Trening for gå gå ned i vekt + del din treningsplaylist

Started by Cadillac, November 01, 2011, 03:36:38 AM

Previous topic - Next topic

Cadillac

Har begynt å trene fordi jeg ønsker gå gå ned litt i vekt. Liker å jogge og trener mest ved å løpe i intervaller nå. Spørsmålet er hva som er mest effektivt mtp på målet mitt? Noen som vil dele noen tips?

Lurte også på om noen ville dele sanger som er bra å løpe til med høy intensitet? Her er mine (man kan dra hele playlist fra spotify over i Word, så slipper man å skrive de inn manuelt):

Deadmau5 – Ghosts 'n' Stuff (feat. Rob Swire)
Survivor – Eye Of The Tiger
Kaskade – Fire In Your New Shoes
John Cafferty – Hearts On Fire
Flo Rida – Good Feeling
Kelly Rowland – Commander
Prodigy – Spitfire
Prodigy – Omen
Tiësto and Sneaky Sound System – I Will Be Here [Wolfgang Gartner Remix]
Kate Ryan – Libertine (Radio Edit)
DJ Satomi – Castle In The Sky - Da Brozz Remix Edit
The Cult – She Sells Sanctuary
Pitbull featuring T-Pain – Hey Baby (Drop It To The Floor)
Mylo Vs Miami Sound Machine - Drop the Pressure Vs Doctor Beat (Gloria Estefan)
Kaskade & Deadmau5 – Move For Me - Radio Edit
Deadmau5 – Strobe
Snoop Dogg – Sweat (Snoop Dogg vs. David Guetta) [Remix]
In Flames – Sounds OF A Playground Fading
In Flames – Deliver Us
In Flames – Deliver Us
The Workout Heroes – Shoot To Thrill (Workout Mix + 140 BPM)
Alessia D'Andrea – Time to pray (Radio edit)
Dada Life – Cookies With A Smile - Radio Edit




VB

Personlig har jeg god erfaring med svomming, det trener hele kroppen og man tar ikke skade i kneer slik man kan gjore av mye jogging. Jeg mister omtrent en halv kilo i uka naar jeg svommer 2000 meter fire ganger i uka. Men kan ikke hore paa musikk, men ofte mange sote jenter i bikini, det er ikke saa dumt det heller :P

Villjenta

Du burde kombinere styrke og kondisjonstrening + et bra kosthold. Gjerne unngå stivelsesrike karbohydrater etter trening. Behøver ikke å være så ekstrem som lavkarbo dietten heller. Men det er smak og behag.

En spilleliste kan være
Without you - David guetta
Blessed - Avicii edit
Hurtful wideboys club mix - erik hassle
promises - nero
night of your life - david guetta

Eh

Jeg hadde et vektreduksjonsprosjekt i fjor vinter.

Planen min var å spise mindre porsjoner til hvert måltid, spise hver 3. time samt kutte ut brus og snop i ukedagene. Selvsagt i tillegg til hard trening, både cardio og styrke. Hadde 4-6 økter i uka. Vanligvis starta øktene med 20-30 min jogging etterfulgt av en styrkeøkt. I 2010 var jeg også med på Nordsjørittet, da ble det naturligvis en del trening på sykkel.

Da jeg begynte dette i februar 2010 gikk jeg ned 10 kilo til inngangen i mai. Vekten stabiliserte seg der en stund, men pågrunn av mye trening og et bra kosthold har jeg fått på ca 8kg, det aller meste av det vil jeg tippe er muskelmasse ettersom jeg har økt mye i volum siden jeg begynte.

kroppen min er alltid work in progress, men det nærmer seg sakte, men sikkert :)

Cadillac

Tusen takk for gode råd. Noen som vet om noen software til pc/iphone som kan brukes til å tracke trening og kosthold? Gjerne noe som regner ut næringsinnhold osv, gjerne litt avansert.

guffen

QuoteNoen som vet om noen software til pc/iphone som kan brukes til å tracke trening og kosthold? Gjerne noe som regner ut næringsinnhold osv, gjerne litt avansert.

For kosthold : http://www.fitday.com/

Femininist

Diett.no er den beste tjenesten for kosthold jeg har vært borti. For trening er fitocrazy.com min favoritt.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Cadillac

Skal sjekkes ut. Det finnes ikke noe som integrerer begge deler, da?

Femininist

Gjør det sikkert =) Vet Grete Rode sine sider har begge deler, men sidene er "elendige" i forhold til hva du får hos fitocracy og diett.no.

Diett.no holder oversikt over noen vitaminer og mineraler i tillegg til kcal, fett, proteiner og karbohydratmengder som GR har. fitocrazy gjør det lett å holde oversikt over øvelser en gjør, hvor mye en tar, markerer rekorder, gir utfordringer og premieringer og en kan snike på andre og linke siden opp til facebook. Veldig god til styrketrening. GR har også belønningssystem og viser ca antall kcal en har forbrent iløpet av en treningsøkt, tror ikke fitocracy viser det.

Hva som er best kommer an på behovet ditt. Finnes sikkert andre gode sider eller apper også, er bare å prøve seg frem og søke =)

Btw, alle sidene jeg har nevnt er gratis.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Roman

Hva med litt styrketreningslåter? :D

Favoritten om dagen er Bullet For My Valentine - Hit The Floor (bra for høy intervall også)
Be like water my friend.

BlueEyes

Dere som har Android telefon er et sikkert valg appn: CardioTrainer
Be or not to BE!