drittkjerring

Started by primus, October 11, 2011, 13:49:04 PM

Previous topic - Next topic

primus

jeg møtte ei kjerring på byen
jeg og en kompis var ute og sku ta en øl. noen år siden nå.
så åpna jeg ei jente som var sånn halvfin, 5,5 liksom. hu var med søstera si og snudde seg ikke helt mot meg men ble stående å smile litt usikkert, sa noe om at hun skulle hjem med søstera si. greit liksom jeg øvde meg bare jo.

men så  hører jeg en stemme bak meg, "syns du virkelig hun var bra?"
ei middelaldrende dame sitter på siden av meg og spør.
jeg svarer ærlig; nja
usikker og nysjerrig som jeg var ble jeg sittende å snakke me hu. husker ikke alt hu sa.
men det jeg husker var, at hun sa at vennen min kom til å få så mye mer kjærlighet enn jeg noen gang kom til å få. (dette knuste meg litt for han kompisen min har alltid vært en natural)  hvorfor spurte jeg. (har alltid lurt på hvorfor han drar så jævlig med damer.) hun sa han var søtere enn meg og fordi han var trygg. hva mener du med det spurte jeg. hun kunne ikke forklare. hun skrøt også over at hun hadde vært lenge i "gamet".
ole klemetsen var i baren og hun så på han å sa... åårh se på han, han tror han drar...   tydeligvis sur på han eller noe, ???
vi går ut sammen alle tre for å røyke, jeg røykte ikke da.
så kommer det en hun kjente, en mann. tydeligvis en hun kanskje hadde hatt et forhold til eller noe. hun legger armen rundt meg og sier jeg skal bli med henne hjem. ser at han mannen får en reaction i fjeset og øynene. og hun fortsetter, han skal bli med meg hjem blablabla... stakkars mannen så ganske......... hmmm sjalu ut eller noe.

Jeg fatta meg ikke på hu dama ass... grunnen til at jeg skriver... var hun sur på klemetsen? hvorfor? hu var kjip mot meg og han mannen hun møtte..... jeg skjønner ingenting. kan dere analysere henne for meg?
blei jævlig usikker på meg selv etter den kvelden. virka som hu bare var ute etter å føkke opp for menn eller noe. hva skulle jeg har gjort, hva skal jeg gjøre når jeg møter sånne negative bitches. som bare vil.... vri kniven i sårene dine... hva var det hun ville egentlig?

I Liv,
Lys og
Kjärlek

Ambrosia

Er enig med kastanje om at hun antakelig følte seg underlegen og hadde behov for å være kjip mot noen andre, for min del kan det høres ut som om denne mannen dere møtte kanskje hadde såret henne på noe vis og hadde dårlig samvittighet for det, derfor han reagerte med sjalusi og ikke bare ble sint som hadde virket som en mer logisk reaksjon på meg om han ikke hadde gjort noe galt og hun bare var kjip mot ham.
Kanskje hun på toppen av det hele hadde blitt såret på en lignende måte før og dermed hadde bestemt seg for at alle menn er sånn osv ... men forhistorien til henne og mannen blir jo bare spekulasjoner fra min side.
Du spør om hva man gjør når man møter folk som henne, ville nok forsøkt å komme meg bort fra henne så fort som mulig og unngått henne resten av kvelden. Det høres sikkert banalt ut men synes at negative folk bare får lære seg the hard way at dersom de skal være så negative kan de få være det alene, ikke drive og dra god-energien ut av alt og alle!

Har også et spørsmål angående posten din primus, du skriver at du ble usikker på deg selv etter det hun sa, har du det fortsatt sånn?

VB

Vil si det samme som de andre, hun er usikker/bitter selv. Det er ingen andre grunner til å rakke ned på folk slik som hun gjør, enten er det fordi du føler deg mindreverdig. Ellers er det fordi du er sint/bitter på noen andre som du ikke klarer å såre, derfor tar du det ut på andre rundt deg (men tror ikke dette var tilfellet her). Jeg ville ikke lagt så mye i det hvis jeg var deg, hva vet vel hun om hva du kommer til å få eller ikke få i fremtiden. Hun valgte deg sikkert ut fordi du var et lett mål å rakke ned på, hun gikk etter selvtilliten til en kar som nettopp ble avvist og som tydeligvis ikke hadde kjempehøy selvtillit fra før av.

Ut i fra det du sier om henne ville jeg tro at hun er usikker selv, føler seg mindreverdig (middelaldrende dame på et utested med 20-30 år gamle jenter...) og søkte validering fra andre. Spesielt fordi hun skrøt av hvor lenge hun hadde vært i "gamet" og at hun skrøt om å dra hjem sammen med deg (etter at hun hadde sagt du ikke var så søt, lol). Nå sa du ingenting om hvor attraktiv hun var men hvis hun var en middelaldrende dame på et utested for yngre folk... De fleste av de jeg har møtt i den kategorien er ofte ute etter å få validering på at de fortsatt er like attraktive som de en gang var.

Ellers vil jeg si at hva du gjør er opp til din personlighet og hva du føler, du kan gjøre som Ambrosia sier og bare unngå henne. Rett og slett bare reis deg og gå, du trenger ikke gi noen forklaring. Tror det er liten vits i å prøve å såre henne tilbake for å få deg selv til å føle deg bedre, hun føler seg sikkert allerede ille nok.

primus

Takk for gode svar... nice.

hadde lyst til å si; du burde gå å knulle klemetsen fordi du trenger det sikkert no jævlig, du er jo dritkjip. Hadde lyst til å såre henne å samtidig hjelpe henne så jeg slipper å møte sånne folk igjen. hvis jeg treffer sånne igjen skal jeg bare gå... takk for rådet.
Ambrosia. godt spørsmål. Kommentaren traff meg dypt og jeg begynte å tro på det hun sa om at jeg aldri ville få mer kjærlighet enn han. det var jo ganske knusende. Jeg tenkte det er kanskje egentlig sant... han har alltid vært veldig populær blant jenter. Bra jenter oxo... hadde en modell dame engang. Såh... har jeg det fortsatt sånn...? hmmm.det er jo lenge siden nå da det er ikke så... alvorlig lenger. men jeg vrir å vender på det av og til. etter all fornuft er noe hun ikke kunne vite. Men jeg syns det var noe sant i det. jeg kommer aldri til å oppleve det han har. men kjærlighet er jo... relativt. kan jo vær jeg treffer ei som gir meg mye eller at jeg treffer mange. nei jeg vet da faen..... tror svaret er ja... jeg har det fortsatt litt sånn..
vet ikke hva jeg skal tro... vet ikke hvordan jeg skal takle det dersom det er sant.... hun rippa liksom opp i hvor vondt det var å stå utenfor i kulden å se inn vinduet på alle de andre som får, å lure på hva som er galt med meg liksom...
litt av grunnen til at jeg skriver posten er at det hun sa ødela hele den skjøre staten min eller framen min eller noe... selvtilliten min. derfor vil jeg finnutav hvordan jeg ikke skal ta til meg sånt mer.
I Liv,
Lys og
Kjärlek

Anugita

Nå aner jeg ikke hvorfor dama var kjip hverken mot deg eller han fyren, men det kan tyde på en historie hvor han såret henne skikkelig, og ho ønsket å bruke deg til å ta hevn.

Ang Klemetsen, kan det ligge mye i det ho sa om kompisen din rett før, at han virka "trygg". Kjendiser har ofte denne "trygge" utstrålinga, men mange har så mye av det at det rett og slett er kvalmt. De VET at alle ser på de og at de kan få hvem de vil fordi de er kjendiser, og når de utstråler at de vet det blir det bare kvalm og eplekjekk oppførsel. (nå sier jeg ikke at Klemetsen er sånn, har aldri sett han IRL... Men fra det jeg har sett av han gjennom media synes ikke jeg han virker som noen allright fyr.)


Torstein

#5
Quote from: primus on October 12, 2011, 01:28:55 AM
selvtilliten min. derfor vil jeg finnutav hvordan jeg ikke skal ta til meg sånt mer.

Bestem deg for at du er bra nok (for det er du). Det at kompisen din kanskje dro/drar mer damer nå er bare fordi han har fått mer trening (aktivt eller passivt gjennom oppveksten). Du har vært på GV-bootcamp og har tilgang på alle de tingene han har lært passivt av andre venner/foreldre osv. Føler du ikke at du er kjekk nok, så er det ting man kan gjøre noe med, for kjekkhet dømmes ut fra hvordan man oppfører seg (om man oppfører seg som en person med høy verdi) og om man tar vare på seg selv (klær, stil, hår). Om han er søtere eller ikke har minimalt/ingenting å si. Med andre ord har du et dritbra utgangspunkt, og hvis du går inn for det, så er det ingenting som stopper deg.

I sånne situasjoner, slutt å tenk så mye på HVA folk sier, men heller på HVORFOR de sier det.

Hun her sier ting fordi hun er en bitter, middelaldrene kvinne som ikke er fornøyd med at hun ikke får de mennene hun virkelig har lyst på og prøver å dra ned alle andre for øke sin egen selvfølese. Eller som VB foreslår, hadde draget når hun var yngre og var vant med å avvise gutter og tease dem, men nå når hun ikke lenger er like attraktiv og menn står ikke i kø, så prøver hun fortsatt å få samme følelsen og valideringen, bare at hun nå må oppsøke guttene og være slem før de bare går fra henne. Det at hun sier "kompisen din har mer draget" og "jeg skal bli med han her hjem" til han andre fyren tyder på noe sånt. Ut fra oppførselen hennes, så er det ikke sikkert han fyren en gang har gjort noe slemt mot henne engang. Det er mulig hun har plukket opp at han er interessert i henne og siden hun ikke er interessert i han, så har hun noe hun kan bruke mot han, på samme måte som hun brukte det mot deg da hun så at du ble halveis avvist av hun andre jenta. For hun her er jo en vandrende prøve-å-senke-andres-selvtillit-robot. Til og med Klemetsen som jeg synes virker relativt sympatisk ville fått gjennomgå.

Sånn generelt, gutter som er frekke, overlegne eller slemme er det som regel fordi dem ikke føler de er kule eller tøffe nok. De føler de ikke er bra nok og overkompenserer for egne mangler. Selvsagt spiller de alt de kan på ting som du kan ha egne usikkerheter på. Men hvis man innser at man er bra nok og ikke analyser HVA folk sier, men HVORFOR, så blir man utrolig vanskelig å såre. Jo verre ting de sier er, jo mer sier det om deres eget selvbilde.

"Kompisen din vil få mye mer kjærlighet enn du noen gang vil få"

så kan du enten begynne å tenke:

"Vil jeg virkelig få mindre kjærlighet enn kompisen min?"

eller så kan du smile for deg selv og tenke:

"Wow, hun her har noen issues med seg selv"

Folk som er trygge og fornøyde med seg selv har ikke behov for å dra ned andre selvbilde. Det kan være provosert fram, men også da er det avslørende. Ting som dette sier utrolig mye om en person.

Cliffnotes: Vær fornøyd med deg selv og innse at du er bra nok og tenk på HVORFOR folk sier det de sier :)

Ambrosia

Primus, spurte fordi jeg tror de fleste mennesker har opplevd å få slengt noen kjipe kommentarer mot seg som kanskje har truffet ekstra godt og blitt værende hos en.
Som Taz er inne på er ikke det å være den søteste spesielt viktig, i tillegg er dette veldig individuelt fra jente til jente hva man synes om en fyrs utseende.
Dersom du tar godt vare på deg selv gjennom klær, kledelig hårklipp etc holder det.
I tillegg, dersom du er i begynnelsen av 20-åra er det sannsynlig at du faktisk har de mest fysisk tiltrekkende åra dine foran deg.
Vil også nevne at jeg har to kompiser som drar veldig mye jenter, ingen av disse har klassisk pene ansiktstrekk.
Tryggheten er noe annet, er enig i at de gutta som er tryggest på seg selv pleier å slå godt an blant jenter men selv om denne tryggheten faller naturlig for noen så er jeg sikker på at dette lar seg jobbe med.

Min Cliffsnote: du har livet foran deg til å bli en enda bedre utgave av deg selv, hun er dømt til å ha et utseende på hell og en attitude som jager menn bort (med mindre hun innser hvor tåpelig den oppførselen er). Nå var jeg litt slem, men men. Synes nesten litt synd på henne.

VB

Quote from: primus on October 12, 2011, 01:28:55 AMhadde lyst til å si; du burde gå å knulle klemetsen fordi du trenger det sikkert no jævlig, du er jo dritkjip. Hadde lyst til å såre henne å samtidig hjelpe henne så jeg slipper å møte sånne folk igjen. hvis jeg treffer sånne igjen skal jeg bare gå... takk for rådet.

Det lureste er bare aa gaa, men naar man er litt smaafull er det lett aa falle for fristelsen av aa saare andre. Har gjort det selv alt for mange ganger naar noen er duste mot meg, er saa og si aldri verdt det. Jeg har opplevd for at folk har sluttet aa vaere vemmelige neste gang vi mottes (naar jeg ikke sa noe tilbake og bare var hoffelig/ignorerende mot drittet deres) og ogsaa unnskyldt seg fordi de var duste.

Quote from: primus on October 12, 2011, 01:28:55 AMvet ikke hva jeg skal tro... vet ikke hvordan jeg skal takle det dersom det er sant.... hun rippa liksom opp i hvor vondt det var å stå utenfor i kulden å se inn vinduet på alle de andre som får, å lure på hva som er galt med meg liksom...
litt av grunnen til at jeg skriver posten er at det hun sa ødela hele den skjøre staten min eller framen min eller noe... selvtilliten min. derfor vil jeg finnutav hvordan jeg ikke skal ta til meg sånt mer.

Den "enkleste" maaten aa komme over slike ting er faktisk ved aa faa suksess. Naar du begynner aa dra mer damer og ser at dette er faktisk noe som er mulig for deg saa kommer du ikke til aa ta deg saa naer av slike ting lenger.

Men frem til da faar du bare ta denne episoden som en laerdom, som Taz sa saa burde du tenke over hva det sier om dem naar de er slik mot deg, ikke hva det sier om deg.

Her er et bilde jeg liker godt,


Ps. Min post nummer 100  :)

primus

"Hun her sier ting fordi hun er en bitter, middelaldrene kvinne som ikke er fornøyd med at hun ikke får de mennene hun virkelig har lyst på og prøver å dra ned alle andre for øke sin egen selvfølese."
det var det jeg også følte. og jeg tror heller ikke den typen vi traff på gata hadde såra henne før. 
som taz sier var det kanskje provosert fram oxo... ved at jeg ikke var høflig nok eller noe.
så følte hun for å ta helt knekken på meg som takk.
som taz anbefaler så prøver jeg å tenke på hvorfor hun er sånn. hva hun føler hva faen som driver henne. har lyst til å vite det. forstår ikke helt. hvorfor trenger hun å ha den følelsen? har hun virkelig så lite peiling på seg selv? nesten litt skremmende...
hun må kanskje sette mye lit til den følelsen av å ha menn i kø. en del av hennes identitet liksom. mens hun under er usikker på seg selv eller noe.
kanskje hun hadde blitt jævlig brutalisert en gang i tida.
menmen det blir jo bare spekulasjoner. takk for gode råd og analyser alle sammen.

I Liv,
Lys og
Kjärlek