Hjelp med eskalering

Started by Laiten, December 10, 2011, 18:23:47 PM

Previous topic - Next topic

Laiten

Har i det siste følt at jeg har klart det bedre å sjekke opp jenter, få nummer, evt. gå for kysset hvis vi møtes ute, og har blitt noen dater med forskjellige jenter.

Traff ei jente på byen for noen uker siden, fikk nummer og navn og la henne til på facebook. Pratet litt med hun der, og hun virket som ei interessant jente, og valgte derfor å ta ei øl med henne noen dager senere (foreslo 2 forskjellige dager, og det passet for henne begge gangene, tidspunkt var likegyldig for henne, noe som kanskje kan tyde på interesse?). Møtte henne til avtalt tidspunkt, praten gikk greit (tiltross for visse språkproblemer; jeg er norsk og prater litt fransk, hun er fransk og prater ingenting engelsk. Jeg bor til opplysning i Frankrike) og vi tilbragte 2-3 timer, hvor vi etterhvert gikk å fant hver vår sykkel, ga en fransk bisou og syklet i hver vår retning. Snakket litt med henne på facebook noen dager senere, og foreslo å se en film hun hadde snakket om på daten (hun er veldig interessert i gamle, franske kunstfilmer, noe som jeg synes er sykt sært og sykt kult) en gitt dag, hun sa hun måtte sjekke timeplanen sin og si i fra til meg dagen etter på, noe hun ikke gjorde. Pratet litt med henne på chat de neste dagene, og omtrent ei uke etter spurte jeg på nytt om vi skulle se film (spurte siden hun ikke hadde svart), hun beklaget seg for at hun ikke hadde sagt i fra at hun ikke kunne sist gang og sa hun ble med. Jeg foreslo enten fredag eller søndag, og hun kunne begge dagen, og avtalte derfor søndag. Søndag var jeg alt for bakfull, og sendte henne melding og sa vi måtte utsette det. Spurte om vi skulle se film mandag eller tirsdag, hun sa begge dagene passet for henne. Fikk rett etterpå vite at jeg skulle hjem til Norge tirsdag. Sendte henne melding mandags ettermiddag og spurte om hun ville gjøre det senere den kvelden, noe hun takket ja til. Hun kom til avtalt tidspunkt, vi satte oss i sofaen og så den eneste filmen jeg har på leiligheta i FR; "Jeg reiser alene". Etter filmen satt vi og pratet, før hun dro heim, og det endte med den vanlige bisou'en.

Allerede før jeg hadde kommet meg til Norge dagen etter hadde hun sendte melding på facebook og spurte om det var godt å komme hjem osv. Har pratet med henne litt etter at jeg kom hjem, og blant annet avtalt at hun skal komme til meg å spise brødskive med leverpostei og brunost da jeg kommer til Frankrike igjen (starten av januar), noe hun virket veldig interessert i å gjøre. I tillegg har bestevenninen hennes lagt meg til på facebook, og henne har jeg aldri møtt.

Nå vet dere historien, så nå kommer spørsmålene:
- Tror dere hun er interessert (vet det er vanskelig å si, men utifra den infoen dere har).
- Vet det er veldig på grensen, men tror dere det er for sent å eskalere neste gang vi møtes?
- Hvis NEI: Hva skal jeg gjøre for å eskalere? (Dette er noe jeg generelt er veldig dårlig på når jeg dater jenter, her trenger jeg virkelig hjelp)
- Hvor mye burde jeg snakke med henne på facebook nå i jula?

PS: Som dere skjønner er jeg åpenbart interessert i denne jenta, hun virker utrolig interresant og kul. Derimot har jeg andre jenter jeg også treffer, så er ikke desperat, og føler heller ikke jeg oppfører meg deseperat heller.

Takker for tilbakemeldinger og tips!

Laiten

Selveste

- Tror dere hun er interessert (vet det er vanskelig å si, men utifra den infoen dere har).
Hun digger deg som person i hvert fall, spørsmålet er om du har baller til å eskalere eller ikke.
- Vet det er veldig på grensen, men tror dere det er for sent å eskalere neste gang vi møtes?
Nei, gå for det. Om det er for sent eller ikke har egentlig ikke noe å si. Du må prøve uansett. Bedre å prøve og få avslag enn å være den som aldri turte.

- Hvis NEI: Hva skal jeg gjøre for å eskalere? (Dette er noe jeg generelt er veldig dårlig på når jeg dater jenter, her trenger jeg virkelig hjelp)

Mens dere ser film, få henne til å sitte intill deg med hånden rundt henne. Vent til passende tidspunkt, se henne inn i øynene og gå for kysset,
- Hvor mye burde jeg snakke med henne på facebook nå i jula?
Snakk med henne når du vil, ikke alt for ofte. Godt spørsmål egentlig.

Lykke til! :)

Jungeldyret

Nå lager du mye styr ut av ingenting..

Svarene fra meg:
- Hun møter deg og svarer.. Selvfølgelig er hun interesert!
- Burde eskalert for lenge siden, jo raskere jo bedre. Kjør på.

- Må du nesten finne ut selv.

Du virker veldig desperat her, men det betyr ingenting så lenge du oppfører deg annerledes ovenfor henne.
Lykke til

deepArne

Quote from: Laiten on December 10, 2011, 18:23:47 PM
- Tror dere hun er interessert (vet det er vanskelig å si, men utifra den infoen dere har)?
Ja.
Quote from: Laiten on December 10, 2011, 18:23:47 PM
- Vet det er veldig på grensen, men tror dere det er for sent å eskalere neste gang vi møtes?
Nei.
Quote from: Laiten on December 10, 2011, 18:23:47 PM
- Hvis NEI: Hva skal jeg gjøre for å eskalere? (Dette er noe jeg generelt er veldig dårlig på når jeg dater jenter, her trenger jeg virkelig hjelp).
Eg vil anbefale deg å høyre podcasten http://www.0330.no/2011/11/podcast-hva-er-sikre-tegn-pa-at-jenter.html og spesielt det Andy seier om eskalering. Ha som mål å gå for kysset neste gong, men bygg opp med eskalering av kroppskontakt på førehand; bisou når de treffes, sett deg ved sida av ho, ta ho i hånda, tulleslåss litt, legg armane rundt ho, kyss. Korleis føregår bisouen (kyssehelsinga) forresten? Er det på kinnene eller munnen? Viss det er på kinnene kan du faktisk avslutte med eit raskt på munnen som del av eskaleringa. Det går nok bra:)

Ambrosia

Som filmentusiast er jeg enig at hun virker kul.  :)
Er også enig i forslagene til DeepArne om mulig eskalering. Jeg har bodd i Frankrike selv i noen år, og har opplevd at de franske guttene jeg har hengt med ofte har eskalert når det er tid for avskjeds-bisou. Derfra er det egentlig bare å bevege seg sakte inn for et kyss.

Lykke til!