Jenter pynter seg for jenter?

Started by soprano, November 26, 2011, 19:07:10 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

#15
Jeg pynter meg først og fremst for nære fremmede, alle de i nettverket jeg ikke kjenner så godt, men som av ulike grunner vet av meg, professorer, studenter, fremtidige arbeidsgivere, kollegaer og alle de der.

Dernest er det meg selv, hva er det jeg liker, hvordan liker jeg å se ut etc. Deretter kommer det i betraktning hvor likt/forskjellig det er fra andre jenter og hva andre jenter/venninner synes om antrekket.

Etter jentene/venninnene kommer kjæresten. Er dette ting han synes er fint? Og er det anstendig nok? Til slutt kommer resten av gutta inn i bildet. Vil jeg bli sett på som attraktiv av menn generelt.

Eneste forskjellen på meg nå og da jeg var singel er at jeg nå tar hensyn til en mann før alle andre menn. Menn kommer sist i rekka, helt klart! Kanskje jeg velger et plagg fordi jeg tror kjæresten/menn vil like det, men da har det først blitt "godkjent" og evaluert igjennom de andre leddene. Det samme om klær jeg velger å ikke gå i.

Det kan selvfølgelig være at jeg er unik, men jeg tviler sterkt på at jeg skiller meg mye ut.

-----
Er forøvrig her for de sosiale aspektene ved sjekking, siden det kom opp. Min verden svever ikke rundt menn, de er en viktig del av livet, selvfølgelig, men det finnes mye som er viktigere og som tas i betraktining lenge før tanken "vil han like denne kjolen".
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

soprano

Ingen av dere er her fordi dere trenger hjelp med gutter nei ::)

Bullshit  :)

soprano

Quote from: kastanje on November 27, 2011, 09:49:41 AM
Jeg synes det er interessant at du ikke hører på oss i det hele tatt og bare venter på noen som kan bekrefte mistankene dine.

Ja, jeg ser at dere skriver at dere pynter dere for begge kjønn. Mest for å passe inn i gjengen tydligvis.

Hva er vitsen med et jentetilbud fra gutta bak bloggen spør nå jeg? Flesteparten trenger ikke hjelp til å møte de rette guttene. For de få andre, er løsningen å optimalisere utseendet sitt  ::)

soprano

Quote from: Ananas on November 27, 2011, 18:13:15 PM
Quote from: soprano on November 27, 2011, 13:16:49 PM
Ingen av dere er her fordi dere trenger hjelp med gutter nei ::)

Bullshit  :)
Setter du et likhetstegn mellom, som jente, å få oppmerksomhet fra dere gutter her inne, og å ikke være flink med gutter generelt?
Det at ingen sier at de er her for "oppmerksomheten" burde kanskje fortelle deg noe det tydeligvis ikke gjør.

Er du frekk eller?

Hva bør det fortelle meg da?

Stemning

#19
Kan noen gi denne soprano en advarsel eller noe snart?

Jeg synes dere ihvertfall skal slutte å svare han når han ikke er interessert i å lese det dere skriver. For øvrig syns jeg dere har mange interessante poeng, særlig innlegget fra Feminist nå mot slutten:
QuoteJeg pynter meg først og fremst for nære fremmede, alle de i nettverket jeg ikke kjenner så godt, men som av ulike grunner vet av meg, professorer, studenter, fremtidige arbeidsgivere, kollegaer og alle de der.

Dernest er det meg selv, hva er det jeg liker, hvordan liker jeg å se ut etc. Deretter kommer det i betraktning hvor likt/forskjellig det er fra andre jenter og hva andre jenter/venninner synes om antrekket.

Etter jentene/venninnene kommer kjæresten. Er dette ting han synes er fint? Og er det anstendig nok? Til slutt kommer resten av gutta inn i bildet. Vil jeg bli sett på som attraktiv av menn generelt.

Eneste forskjellen på meg nå og da jeg var singel er at jeg nå tar hensyn til en mann før alle andre menn. Menn kommer sist i rekka, helt klart! Kanskje jeg velger et plagg fordi jeg tror kjæresten/menn vil like det, men da har det først blitt "godkjent" og evaluert igjennom de andre leddene. Det samme om klær jeg velger å ikke gå i.

Det kan selvfølgelig være at jeg er unik, men jeg tviler sterkt på at jeg skiller meg mye ut.

-----
Er forøvrig her for de sosiale aspektene ved sjekking, siden det kom opp. Min verden svever ikke rundt menn, de er en viktig del av livet, selvfølgelig, men det finnes mye som er viktigere og som tas i betraktining lenge før tanken "vil han like denne kjolen".

Beskrivelsen "kjennes" riktig og er slik jeg kan tenke meg at prosessen bak valg av klær og pynt foregår for et flertall. Noe av grunnen til det er at nettop jeg også, som er gutt, tenker mye på samme måten når jeg velger hva jeg skal gå med og hvordan jeg skal se ut. Det er helt klart slik at jeg kler meg i første omgang for den generelle omverden, og da med tanke på hvordan de jeg har interesse av å "falle i smak" hos (på en veldig generelt plan) vil oppfatte meg. Er ikke det kravet oppfylt, så blir det ikke de klærne da. Med det mener jeg ikke at jeg til en hver tid må "passe inn" for en hver pris, men det å ha vurdert om det er slik jeg vil oppfattes og la klærne passere den prøven, er poenget.