Må du være flinkere enn henne?

Started by QueenB, September 18, 2011, 18:05:04 PM

Previous topic - Next topic

vinnersmilet

#15
Quote from: QueenB on September 18, 2011, 20:37:20 PM
Quote from: Femininist on September 18, 2011, 20:13:51 PM
Si gjerne fra om det er forskjell på ulike områder. Er det forskjell på utdanning, arbeid, sport og spill?

her refererte jeg til noe så spesifikt som fotografi. En teknisk hobby som samtidig er veldig kreativt. Jeg tror det finnes like mange gutter som jenter som har dette som hobby, men guttene er kanskje flinkere til å promotere seg selv og sitt arbeid.

uansett: jeg opplever ofte at gutter som har foto som hobby, synes det er positivt at jeg deler denne interessen. Men de gir aldri uttrykk for at de synes jeg er noe flink. De er mest interessert i å vise fram egne bilder, og belære meg i teknikk jeg helt åpenbart kan. Hmmm. Mulig jeg ikke er flink heller, men de fleste jeg kjenner, liker bildene mine, og jeg har drevet med dette i flere år, og med de rette kontaktene kunne jeg ha levd av det, så det er ikke slik at jeg har 0 selvinnsikt heller.

det spørs vel hvilken hobby det er snakk om. jeg synes bare at det er bittelitt rart i mitt tilfelle.  :D


1.  Det å sammenligne hvem som er flinkest til å ta fotografier, er vel ganske håpløst.  Er man over et grunnleggende nivå så vil jo kunst være kunst og folk ha ulik smak. Høres ut som noe som skjer på videregående der folk er redde for å gi andre komplimenter av litt dybde.

2.  Ellers vil det alltid lønne seg å være den som er flink på områder dere IKKE konkurrer på, og den dårligste på området dere konkurrer på. Men gjerne "rett" i tet, liten forskjell. Grunnen til det er at i begge situasjoner så gir du verdi gjennom din egen. Hvis dere konkurrer om flere ting så kan det være viktig at det er en viss balanse i det, dvs at at ikke én person vinner i alt.

3.  Hvis en person ikke kommenterer bildene dine, så syns jeg det er litt åpenlyst at han ikke er interessert eller syns de er så latterlige at han ikke vil avsløre sin mening med å si noe. For hvor vanskelig er det egentlig å plukke ut et bilde og spørre "hva tenkte du her?", "hva slags følelse ville du få frem der?", "hvor er dette tatt?".

Når noe er veldig lett å gjøre, åpenlyst at det bør gjøres men ikke blir gjort...tror jeg man får konkludere med at det er uinteressant for den personen det søkes å få det fra.

UDA

Hvis jeg treffer ei jente som er flinkere enn meg i noe blir jeg ganske imponert. Nesten uansett hva det måtte være. Traff en gang ei jente på byen, fikk a med meg hjem. Ei normal og kul jente. Da jeg skjønte at hun kunne synge de lyseste tonene i "Take on me" og spille hvilken som helst sang på piano falt jeg faen meg pladask.

Når det er sagt er det ikke alt jeg skulle ønske jenter var flinke i. Sleggekasting kan dere prøve å styre unna.
No brain, no pain - no pain, no gain

Claw

Hehe... sleggekasting, kulestøt, sumobryting og denslags er litt turnoff for min del også ja  ::)
Tror nesten jeg hadde fått litt issues hvis en jente var f.eks. sterkere enn meg, eller raskere til å løpe (sprint, mange jenter er bedre langdistanse men det driter jeg heldigvis i).

Men  som UDA sier, blir imponert nesten uansett hva det måtte være hun er flink i. Sang er skikkelig turn ON. Og blir alltid imponert over turn-jenter.

vinnersmilet

Ferdigheter på strippestangen er jeg komfortabel med at hun er flinkere enn meg i. Gjør "saksen" en gang til, please!  ;D

s.con.

Jeg ser for meg at jeg ville funnet meg i den samme situasjonen som med alle former for søte lærerinner eller kvinner med autoritet over meg: jeg ville blitt ekstremt tiltrukket og fullstendig mistet evnen til å være kul rundt henne, og dermed ville det ikke gått noensted  8)