"Uskyldige" åpnere

Started by Cadillac, September 22, 2011, 11:19:31 AM

Previous topic - Next topic

Cadillac

Ble inspirert av dette blogginlegget (http://www.0330.no/2011/09/det-finnes-mange-jenter-som-sjeldent.html). Liker tankeganken om bare å "komme i prat".

Noen som bruker dette aktivt og har lyst til å dele hvordan dere går frem? Både på byen og på dagtid. Trenger litt inspirasjon!

Dorian Gray

Nå har jeg aldri prøvd dagtid, men å spørre om veien til et sted har fungert godt for min del. Lett å bevege praten på hvor de er fra, hva de gjør i oslo osv derfra.

På utesteder bruker jeg derimot aldri indirekte åpnere. Føler det blir ganske kleint egentlig. Men du kan jo prøve en lite variant jeg bruker innimellom, som er midt i mellom indirekte og direkte.

"Hei, du ser ut som du kjeder deg!" Eller du ser ut som du har det gøy, er trøtt, whatever. Alt kan funke her egentlig. :)
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

VB

#2
Byen er det rimelig lett, der kan du bare kommentere noe til en jente som "tilfeldigvis" staar ved siden av deg eller gaar forbi deg.

Det kan vaere saa enkelt som "fet t-skjorte, hvor har du faatt tak i den" eller "hey, har du fyr" (hvis du royker).

Paa dagtid kan det vaere litt vanskeligere siden det mest naturlige aa sporre om er veien til noe, noe som ofte ikke leder til mye mer. Jeg var selv ute i gaar og snakka med et par jenter. En jente stod aa saa paa kort utenfor en kiosk og jeg stoppet og pratet med henne om kort. Tror jeg sa noe ala "mmm, all of these cards look kind of boring. Did you find any good ones yet?".

En annen jente motte jeg utenfor et bibliotek / universitet, jeg viste egentlig hva det var men jeg gikk opp til henne og spurte "hey, what is this building?" (bygget er gammelt og ser spesielt ut). Det ledet til litt snakk om studiene hennes og saa at hun hadde venner i Norge, etc...

Det som jeg pleier aa gjore hvis jeg gaar indirekte er aa sporre om noe, saa lytte noye til hva hun sier, hvordan hun sier det, etc.. Da kan man vanligvis finne noe aa snakke videre om, enten kommentere dialekten hennes, noe hun har paa seg eller noe hun sa. Hvis hun ikke gir deg noe forste gangen kan du ta et oppfolgings sporsmaal.

Finner du ingenting spesielt aa prate om saa kan du alltid gaa for noe generelt som vanligvis fungerer greit, pleier ofte aa bruke noe ala "du virker veldig hyggelig, folk flest virker saa irriterte naar du spor dem om noe"

Men er kun erfaring som gjelder, saa er bare aa ove mye og ta noen sjanser. Prov aa dra samtalen videre selv om hun ikke virker super interessert, noen ganger fungerer det.

EDIT:

Mange finner det vanskelig aa ta telefon nummeret naar du gaar indirekte, spesielt hvis du ikke ender opp aa snakke om noe som naturlig kan brukes til aa invitere henne med ut (cafe, barer, mat laging, etc...). Jeg synes den enkleste maaten er aa uttrykke at du liker jenta og at du vil se henne igjen. Noe ala "you are really fun to talk with, I'm starting to like you" (best timet rett etter at dere smiler/ler litt sammen, ikke helt ut av det blaa) og saa preike litt mer for du folger opp med "I'd like to get to know you better, but here in the middle of the street is not the best place. How about we go for a coffee next week?" (kan ogsaa dra instant date her hvis dere begge har tid) eller noe i den duren.

Alt dette avhenger selvfolgelig av samtalen og hva dere snakker om, men det kan ogsaa brukes veldig generelt hvis du ikke har noe spesiell grunn til aa invitere henne til aa mote deg igjen.

Roman

Det som hjalp meg veldig var fra å "random" sjekke opp jenter som jeg egentlig ikke syntes var attraktive, men jeg gjorde det bare for å øve, men jeg hadde ikke noe innlevelse i selve interageringen siden jeg ikke syntes hun i bunn og grunn var attraktiv.
Når jeg begynte å sjekke opp jenter jeg syns var heite, typ de gangene hvor du blir skikkelig nervøs og tenker "hvordan skal jeg droppe bomba", så går du bare rett opp, prikker henne på armen og sier "hei, jeg måtte bare si at du var skikkelig søt" :)
etterpå kan du jo følge det opp med, "skal du noe gøy?" eller som VB sier, om du lytter nøye (noe som i teorien er vanskelig når du er kjempenervøs) etter detaljer du kan kommentere, men husk FOLK ER FORSKJELLIGE, noen jenter ser ut til å "hate" å bli sjekka opp, mens noen jenter blir oppriktige glade for det :) så ikke mist motet, og øv MASSE!
Be like water my friend.