Massasje-tråden!

Started by SpantaX, November 07, 2011, 19:04:00 PM

Previous topic - Next topic

SpantaX

Hei og hå alle sammen!

Jeg skrev dette innlegget på et annet forum, men jeg vil gjerne høre hva slags tips/spørsmål/erfaringer/kommentarer dere har å komme med også :)


Massasje:



Forarbeid:

-Kjøp inn lotions og oljer
-Kjøp inn lys, luktlys, røkelse o.l.
-Ha beroligende musikk lett tilgjenglig
-Ha det varmt der du skal massere(!) (er man kald spenner man muskler)
-Ha varme hender.
-Klipp negler!
-Lukt godt.
-Å jobbe på ei jente som ikke er ren er ikke gøy.. foreslå en dusj sammen eller noe..
-Gi henne en dusj etterpå også, siden hu kommer til å bli full i olje.. du kan også sette noen levende lys på badet, og litt musikk. Alt ettersom hva hun liker.

Først så kan du spørre hva slags massasje hun har lyst på. Sier hun at hun ikke vet, så ramser du opp de du kan godt. (hvis du har noen du vil øve deg på kan du jo si: "jeg driver også å øver meg på den å den typen, så hvis du er litt eventyrlysten kan vi jo prøve det")

Settingen:

Har du et massasje-bord så er jo det konge(!), men det er det jo ikke alle som har, så de fleste bruker senga.. det dumme med senga er at man somregel blir sittende oppå personen, og det er lite gunstig i noen typer massasje.. men på en annen side er det jo ikke lang vei å gå, hvis massasjen skulle utvikle seg til noe mer. man kan jo selvsagt site på kne ved siden av senga eller oppi, ved siden av jenta også, men da kjenner man det i ryggen etter en times tid.

Jeg foreslår at du bruker sofaen, og at du står på kne på gulvet å masserer.. den er som regel litt høyere enn senga.. du kan event. også bruke et bord, hvis du har noe mykt du kan legge under henne.. hele poenget er at du skal komme til, og ha en komfortabel arbeidsstilling.

Musikkvalget bør være avslappende, hvis hun da ikke har noen spesielle ønsker. Enya eller Gregorian eller noe i den dur... Marvin Gaye, Barry White eller Teddy Pendergrass funker jo også.. Ikke ha på for høyt volum.

Spør om jenta liker luktlys. Det er ikke sikkert hun liker det, men de fleste gjør det. Andre levende lys er selvsagt fint, og ellers dempet belysning. Styr unna luktlys hvis du skal bruke tigerbalsam.

Har du en bordfontene så hun kan høre lyden av rennende vann er jo det også noe du kan sette fram. Poenget er at hun skal være komfortabel og avslappet.

Du kan bruke åpen neve, knyttneve, håndbaken, underarmen, tommel og fingertuppene da du masserer. Vær kreativ og bytt med jevne mellomrom. Da slipper du å bli sliten veldig fort.

Stemmebruken er også litt viktig. Snakk med dyp og beroligende stemme.

Massasjen:

Jeg skal forklare noen typer massasje, men først: Bruk olje! (eller lotion) Det er viktig! Tørr mot tørr hud skaper mye friksjon, og kan være ubehaglig.

Forklaringene er jo bare korte versjoner. Prøv deg fram og finn ut hva du liker best å gjøre. Variasjon er også viktig. Det finnes også mange bra "how-to" videoer på Youtube.

Nakkemassasje:
Dette kan du gjøre når jenta ligger på magen, eller sitter. Personlig liker jeg å gjøre det når hun sitter, siden jeg får mest kraft, men det er ikke like avslappende for henne som da hun ligger. Begynn å kna lett mellom skulderbladene.. ikke masser ryggraden, og ikke for høyt opp på skuldrene (slik at det kjennes ut som du klyper) Du kan veksle mellom å massere ved siden av ryggraden, og rundt skulderbladene. Innimellom kan du også dra hendene dine nedover overarmen hennes, nedover underarmen, og ned til hendene. Du kan også bruke fingertuppene dine å starte nederst i nakken, og dytte dem opp i håret hennes.. langs hodebunnen.. opp over øret, ned bak øret, og tilbake til nakken.. bruk tommel da du masserer rundt skulderbladene, mens du holder de andre fingrene på nakken og skuldrene hennes. Du kan også massere oppå selve skulderbladene, men ikke bruk for hardt trykk.

Ryggmassasje
Dette gjøres når hun ligger. Du kan bruke alt fra fingertuppene til hele underarmen din. Men gni alt inn med olje. Det går store muskler nedover ryggen. Gå foran jenta, start i nakken å bruk hele armen nedover ryggen hennes, på hver sin side av ryggraden, ikke oppå! Fortsett ned i korsryggen, med hendene.. og la de gli ned på sidene, på hoftene.. så samme veien tilbake. Ikke på sidene! Der er som regel de fleste kilne. Her er det mange som "hakker" med hendene, men det er ingen vits med mindre du skal gjøre en "deep tissue massage" noe jeg ikke anbefaler å gjøre, med mindre du virkelig kan det. det kan virkelig gjøre skade. Du kan igjen føre hendene dine nedover armene hennes.. og opp i nakken igjen. Grunnen til at man "hakker" er for å få økt blodsirkulasjon.

Håndmassasje
Her er du absolutt nødt til å bruke olje (!) siden det er såppas tykk hud på hendene. Du kan "melke" hver finger på handa hennes. Dra (lett) og vri samtidig. Dytt fingrene bakover slik at du strekker ut innsiden av handa hennes (ikke for langt). Ikke dra i fingrene, men la handa di gli over dem. Masser håndbaken med tomlene dine, mens de andre fingrene masserer inni handa hennes.

Hodemassasje
Gjør det samme som jeg nevnte ista, med fingertuppene. Bruk fingertuppene over hele hodebunnen, i symmetriske mønstre. Du kan også dytte fingrene opp i nakken, ta tak i underhåret hennes, og dra.. (IKKE LUGG) forsiktig nedover. Du kan også massere ørene hennes, øreflippen og pannen. Dette funker veldig godt på hodepine. I pannen så er det to punkter, omtrent rett ovenfor hvert øye, hvor du kan kjenne pulsen. Hold den ene handa di slik at du legger lett press på begge punktene samtidig (bruk tommelen på det ene punktet og de andre fingrene på det andre). Når du har funnet punktene så masserer du hodebunnen med den andre handa. Det er nesten så man går inn i en slags transe.

Fotmassasje
Ikke alle liker det, siden det er mange som er veldig kilne på føttene, men hold et fast grep så kiler det ikke veldig mye. Her er det nesten likt som på håndmassasje, men du kan også jobbe litt på område rundt ankelen. Her er det dog veldig ømt, så vær forsiktig. Skal du massere leggen, så masser knehasene og akilles-sena først, siden det er ofte der spenningen sitter.


Det er jo også veldig mange massasjer jeg ikke har tatt med her: Mage, Rumpe, Bryst, Lår, Ansikt, Erotisk, Deep Tissue, Tantrisk..

Kombiner gjerne massasje med kiling på huden. På armen kan du prøve å bare dra hånda gjennom hårene på armen, uten å være borti huden. Det krever litt trening, men jentene er mye mer følsomme enn oss, så de elsker det. Prøv på deg selv.

Hvis jenta har problemer med stive muskler: Kombiner massasjen med tigerbalsam og varmende oljer og hun vil være evig takknemmelig. Når du ser at huden begynner å bli rød, så er det tegn på økt blodsirkulasjon i området du masserer. Da kan du også begynne å ta i litt mer men, husk på å spørre jenta om det er for hardt eller ikke.

Jeg ser fram til mange gode tips og innspill! Kom gjerne med forbedringer til forklaringene mine.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

vinnersmilet

Min erfaring at rundt nakken & skuldrene skal man virkelig "ta i". Er vel det eneste jeg kan bidra med her som ikke blir KJ. :)

Villjenta

Hva kan du om å finne knuter og å løse dem opp igjen?

Femininist

Det viktigste når en masserer er riktig massasjeolje! Det finnes ingenting som dreper stemningen mer enn å måtte løpe i dusjen fordi en reagerer på den ;) Bruk en olje uten duft og lukt, så nøytral som mulig ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

SpantaX

Finne knuter gjør jeg med tomlene. De kjennes ut som.. hmm.. hvis du prøver å gni tommelen på oversiden av håndleddet, akkurat der senene samles, slik at du gnir over senene... slik kjennes dem.

Bruk tomlene å gni direkte på knuten til du kjenner at den blir "mykere".

IKKE ta i alt du kan! det gjør bare unødvendig vondt. Det er ikke alltid direkte behagelig, men det skal ikke være kjempe vondt. Ta deg heller god tid og masser området rundt knuten litt også, ellers blir området veldig ømt.

Riktig olje er veldig viktig ja :) Babyolje fungerer bra synes jeg. Ikke er den dyr heller.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

vinnersmilet

Quote from: Femininist on November 09, 2011, 15:10:24 PM
Det viktigste når en masserer er riktig massasjeolje! Det finnes ingenting som dreper stemningen mer enn å måtte løpe i dusjen fordi en reagerer på den ;) Bruk en olje uten duft og lukt, så nøytral som mulig ;)

Eller en billig nøytral-ph fuktighetskrem som kan brukes til alt mulig rart 8)