Sex?

Started by spicaaa, November 18, 2011, 21:14:32 PM

Previous topic - Next topic

spicaaa

Har et lite spørsmål jeg sliter litt med å finne svar på, så tenkte dere kanskje kunne hjelpe meg.

Jeg har en tendens til å gå hakket lenger enn normalt, før jeg trekker meg, når det gjelder sex.
Det har skjedd flere ganger at han går inn i meg, til det blir et au eller to, men SÅ vrir jeg meg unna og fortsetter leken på andre måter.
Luremus sa du? hehe :p
Så selve penetreringen kommer liksom aldri helt ordentlig i gang, men han er jo i meg og jeg kjenner det jo.
Og hver gang noen spør meg om jeg har hatt sex så blir jeg skikkelig forvirra for jeg vet ikke hva jeg skal svare!
Har jeg hatt det, eller har jeg ikke?
Hvor, helt konkret, går grensen på at man har hatt sex?

Hilsen en forvirra luremus :p

Potet

For å sitere Hank Moody (Californication): Tip counts ;)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Femininist

Sex er mer enn penetrering.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Lars GV

Quote from: spicaaa on November 18, 2011, 21:14:32 PM
Det har skjedd flere ganger at han går inn i meg, til det blir et au eller to, men SÅ vrir jeg meg unna og fortsetter leken på andre måter.

Jeg ville si at du har hatt sex da, eller "samleie" for å å kaste meg på det Feminist begynte på. Sex og seksualitet er jo mye mer enn bare vaginal penetrering, men "tip counts" som samleie, som Potet var inne på.

For å gå litt offtopic:
Jeg syntes det er litt kjipt at samfunnet har kommet til et punkt hvor defineringsspørsmålet om hva som er sex og når det er man har hatt det nesten er viktigere enn at man er intime med hverandre overhodet. Et godt og spesielt morsomt eksempel på dette er når gutter skriver feltrapporter på diverse sjekkeforum, også begynner andre å krangle med dem i spørsmålet om blowjobs telles som sex eller ikke("næhei, du ble bare sugd, du hadde ikke sex da!"). Som om nytelsen eller intimiteten ikke har noe å si engang, kun definisjonsspørsmålet for skrytefaktoren ::)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Potet

spicaaa: Hvorfor trekker du deg unna? Gjør det vondt? Har du ikke nok lyst? Vil du vente lenger?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Femininist

Tomcat, veldig enig med din offtopic.

Ananas, De fleste jenter kommer ikke av penetrering, men trenger annen stimulering i tillegg eller før/etter samleie for å få orgasme. Å ikke kalle dette sex er bare merkelig!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Lars GV

Quote from: Femininist on November 19, 2011, 17:01:38 PMAnanas, De fleste jenter kommer ikke av penetrering, men trenger annen stimulering i tillegg eller før/etter samleie for å få orgasme. Å ikke kalle dette sex er bare merkelig!

Tror uenighetene kommer av definisjonsspørsmålet. Nå skal jeg ikke være for påståelig, men jeg tror at dette kommer av at sex ser ut til å være en forkortelse for både seksuelt samleie og seksualitet, og folk har lett for å legge enten én eller begge av disse under forkortelsen sex.

I en bred forstand kan man si at onani er sex da det har med seksualitet å gjøre, men i en snevrere forstand kan man si at sex er "kun" samleie, altså vaginal penetrering(og da ekskludere f.eks oralsex og fingring/runking av hverandre). Uenighetene er bare semantikk egentlig, og man snakker forbi hverandre. Og det fundamentale spørsmålet er jo egentlig nærhet, intimitet og nytelse, alt annet er "flisespikkeri" syntes nå jeg. Men det hindrer dog ikke folk i å snakke forbi hverandre, eller i værste fall skape krangling om hvem som gjorde hva.  :-\
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Torstein

#7
Quote from: Ananas on November 19, 2011, 18:38:57 PM
Penis i vagina staver sex i min verden.

Enig. Tror ikke trådstarter er ute etter en filosofisk definisjon på sex uansett :)

"Hadde dere sex?"
Normal måte å svare: "Nei, men vi lå å kysset og var ganske intime"
IKKE: "Ja, men vi hadde ikke samleie"

Og fra den andre tråden hvor samme type ting ble diskutert:

"Jobber du?"
Normal måte å svare: "Nei, jeg studerer"
IKKE: "Ja, jeg jobber som student"

Hvis noen ordlegger seg på IKKE-måtene vil jeg mest sannsynlig tenke at den jeg snakker med tar seg selv svært høytidelig, kompenserer for noe eller bare er rare. Men går selvfølgelig greit hvis man oppfatter at det var en rar måte å formulere seg på, og gir uttrykk for det med kroppspråk, stemmebruk eller ansiktmimikk i det det blir sagt.

Og ja, trådstarter har hatt sex.

Stemning

Takk for et godt innlegg Taz.

spicaaa

Takk for gode svar! :D

(Ananas: Føler meg jo litt luremus når jeg går så langt, men så trekker meg :p
Potet: det har egentlig ikke noe å si, men grunnen til at jeg trekker meg er nok fordi jeg vil vente å gjøre det fullt ut til jeg ligger der med en jeg liker litt og er tiltrukket av. Men gjort er gjort og angrer ikke på det akkurat!)

VB

Hvis sex bare hadde vært penis i vagina så hadde det vært mange homofile jomfruer i verden.

Sola

Hvor gammel er du, spica? Og hvor gamle er guttene du (nesten) har hatt sex med?

spicaaa

Quote from: Sola on November 23, 2011, 15:58:24 PM
Hvor gammel er du, spica? Og hvor gamle er guttene du (nesten) har hatt sex med?

vært 18 og 19 i de tilfellene. guttene har vært 19 og 22? noe sånt..
hvordan det?