Players

Started by Anugita, January 01, 2012, 17:56:23 PM

Previous topic - Next topic

Roman

Quote from: Anugita on January 02, 2012, 13:57:38 PM
Svar fra gutta er selvfølgelig velkommen, er jo dere som vet hvordan gutter tenker ;)

De jeg har gått i fellene til, har virket meget interesserte, det er de som har tatt initiativet til kontakt 95% av tiden, og vi har prata om alt mulig fra små og store ting som skjer i livene våre, og hatt en god tone.. Så jeg får jo litt sjokk, spesielt av han siste som jeg virkelig trodde jeg hadde noe mer på gang med, når jeg plutselig får denne meldingen på facebook, på nyttårsaften av alle dager: (jeg lå hjemme med halsbetennelse, og det visste han...)

"Godt nyttår  :-*
og tusen takk for mange gode opplevelser! men jeg er redd det ikke blir noe mer. har bestemt meg for å gå all in med ei nå ser du!"

Så jeg får jo litt sjokk... Og tydeligvis er jeg ei sånn dame fyrene bare vil være fuckbuddy med, ikke bli sammen med... Noe gjør jeg tydeligvis galt, men hva? (og ja, det er kjempelett å svare på for dere som ikke kjenner meg :P )

Husker at jeg sjekket opp ei jente i svømmehallen jeg trente ved i Australia. Vi fant tonen, gikk på noen dates, og hun var faktisk ok.
Men det som svekket min interesse for å ta det videre, var min holdning "jeg ville møte flere jenter, og kunne ikke slå meg ned", samtidig som at hun var veldig needy og oppmerksomhetssyk. Hun jobbet mye for å få meg, men det gjorde meg snarere disinteressert. Så jeg vil tro at du luker ut endel, om du sjekker interessenivået over tid, og som sagt, det finnes jo ingen fasit på å finne "drømmekandidaten". Du må jo faktisk møte endel mennesker, før du treffer noen som både er genuint interessert i deg, og er i et "jeg har ikke noe i mot et forhold akkurat nå" fase i livet. Jeg føler at sistnevnte nesten er en "menstruasjonssyklus", av og til er man mottakelig, men mesteparten av tiden lite villig til å ta det videre.
Be like water my friend.

QueenB

Anugita, du har fått mange selvmotsigende svar. Og her får du flere ;)

Egentlig er det umulig å forklare problemet ditt uten å ha møtt deg eller guttene. Men en ting jeg lurer på: blir du fort betatt av gutter du møter? Ettersom det virker som om du møter disse playerne relativt ofte, så spørs det om du ikke faller litt for lett? Jeg  har det motsatte problemet; sliter med å møte noen jeg virkelig liker, eller like de jeg møter. I Oslo. Og du bor i en liten bygd, men klarer likevel å møte så mange playere. I tillegg til ONS-er, FBs og kun venner. Dette syns jeg høres litt rart ut. Ikke negativt ment, men bare en interessant observasjon.

Ellers er jeg ltt eng med alle som har svart i tråden, men har lyst å påpeke en viktig faktor som ikke er nevnt: timing. Noen gutter (mange), er rett og slett ikke interessert i forhold- med noen. Det trenger altså ikke å ha noe med deg å gjøre, men det faktum at de ikke har lyst å binde seg. Slike gutter, i allefall hvis de har litt drag, tenker at de skal pule rundt i årevis uten å få seg kjæreste, mens de studerer, skaffer seg en fet jobb, blir proffe surfere, rockestjerne etc. Så uansett om du egentlig er drømmedama, så tenker de kanskje ikke over det, det har ingenting å si. Særlig hvis de er i begynnelsen av 20-årene.
En episode fra gode, gamle sex & singelliv forklarer dette godt:   "Men are like cabs. They can drive around for years without their light on. When they're ready to get married, they turn their light on. The next woman they pick up, boom! they marry".

Det er mulig du trenger å gi faen i gutter en stund, og bare fokusere på deg selv, hva du liker, vil og dine mål. Ikke bare vil dette få deg til å utvikle deg, men det vil også få deg til å fremstå som en mer interessant person for andre. Win.
Når det gjelder hva som er "kjærestemateriale", så vil de fleste gutter svare at jenta er kul. Det vil variere hva de beskriver som "kul", men det er stort sett snakk om at du ikke er en masete drittkjerring, har de samme interessene som han, og en dæsj hore & madonna-tendenser. Dette kommer av at gutter innerst inne tror at alle jenter egentlig er kjedeligere enn dem selv, og hvis en jente liker de samme tingene som han og kameratene hans, så er hun annerledes + utseende= drømmejenta. Kort oppsummert.

Når det gjelder hvorvidt man skal vente med sex eller ikke, avhenger av typen gutt man har foran seg. Har han en fiks idé om at jenter skal være hard to get og jomfruelige, så er det best å vente. Er han mer moderne, har det mindre å si. Hvis han anser deg som drømmejenta allerede ved første møte, så tror jeg det har lite å si om dere har sex med en gang eller etter 3 dates eller whatever. De sier at de fleste forhold starter med ONS, så hvem vet! det finnes mange forskjellige mennesker med forskjellige synspunkter og preferanser.

Trikset er uansett å være fornøyd med seg selv, ikke stresse for mye med alle disse tingene, og tenke om guttene er bra nok for deg, og hvorfor du egentlig vil bli kjærester med dem, fremfor å tenke om du er bra nok for dem.

Ikke lett dette her :P

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Miss Føniks

Bra innlegg Queen B :)

Sliter nok litt med og bli bettatt for lett vis det er min type gutt.
+ jeg har innsett at jeg er for snill, godtar alt for mye.
Er mange ganger jeg virkelig skulle sakt klart i fra om ting som ikke er greit, hvor jeg heller har bite det i meg.Er det og ha nok respekt for seg selv,og sette gutta på plass når man burde.
The Phoenix always rises from the asses

Anugita

Quote from: Vibingray on April 24, 2012, 19:20:44 PM

Husker at jeg sjekket opp ei jente i svømmehallen jeg trente ved i Australia. Vi fant tonen, gikk på noen dates, og hun var faktisk ok.
Men det som svekket min interesse for å ta det videre, var min holdning "jeg ville møte flere jenter, og kunne ikke slå meg ned", samtidig som at hun var veldig needy og oppmerksomhetssyk. Hun jobbet mye for å få meg, men det gjorde meg snarere disinteressert. Så jeg vil tro at du luker ut endel, om du sjekker interessenivået over tid, og som sagt, det finnes jo ingen fasit på å finne "drømmekandidaten". Du må jo faktisk møte endel mennesker, før du treffer noen som både er genuint interessert i deg, og er i et "jeg har ikke noe i mot et forhold akkurat nå" fase i livet. Jeg føler at sistnevnte nesten er en "menstruasjonssyklus", av og til er man mottakelig, men mesteparten av tiden lite villig til å ta det videre.

Vel, i mitt tilfelle virker det jo ikke som problemet er at de ikke vil binde seg, da de begge har dumpet meg til fordel for andre som de faktisk har innledet forhold med.. At de endte veldig fort, og at begge prøvde å få innpass igjen hos meg etterpå spiller liten rolle.. De vil jo tydeligvis ha forhold, bare ikke med meg?

Anugita

Deler opp innlegget og svarer med rødt inni siteringen av innlegget ditt jeg, QueenB :) Var så mye som måtte svares på/forklares ;)

Quote from: QueenB on April 24, 2012, 23:02:32 PM
Anugita, du har fått mange selvmotsigende svar. Og her får du flere ;)

Egentlig er det umulig å forklare problemet ditt uten å ha møtt deg eller guttene. Men en ting jeg lurer på: blir du fort betatt av gutter du møter? Nei, det skal veldig mye til før jeg faller/blir betatt...

Ettersom det virker som om du møter disse playerne relativt ofte, så spørs det om du ikke faller litt for lett?Møter egentlig ikke gutter så ofte, bare disse 2 siste som kom fort etter hverandre (ca 6 mnd imellom)

Jeg  har det motsatte problemet; sliter med å møte noen jeg virkelig liker, eller like de jeg møter. I Oslo. Og du bor i en liten bygd, men klarer likevel å møte så mange playere. I tillegg til ONS-er, FBs og kun venner. Dette syns jeg høres litt rart ut. Ikke negativt ment, men bare en interessant observasjon. Uten å avsløre for mye, så bor jeg i Vestfold, og selvom man bor på bygda her har man både Drammen, Tønsberg, Sandefjord og Larvik innenfor den samme tiden man bruker med buss/bane fra utkanten av Oslo og inn til byen :) På den annen side har jeg 2 hobbyer som gjør at jeg reiser mye rundt i helgene og treffer masse forskjellige folk med samme interesser, og da møter man ofte noen nye fjes også... Men for å presisere: Har ikke hatt ONS på MANGE år, da det ikke ga meg noe, men klarer fint å skille ut hvem som bare er ute etter det... De er ofte mye mer direkte i tilnærmingene sine...

Ellers er jeg ltt eng med alle som har svart i tråden, men har lyst å påpeke en viktig faktor som ikke er nevnt: timing. Noen gutter (mange), er rett og slett ikke interessert i forhold- med noen. Det trenger altså ikke å ha noe med deg å gjøre, men det faktum at de ikke har lyst å binde seg. Slike gutter, i allefall hvis de har litt drag, tenker at de skal pule rundt i årevis uten å få seg kjæreste, mens de studerer, skaffer seg en fet jobb, blir proffe surfere, rockestjerne etc. Så uansett om du egentlig er drømmedama, så tenker de kanskje ikke over det, det har ingenting å si. Særlig hvis de er i begynnelsen av 20-årene.
En episode fra gode, gamle sex & singelliv forklarer dette godt:   "Men are like cabs. They can drive around for years without their light on. When they're ready to get married, they turn their light on. The next woman they pick up, boom! they marry".
Og akkurat det er jo essensen... De VIL jo ha forhold, bare ikke med meg.. Ellers hadde de vel ikke blitt sammen med de andre damene?

Det er mulig du trenger å gi faen i gutter en stund, og bare fokusere på deg selv, hva du liker, vil og dine mål. Ikke bare vil dette få deg til å utvikle deg, men det vil også få deg til å fremstå som en mer interessant person for andre. Win.
Har egentlig gjort det i 3 år, og når jeg møtte begge disse 2 jeg skriver i tråden var jeg egentlig ikke interessert i mer enn vennskap med noen av de.. (møtte han ene til jul i fjor, og det fikk brått en slutt etter 3 mnd, han andre møtte jeg i sommerferien og vi holdt på helt frem til nyttårsaften, med den "fine" meldinga han skreiv).

Når det gjelder hva som er "kjærestemateriale", så vil de fleste gutter svare at jenta er kul. Det vil variere hva de beskriver som "kul", men det er stort sett snakk om at du ikke er en masete drittkjerring, har de samme interessene som han, og en dæsj hore & madonna-tendenser. Dette kommer av at gutter innerst inne tror at alle jenter egentlig er kjedeligere enn dem selv, og hvis en jente liker de samme tingene som han og kameratene hans, så er hun annerledes + utseende= drømmejenta. Kort oppsummert.

Når det gjelder hvorvidt man skal vente med sex eller ikke, avhenger av typen gutt man har foran seg. Har han en fiks idé om at jenter skal være hard to get og jomfruelige, så er det best å vente. Er han mer moderne, har det mindre å si. Hvis han anser deg som drømmejenta allerede ved første møte, så tror jeg det har lite å si om dere har sex med en gang eller etter 3 dates eller whatever. De sier at de fleste forhold starter med ONS, så hvem vet! det finnes mange forskjellige mennesker med forskjellige synspunkter og preferanser.

Trikset er uansett å være fornøyd med seg selv, ikke stresse for mye med alle disse tingene, og tenke om guttene er bra nok for deg, og hvorfor du egentlig vil bli kjærester med dem, fremfor å tenke om du er bra nok for dem.Tenker ikek så mye på det egentlig, men når det skjer 2 ganger på rad så er det jo tydelig at jeg gjør noe feil/sender ut feil signaler?

Ikke lett dette her :P




QueenB

ok, da skjønner jeg litt mer.

For å få svar på spm ditt,  må du se på de andre jentene, og finne ut hva det er ved dem som skiller seg fra deg:
hvordan ter de seg? hvem er de? klesstil? utseende/kropp? interesser? hvordan var de mot disse guttene da de møttes, og i datingperioden (hvis du klarer å finne ut av det)? etc.

Jeg tror disse tingene betyr mye mer enn hårfarge  ;)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Anugita

Jeg kjenner ikke disse andre jentene, har bare sett forsiden på facebook-profilen dems når de har blitt tagget i bilder og sånn... Så blir ikke så klok der ;)

kebman

#82
Det er en myte at det er lurt å vente med sex.

Noen av gutta - spesielt de som har litt bein i nesa - vil prøvekjøre først. Om du er ute etter forhold, mister du disse om du venter for lenge med sex.

Istedenfor kommuniser tidlig at du er ute etter forhold, iaf på sikt. Trenger ikke være et krav der og da, men at du lar han få vite at det er det du egentlig ser etter, eller i det minste at du er nysgjerrig på det, og at du er mest interesert i å treffe gutter som er nysgjerrig på det samme - kort sagt gutter som er seriøse. Hvis han ikke er seriøs, vil han ikke ønske å møte deg mer. Det kan høres tungt og kjipt ut, men tenk på det slik: Du sparer masse tid.

Poenget er ikke hvor mange du må innom for å finne den rette, men at du finner den rette. Pass derfor heller på å ikke legge alt for mye i det for tidlig. Hvis dere har kjemi, vil dere fort finne ut av det uansett. Dessuten, liker han også å være med på andre ting enn bare sex - gjerne sosiale ting med venner, men det er ikke et must - så er han desto bedre kjæresteemne. Og så må du jo få han godkjent av venninnene dine. ;)

Edit: Hva angår at folk du er på flørt med får seg dame, er mer uflaks. Noen menn vedder på flere hester, og det samme gjør mange kvinner. Jeg synes personlig det er en uting, men så er det også lite å gjøre med. Og derfor må du noen ganger bare akseptere å ikke bli vinnerhesten...
Sow a thought, reap a desire. Sow a desire, reap a habit. Sow a habit, reap a destiny.
Nykomling siden 2008 :p

Gambleis

Nå har jeg ikke lest absolutt hele diskusjonen.
men, jeg tror at mange gutter kanskje er redd for å bli i det såkalte "forholdet" tidlig.

Tror gullet er å møtes uten å ha sex de første gangene, små flørting. Finne om det er noe gnist der.
Det eneste som er kjipt er at "players" kan jo være så sleipe at de faktisk er med på alt, og i det de kommer ned i buksa på en så har de fått sitt.

Vanskelig, men interessant tema du har tatt opp, liker diskusjonen :)
THIS IS SPARTA!

Anugita

Hehehehe, etter å ha lest de 2 siste svarene her sier jeg bare: Er det rart man blir forvirra? Den ene sier man bør vente med sex, den andre at man bare bør hoppe i det før de mister interessen... 

HJEEELP! ;)

Stemning

Når det gjelder dette med å vente med sex eller ikke og hvorvidt det påvirker gutters forholdsvilje så er det et hovedpoeng her som gv-gutta har gjentatt en del ganger og jeg ser meg veldig enig i. Jeg kan ikke gjengi det like bra som dem i dette korte innlegget, men essensen er den at selv om en gutt vil ligge med en jente så er det ikke sikkert han vil ha henne som kjæreste av den grunn. Og dersom en som ser for seg en fremtid med jenten så vil som regel ikke sex påvirke dette. Så heller enn å tenke på om en skal ha sex eller vente, så er det mer å hente på tiltrekningsnivået. Det å være den jenten han vil være sammen med helt fra dere møttes er størsteparten av hans avgjørelse på om han vil være i forhold med deg. Og dette er det jo skrevet mye om. :)

Et annet aspekt ved dette med å vente med sex er hvis en blir lei seg/såret dersom han ikke vil være i forhold etter man har hatt sexen. Da bør man vente, men det er også sånn ca. den eneste grunnen jeg kan se for meg. Selv ville jeg ikke tenke i de baner for jeg syns sex er godt uansett, så om hun syns det er nok men jeg ville mer.. så får jeg heller være glad jeg hadde sex og være flinkere til å utstråle "bra kjærestemateriale" til neste søte jente.

Egil GV

Quote from: Anugita on May 22, 2012, 04:34:42 AM
Hehehehe, etter å ha lest de 2 siste svarene her sier jeg bare: Er det rart man blir forvirra? Den ene sier man bør vente med sex, den andre at man bare bør hoppe i det før de mister interessen... 

HJEEELP! ;)

For min del bestemmer jeg meg ganske fort om dette er en jente jeg vil ha noe mer å gjøre med, dette vil jeg da fortelle jenten gjennom min oppførsel. Hvis du som jente er ute etter kjæreste så vil jo det bli klinsj med en fyr som bare vil more seg anyways.
Det som i alle fall er det største problemet til mange gutter, er at de tror at de må late som om de er kjærestemateriale for å få ha sex med deg. Dette er forøvrig det som blir kalt en player, fordi han later som han er interessert mens han egentlig er ute etter kun sex.

Å vente med sex har forøvrig ingenting å gjøre med om jeg vil være mer eller mindre interessert i deg. Sex er bare en del av hele pakken. Hvis intensjonen min på forhånd var at jeg kunne tenke å ha deg som FB men ikke kjæreste, så vil ikke dette forandre seg om vi har sex eller ikke. Det eneste sexen har å si da, er om jeg vil møte deg flere ganger eller ikke..
Gjør en ting du er redd for hver dag!

--WTF?--

Quote from: QueenB on April 24, 2012, 23:02:32 PM
Noen gutter (mange), er rett og slett ikke interessert i forhold- med noen. Det trenger altså ikke å ha noe med deg å gjøre, men det faktum at de ikke har lyst å binde seg. Slike gutter, i allefall hvis de har litt drag, tenker at de skal pule rundt i årevis uten å få seg kjæreste, mens de studerer, skaffer seg en fet jobb, blir proffe surfere, rockestjerne etc. Så uansett om du egentlig er drømmedama, så tenker de kanskje ikke over det, det har ingenting å si. Særlig hvis de er i begynnelsen av 20-årene.
En episode fra gode, gamle sex & singelliv forklarer dette godt:   "Men are like cabs. They can drive around for years without their light on. When they're ready to get married, they turn their light on. The next woman they pick up, boom! they marry".

Tja.... god beskrivelse, men syns det blir for snevert å bare operere med de to ytterpunktene i skalaen "bare sex" til "fast forhold". (Se f.eks. her: http://3.bp.blogspot.com/_eBu3LzghZ9I/TNsinBStIVI/AAAAAAAABBM/FdpNikB3zDc/s1600/nonmonogamy.gif)

Jeg er helt åpen om at jeg ikke ønsker noe "tradisjonelt" kjæresteforhold (i betydningen kjæreste-->giftermål-->familieprosjekt, eller et "øvelsesforhold" som egentlig bare er forberedelser til førstnevnte, selv om ingen sier det høyt).

Jeg har mine grunner for livsvalgene mine, på samme måte som jentene jeg treffer har sine grunner. Det kan da ikke være så vanskelig å være ærlig om det?
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Anugita

Quote from: eightball on May 26, 2012, 17:06:32 PM


For min del bestemmer jeg meg ganske fort om dette er en jente jeg vil ha noe mer å gjøre med, dette vil jeg da fortelle jenten gjennom min oppførsel.

Å vente med sex har forøvrig ingenting å gjøre med om jeg vil være mer eller mindre interessert i deg. Sex er bare en del av hele pakken. Hvis intensjonen min på forhånd var at jeg kunne tenke å ha deg som FB men ikke kjæreste, så vil ikke dette forandre seg om vi har sex eller ikke. Det eneste sexen har å si da, er om jeg vil møte deg flere ganger eller ikke..

Og hvordan forteller du det via oppførselen din? Hva gjør du annerledes?

Egil GV

QuoteOg hvordan forteller du det via oppførselen din? Hva gjør du annerledes?

Gjør ikke "kjæresteting" som å holde hånden og kysse offentlig. Gir raskt beskjed at jeg ikke er interessert i et forhold akkurat nå, på en hyggelig måte såklart. Møter deg ikke for ofte og går ikke på lange dates med middag vandring i parken osvosv.

Gjør en ting du er redd for hver dag!