettere henge seg opp i skrivefeil. Noen fĂ„ vil nok utelukke deg helt, mens andre vil kanskje kunne vĂŠre interesserte i sex, men vil utelukke deg som kjĂŠreste. Å ha et godt sprĂ„k og kunne skrive noenlunde korrekt signaliserer en masse ting bĂ„de om deg som person, hvilken bakgrunn du har og din posisjon i samfunnet, sĂ„ pass pĂ„ det.

Helt greit det.Jeg er fullt klarover det.
Har installert ordbok pÄ firefox nÄ(kjekk sak), bruker ikke min egen pc akkurat nÄ.
Til info sÄ har jeg litt dysleksi, det kommer nok mer til syne pÄ et forum en andre steder.
Har en tendens til Ä skrive for fort nÄr jeg blir engasjert ;)
Pleier og dobbeltsjekke meg selv og bruke retteprogram, sÄ skal passe pÄ det heretter.

Dessuten hadde du en skrive feil selv ;)
MĂ„tte bare  !

Sicarius

Kul trÄd :)
Har slitet masse med SMS oppover tiden, tanke prosessen gÄr somregel.
OK! jeg skriver blablabla, nei vent... eh, eh, eh eh....
SÄ nÄ gidder jeg ikke tenkte sÄ mye pÄ SMS'er lengre.
Skrive bare det fÞrste jeg tenker pÄ og det fungerer somregel veldig greit.
Det er fÞrst nÄr man begynner Ä tenke Ä analysere(alt for mye) at det blir feil!

Men Ä ha noen flÞrtete meldinger pÄ lur til noen man holder pÄ med tror jeg er gull :)
People often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily.
If it is worth doing well it is worth doing poorly

MErlin

Hadde faktisk to skriveleifer nÄr jeg ser etter. Moralen? GjÞr som jeg sier, ikke som jeg gjÞr. :)

piken

Dette var en spennende trĂ„d. Jeg har hatt en flĂžrt pĂ„gĂ„ende en god stund nĂ„, men pga mye reising i jobb-sammenheng sees vi ikke sĂ„ ofte. Vi bruker derfor sms for Ă„ holde ting gĂ„ende. Men for tiden er jeg dĂ„rlig til Ă„ komme pĂ„ noe mer kreativt enn "tenker pĂ„ deg", "skulle Ăžnske du var her", osv  ... Hva slags meldinger vil en gutt ha av en jente han flĂžrter med? Tips mottas med takk :)

Sola

Oi, for en interessant trÄd! Jeg sliter litt med Ä finne pÄ ting Ä skrive selv. Gutter fÄr sÄ lett angst og tror jenta vil vÊre kjÊreste helst siden i gÄr :P

Bli med pÄ 3 dagers GRATIS nettkurs i sjekking