Jugde my profile

Started by Selveste, December 19, 2011, 00:31:53 AM

Previous topic - Next topic

Selveste

Slenger meg på bølgen og skriver en nettdatingstekst. Fint om noen kunne kommet med feedback!  :)

Om meg selv

Jeg er en xx år gammel gutt som kommer fra xx. Elsker å le, og mener latter er en av de beste gavene menneske har fått! Mine venner ville nok kategorisert meg som ganske morsom. Liker i hvert fall å ha en litt løssluppen stemning.

Er veldig ambisiøs, og skulle jeg studert for å jobbe innen alle yrkene som fascinerer meg ville jeg nok brukt flere mannsaldre. Synd man lever bare en gang. Elsker å tenke på framtiden, og sette mål og fullføre dem. Elsker å utvikle meg selv - noe av det beste jeg vet er rett og slett det å lære.

Er en person som ser glasset halvfullt i stedet for halvtomt. Er veldig positiv og livsglad og har med tiden funnet ut at livet blir det du gjør det til. Derfor liker jeg å oppleve nye ting, og går bevisst inn for å se det positive i enhver situasjon.

Videre er jeg en person som liker å diskutere, enten det er hva som er best av pasta eller pizza, eller mer seriøse emner som politikk og filosofi. Jeg kan se en sak fra flere sider og liker å lytte til andres meninger.

Interesser

Mye av tiden min går med til musikk. Elsker alt som har med musikk å gjøre, og er veldig altetende. Selv om finsk dødsmetall er no`go. Er en person som kan høre på klassisk og rock på torsdag, og dra ut til kun house på fredag. Spiller også instrument selv, og liker å lage egne låter - med varierende resultat.

En ting jeg elsker med landet vårt Norge er årstidene. Favoritten er våren. Maimåned når alt blir lysere og lettere er helt fantastisk. Å se russens sprell og feire 17. mai med barnetog og fest er helt nydelig. Selv om sommern også er bra - det å være i skjærgården en sommerdag/kveld er utrolig digg. Å fortøye båten, grille og høre på musikk på stranden eller svaberget ved siden av samtidig som måkene synger og solen skinner gir meg en vill lykke. Vi har også vintern. Når snøen har lagt seg går jeg mye på ski. Er også fan av avtiviteten aking, og det er utrolig viktig at du er en kjempefan av aking!

Ellers liker jeg å gjøre sosiale ting med venner - det kan være bowling og biljard, gåtur eller en tur på kino.

Drømmepartner

For meg er det viktig at du er ambisiøs og liker å utvikle deg selv. Du må også ha en bra utstråling og være positiv. Liker selvsikre og intelligente jenter. At du har humor er noe jeg setter høyt. Jenter som er litt småfrekke kan jeg like. At du ler mye er et pluss, er ikke noe som skaper bedre stemning enn latter. Det er viktig at du kan tulle mye men også være seriøs når det gjelder.

At du har egne meninger og at du tør å stå for dem er noe jeg setter pris på. Verden hadde vært kjedelig om alle hadde like meninger. Det er viktig at du tar vare på seg. Jenter som går i joggedress og ikke gidder å shine seg litt opp er ikke min stil. Ellers er det viktig at du liker å oppleve nye ting - og at du elsker aking selvfølgelig  :)

Selveste

Takk for presis tilbakemelding. Endret på det du kommenterte - var lett å forstå hva som var feil når du begrunnet det :)

Om meg selv

Jeg er en xx år gammel gutt som kommer fra xx. Elsker å le, og mener latter er en av de beste gavene menneske har fått! Mine venner ville nok kategorisert meg som ganske morsom. Liker i hvert fall å ha en litt løssluppen stemning.

Er veldig ambisiøs, og skulle jeg studert for å jobbe innen alle yrkene som fascinerer meg ville jeg nok brukt flere mannsaldre. Synd man lever bare en gang. Elsker å tenke på framtiden, og sette mål og fullføre dem. Elsker å utvikle meg selv - noe av det beste jeg vet er rett og slett det å lære.

Er en person som ser glasset halvfullt i stedet for halvtomt. Er veldig positiv og livsglad og har med tiden funnet ut at livet blir det du gjør det til. Derfor liker jeg å oppleve nye ting, og går bevisst inn for å se det positive i enhver situasjon.

Videre er jeg en person som liker å diskutere, enten det er hva som er best av pasta eller pizza, eller mer seriøse emner som politikk og filosofi. Jeg kan se en sak fra flere sider og liker å lytte til andres meninger.

Interesser

Mye av tiden min går med til musikk. Elsker alt som har med musikk å gjøre, og er veldig altetende. Selv om finsk dødsmetall er no`go. Er en person som kan høre på klassisk og rock på torsdag, og dra ut til kun house på fredag.

En ting jeg elsker med landet vårt Norge er årstidene. Jeg liker egentlig alle årstidene like godt. Selv om sommern er noe for seg selv - det å være i skjærgården en sommerdag/kveld er utrolig digg. Å fortøye båten, grille og høre på musikk på stranden eller svaberget samtidig som måkene synger og solen skinner gir meg en vill lykke. Vintern er helt ok den og - Når snøen har lagt seg går jeg mye på ski. Er også fan av avtiviteten aking, og det er utrolig viktig at du er en kjempefan av aking!

Ellers liker jeg å gjøre sosiale ting med venner - det kan være bowling og biljard, gåtur eller en tur på kino.

Drømmepartner

For meg er det viktig at du er ambisiøs og liker å utvikle deg selv. Du må også ha en bra utstråling og være positiv. Liker selvsikre og intelligente jenter. At du har humor er noe jeg setter høyt. Jenter som er litt småfrekke kan jeg like. At du ler mye er et pluss, er ikke noe som skaper bedre stemning enn latter. Det er viktig at du kan tulle mye men også være seriøs når det gjelder.

At du har egne meninger og at du tør å stå for dem er noe jeg setter pris på og respekterer. Det er viktig at du tar vare på seg og liker å se bra ut. Ellers er det viktig at du liker å oppleve nye ting - og at du elsker aking selvfølgelig  :)

Potet

#2
Jeg er ingen ekspert på dette området, men jeg kan gi deg noen betraktninger, og så får du se om du synes det er gode tips. Kommenterer med undertreken skrift rett inn i teksten din.

Om meg selv

Jeg er en xx år gammel gutt som kommer fra xx. Elsker å le, og mener latter er en av de beste gavene mennesket har fått! Mine venner ville nok kategorisert meg som ganske morsom. Liker i hvert fall å ha en litt løssluppen stemning.

Er veldig ambisiøs, og skulle jeg studert for å jobbe innen alle yrkene som fascinerer meg ville jeg nok brukt flere mannsaldre. Synd man lever bare en gang. Elsker å tenke på framtiden, og sette mål og fullføre dem. Elsker å utvikle meg selv - noe av det beste jeg vet er rett og slett det å lære. (Småpirk. Du bruker mye elsker i dette og forrige avsnitt. Variere språket litt?)

Er en person som ser glasset halvfullt i stedet for halvtomt. Er veldig positiv og livsglad og har med tiden funnet ut at livet blir det du gjør det til. Derfor liker jeg å oppleve nye ting, og går bevisst inn for å se det positive i enhver situasjon. (Føler at du i dette avsnittet egentlig sier det samme 3 ganger, bare sagt på en litt annen måte i hver av setningene. Det er viktig at man er presis i språket sitt slik at man kan få med mest mulig i teksten)

Videre er jeg en person som liker å diskutere, enten det er hva som er best av pasta eller pizza, eller mer seriøse emner som politikk og filosofi. Jeg kan se en sak fra flere sider og liker å lytte til andres meninger.

Interesser

Mye av tiden min går med til musikk. Elsker alt som har med musikk å gjøre, og er veldig altetende. Selv om finsk dødsmetall er no`go. Er en person som kan høre på klassisk og rock på torsdag, og dra ut til kun house på fredag.

En ting jeg elsker med landet vårt Norge er årstidene. Jeg liker egentlig alle årstidene like godt, selv om sommern er noe for seg selv. Det å være i skjærgården en sommerdag er utrolig digg. (Endret litt på tegnsettingen i setningen for å få bedre flyt.) Å fortøye båten, grille og høre på musikk på stranden eller svaberget samtidig som måkene synger og solen skinner gir meg en vill lykke(Fin setning :)). Vintern er helt ok den og.(Passer bedre med punktum her) Når snøen har lagt seg går jeg mye på ski. Er også fan av avtiviteten aking, og det er utrolig viktig at du er en kjempefan av aking!

Ellers liker jeg å gjøre sosiale ting (Grammatikknazien i meg hater ordet "ting". Bytt ut med aktiviter :) ) med venner - det kan være bowling og biljard, gåtur eller en tur på kino.

Drømmepartner

For meg er det viktig at du er ambisiøs og liker å utvikle deg selv. Du må også ha en bra utstråling og være positiv. Liker selvsikre og intelligente jenter. At du har humor er noe jeg setter høyt. Jenter som er litt småfrekke kan jeg like. At du ler mye er et pluss, er ikke noe som skaper bedre stemning enn latter. Det er viktig at du kan tulle mye men også være seriøs når det gjelder.

At du har egne meninger og at du tør å stå for dem er noe jeg setter pris på og respekterer. Det er viktig at du tar vare på seg og liker å se bra ut. Ellers er det viktig at du liker å oppleve nye ting - og at du elsker aking selvfølgelig  :) Morsomt å se hvor lik beskrivelse de forskjellige forumistene har av drømmeparten personlighetsmessig. Synes dette er viktig punkter du nevner i dette avsnittet, men har du kanskje noe som kan gjøre at du skiller deg litt ut?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Selveste

Takk for svar!  :) skal gå nøye gjennom det du har skrevet!

Jeagle

For ikke å starte en ny tråd så legger jeg ut min egen profil klar til dømming:

Om seg selv:
Jeg kommer fra Molde, men flyttet til Bergen for å jobbe som selger, dette er en jobb som jeg trives med og har en plan om og jobbe meg opp over i bransjen.
Jeg har ambisjoner, men nyter livet og tar det med ro og lever i nuet. Jeg er glad i og lage mat, og inviterer mer enn gjerne venner over på noe god mat, med noe god drikke.
I Helgene liker jeg å gå ut. Da finner du meg på Ricks hvor jeg ser stand up, eller på forskjelige klubber hvor man kan danse og ha det gøy, ellers så finner du meg og mine venner rundt et bord på victoria med en god øl. Men noen ganger er det godt og kryppe opp i sofaen og bare slappe av etter en god arbeids uke, gjerne med en god bok.

å være eller ikke være

janusface

#5
Hei, har laget følgende profil. Tanken er at det er litt kjedelig med alt for mye fakta i profilen og at jeg heller vil ha en mer leken og uformell stil.
Takknemlig for alle kommentater, er nykomling ser du(-:

Velkommen til min verden!
Første (og eneste) regel: Du må være positivt innstilt og ville bli kjent med meg(-;
Jeg er den som glemmer bilnøklene på alle mulige steder... bare for å oppdage at den står i tenningen.
Er veldig målbevisst, ambisiøs og problemløsende.   
Jeg kan og være veldig lidenskapelig og vekke sterke følelser hos den rette.
Du skal: Overraske meg med din kreativitet, femininitet og lekne sjarm. Mer enn det vet jeg ikke om deg ennå.
Sammen skal vi utfylle hverandre, være lidenskapelige og utviklet oss til enda bedre mennesker.
Kan du forestille deg at vi møtes og hilser på hverandre, og ser hverandre dypt inn i øynene?

Jeagle

noen råd til profilen min???
har ikke helt tengt og gi opp sukker helt ennå. så la oss sammen gjøre siste forsøk til max :D

Beskriv deg selv
Jeg er gutt i fra Molde som har bosatt meg i regnets by, bergen. Kom hit for å jobbe og for og jobbe meg oppover i systemet, jobben tar opp litt tid, men man må jo leve så da er bra at man gjør noe man liker og gjøre.

Jeg er glad i å gå ut og le og tulle på fritiden, stand up og konserter er tidsfordriv som er og foretrekke. Men man kan finne mye god underholdning rundt et bord med gode venner og en god øl eller to.
Øl er ikke bare øl, noen er lyse og andre er mørke, noen er gode og andre er ekle, men felles betegnelsen er vel at alle skal smakest.

Sofaen hjemme hos meg er ikke bare til pynt, men blir brukt til litt daffing med en god film eller serie, og om man har tid så kan man spille litt spill på xboxen. Brett spill er min personlige favoritt noe for at det er mye mer sosialt og mye mer humør skapende.
Gode bøker finnes det i fleng av i bokhylla, for det meste krim og Fantasy men finnes noen litt mer faglige bøker der og. la cosa nostra er en av de, finnes det noe bedre en kald vinter dag enn å sitte i sofaen med en kopp te eller kakao og grave seg ned i en god bok?

Beskriv hva du driver med og fritidsysler (jobb/skole, interesser og hobby)
På fritiden prøver jeg og være effektiv og komme meg ut i og gjøre ting, elsker en god runde med stand up eller kino. Sosiale happenings som å ta med venner ut på byen og spille biljard eller bare prate og ta en kopp med kaffe. det og gå ut og danse er og en lidenskap, selv om jeg på ingen måte føler at jeg mestrer dette bedre enn noen andre.

Men bergen er vel det stedet i Norge hvor det regner mest, så da er det greit og ha noen inne hobbyer som gjør at det ikke er nødvendig og bevege seg for mye ut av huset. det og be noen venner over og stelle i stan noe godt og spise er da et av de bedre alternativene, jeg bare elsker og lage mat, det og kunne se inn i kjøleskapet og bare finne gode ingredienser og lage et godt måltid til deg eller andre er vel en av mine bedre egenskaper. Liker svært godt film og spill, favoritt film er noe jeg umulig klarer å velge, det er for mange gode filmer der ute til og bare velge en. Men jeg har et par filmer som begynner og bli slitt. Ringenes herre serien er vel en av de. Selv om jeg mener bøkene er bedre er fortsatt filmene knall gode.
å være eller ikke være

Toshi

Quote from: Jeagle on October 15, 2012, 18:56:23 PM
noen råd til profilen min???
Jeg tok meg bare noen få sekunder å se på profilen, og alt jeg var så var jobb,jobb,jobb,øl,øl,øl. Fikk ikke noe lyst til å lese videre.

Jeg har ikke peiling på hvordan skrive godt, så ta meg med en klype salt.

Selv prøver jeg unngå "men" og "litt" formuleringer, og generelt skrive positivt. "..funnet meg godt til rette i regnets by og fått meg en fin jobb jeg liker."

Kjeder du deg sånn at ting du gjør er tidsfordriv? "Jeg elsker å tulle og le, så konserter og standup er midt i blinken. Jeg liker også å koble av i stua med spill eller en god bok."

Og som deepArne sa en gang, kanskje du skal prøve å bruke store bokstaver etter punktum? Det blir så mye lettere å lese da. Et tips kan være å legge teksten inn i word og se hva stavekontrollen klager på.

Jeagle

oki prøver igjen.
om meg:
Kom til verden på Molde fykles sykehus en gang sent på åttitallet og har siden den gang vokst meg stor og flyttet til bergen.
Helt fra jeg var liten har jeg likt og lese og bruke fantasien min, noe som igjen har vært med og forme meg til den jeg er i dag. Brukte mye tid i skog og mark sammens med kamerater og min far når jeg var liten, å dette er noe jeg og er veldig glad i og gjøre fortsatt men som skjer alt for skjeldent i bergen.
I storbyen så blir det mer konserter og stand up, og en og annen fest.

hobbyer:
Jeg er meget glad i og reise, og prøver og reise så mye som mulig. Om det er en spontan tur til England, eller bare hjem til Molde.

Jeg bruker litt tid på musikk og konserter, jeg er vel ikke noen fan av noen egentlig, men er vel mer alt etenes når det kommer til musikk.

akkurat nå så leser jeg Arbeids- og leder- psykologi, det høres tungt og kjedelig ut, og det er tungt men ganske interessant. Men ellers så prøver jeg og være litt mer allsidig med lesingen og leser mest skjønnlitteratur.
å være eller ikke være

Stemning

Quote from: Jeagle on November 07, 2012, 00:09:12 AM
oki prøver igjen.
om meg:
Kom til verden på Molde fykles sykehus en gang sent på åttitallet og har siden den gang vokst meg stor og flyttet til bergen.
Helt fra jeg var liten har jeg likt og lese og bruke fantasien min, noe som igjen har vært med og forme meg til den jeg er i dag. Brukte mye tid i skog og mark sammens med kamerater og min far når jeg var liten, å dette er noe jeg og er veldig glad i og gjøre fortsatt men som skjer alt for skjeldent i bergen.
I storbyen så blir det mer konserter og stand up, og en og annen fest.

hobbyer:
Jeg er meget glad i og reise, og prøver og reise så mye som mulig. Om det er en spontan tur til England, eller bare hjem til Molde.

Jeg bruker litt tid på musikk og konserter, jeg er vel ikke noen fan av noen egentlig, men er vel mer alt etenes når det kommer til musikk.

akkurat nå så leser jeg Arbeids- og leder- psykologi, det høres tungt og kjedelig ut, og det er tungt men ganske interessant. Men ellers så prøver jeg og være litt mer allsidig med lesingen og leser mest skjønnlitteratur.

Elsk å reise, ikke vær glad i det. Si hvor du vil neste gang og hva som driver deg til å reise. Lik noen band når du liker musikk, ikke vær en potet. Prøv å balanser lesehesten med noe litt aktivt så de ikke tenker du bare sitter inne. Forsøk å få frem at du har litt guts og pågangsmot litt bedre. Prøv å hold negative adjektiv ute av teksten, som når du sier "... det høres tungt og kjedelig ut, og det er tungt ..."  si heller at det er utfordrende, men det liker du! Kombinér med sykt bra bilder. ;)

dtn

Korrekturlesing:

Quoteom meg:
Kom til verden på Molde Fylkessykehus en gang sent på åttitallet og har siden den gang vokst meg stor og flyttet til Bergen.
Helt fra jeg var liten har jeg likt å lese og bruke fantasien min, noe som igjen har vært med på å forme meg til den jeg er i dag. Brukte mye tid i skog og mark sammen med kamerater og min far da jeg var liten, og dette er noe jeg og er veldig glad i å gjøre fortsatt, men som skjer alt for sjeldent i Bergen.
I storbyen så blir det mer konserter og stand up, og en og annen fest.

hobbyer:
Jeg er meget glad i å reise, og prøver og reise så mye som mulig. Om det er en spontan tur til England, eller bare hjem til Molde.

Jeg bruker litt tid på musikk og konserter, jeg er vel ikke noen fan av noen egentlig, men er vel mer altetende når det kommer til musikk.

Akkurat nå så leser jeg Arbeids- og lederpsykologi, det høres tungt og kjedelig ut, og det er tungt men ganske interessant. Men ellers så prøver jeg og være litt mer allsidig med lesingen og leser mest skjønnlitteratur.

Er vel litt andre ting enn skrivefeil å pirke på også, men Stemning har vel allerede påpekt det meste.

Femininist

Det er ganske mye mer enn skrivefeil å pirke på ;) Om du ikke har noe imot det så skal jeg komme meg ganske mange tilbakemeldinger, håper du får nytte av dem.

Quoteom meg:
Kom til verden på Molde fykles sykehus en gang sent på åttitallet og har siden den gang vokst meg stor og flyttet til bergen.

Etter denne setningen ville jeg helt ærlig ikke fortsatt å lest profilen din. Første setning er viktigst.

Jeg bryr meg ikke om du er født på sykehus eller ikke, og skal du få det med så for all del skriv det riktig. Alderen din står lengre opp, at du er fra Molde og bor i Bergen er relevant, men ikke det viktigste om deg. Du kan skrive det, men ikke som første setning og det står vel hvor du bor og dialekt lengre opp.

QuoteHelt fra jeg var liten har jeg likt og lese og bruke fantasien min, noe som igjen har vært med og forme meg til den jeg er i dag. Brukte mye tid i skog og mark sammens med kamerater og min far når jeg var liten, å dette er noe jeg og er veldig glad i og gjøre fortsatt men som skjer alt for skjeldent i bergen.
I storbyen så blir det mer konserter og stand up, og en og annen fest.

Innholdsmessig greit, men mye skrivefeil og lite sammenheng mellom setningene. Jeg ville ikke hatt dette som første avsnitt, men her er et eksempel på hvordan det kan skrives (det kan sikkert gjøres bedre). Legg merke til at jeg har flettet inn hvor du kommer fra i tillegg til hvor du bor.

Jeg har alltid likt å lese og bruke fantasien min. [Hvordan brukte du fantasien din? Prøv å få med en link mot det som kommer i neste setning]. Som barn var jeg mye i den flotte naturen rundt Molde med kamerater og familie, nå som jeg bor i Bergen er det derimot konserter, stand up, og en og annen fest fritiden brukes til.


QuoteJeg er meget glad i og reise, og prøver og reise så mye som mulig. Om det er en spontan tur til England, eller bare hjem til Molde.

Denne setningen tolker jeg som "jeg kan godt reise, men skriver det mest fordi alle andre reiser så mye, jeg er egentlig ikke så interessert i det". Stemmer inntrykket mitt så dropp å skriv at du liker å reise. Liker du å reise så må du være mer konkret!

Jeg er meget glad i og reise, og er gjerne på 2-3 turer i året. Sist var det en spontantur til London for å (shoppe/se fotball/gå på markeder/se på opera, eller hva du nå gjorde). I tillegg blir det noen turer hjem til Molde.


QuoteJeg bruker litt tid på musikk og konserter, jeg er vel ikke noen fan av noen egentlig, men er vel mer alt etenes når det kommer til musikk.

Her får jeg samme inntrykk som ved reising. Jeg hører på musikk og konserter, men mest fordi det er kult og ikke fordi jeg interesserer meg

Det går mye tid til musikk og jeg elsker konserter. Favorittkonserten var (...), men jeg liker det meste av musikk.

Quoteakkurat nå så leser jeg Arbeids- og leder- psykologi, det høres tungt og kjedelig ut, og det er tungt men ganske interessant.

HJELP!!!!!!!! Aldri si at det du bruker 40 timer på i uka "høres kjedelig ut"! For det første tror "alle" at psykologi er dritkult, og om noen ikke tror det så få dem til å tro det er kjempespennende.


Akkurat nå så leser jeg Arbeids- og Lederpsykologi som er utrolig spennende, selv om det er tungt iblant.

QuoteMen ellers så prøver jeg og være litt mer allsidig med lesingen og leser mest skjønnlitteratur.

Få med dette der du skriver om lesing og fantasi


- Og for all del SMIL på profilbildet, jeg går aldri på profilen til gutter som ikke smiler ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stemning

JEG SMILER! JEG SMILER! hoho