Treningsmusikk

Started by Femininist, January 14, 2012, 18:00:36 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Hva hører du på når du trener? Legg gjerne ved en youtube link =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.



Potet

Før jeg gikk inn på tråden, var jeg helt sikker på at Eye of the Tiger kom til å bli nevnt tidlig, og jaggu kom den ikke allerede i det første svaret  :D.

Finn den type musikken som DU blir gira av. For min del er det mye bra på denne youtube-kanalen: http://www.youtube.com/user/kontor
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Femininist

Takk, skal sjekke den ut =) Er så mye forskjellig som fungerer for meg, men er alltid på jakt etter DEN musikken som bare er perfekt til en øvelse ;) Uten at jeg klarer å beskrive hva det er.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Roman

Anbefaler å sjekke ut denne tråden på fitnessbloggen:
http://forum.fitnessbloggen.no/threads/musikk-som-gir-motivasjon.7542/.
Anbefaler også siden, om man er interessert i ta treningen videre, og faktisk oppnå resultater :)
Be like water my friend.

piken

Selv elsker jeg å trene til dubstep og hardrock/metal - blir gira og får ekstra energi til å ta meg helt ut :)

Toshi



Er vel ikke for alle dette kan jeg tenke meg ;D Går mest i sånne ting når jeg jogger og kjører mer utholdende øvelser. Når jeg gjør styrkeøvelser liker jeg å være mest mulig konsentrert, så da hører jeg ikke på musikk.

Roman

Quote from: piken on April 26, 2012, 15:54:15 PM
Selv elsker jeg å trene til dubstep og hardrock/metal - blir gira og får ekstra energi til å ta meg helt ut :)

Shit, vi kunne vært litt av et team ;)
Be like water my friend.

Femininist

Quote from: Vibingray on April 26, 2012, 15:37:04 PM
Anbefaler å sjekke ut denne tråden på fitnessbloggen:
http://forum.fitnessbloggen.no/threads/musikk-som-gir-motivasjon.7542/.
Anbefaler også siden, om man er interessert i ta treningen videre, og faktisk oppnå resultater :)

Takk for tips =) Bruker (selvfølgelig) fitnessbloggen aktivt =)

Og treningslista MÅ jo inneholde metall, trance og pop. Noe annet blir for ensidig ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Roman

Quote from: Femininist on April 27, 2012, 13:02:21 PM
Quote from: Vibingray on April 26, 2012, 15:37:04 PM
Anbefaler å sjekke ut denne tråden på fitnessbloggen:
http://forum.fitnessbloggen.no/threads/musikk-som-gir-motivasjon.7542/.
Anbefaler også siden, om man er interessert i ta treningen videre, og faktisk oppnå resultater :)

Takk for tips =) Bruker (selvfølgelig) fitnessbloggen aktivt =)

Og treningslista MÅ jo inneholde metall, trance og pop. Noe annet blir for ensidig ;)

Enig, men jeg føler at en må finne musikk som motiverer DEG. Musikk er jo utrolig subjektivt.  Effekten av å høre på musikk som treffer deg, er så sinnsyk  :D En av motivasjonsfaktorene for å dra på trening for meg, er å høre på treningsmusikken min, slik at jeg kan klikke helt, og samtidig utnytte dette når jeg løfter  ::)
Be like water my friend.

Eh

Hører på det som står på full guffe på anlegget på gymmen :)

Stemning

#12
Jeg liker både trance og prog. house til trening. Viktig med høyt volum ellers funker det ikke i nærheten av like bra.

Det som kjennetegner låtene jeg legger ut her er at de fleste begynner litt forskjellig enn de høres ut når de slår til når de "peaker", så de tar seg på en måte opp i løpet av låten. Det er litt av poenget med dem for da får man desto hardere innlevelse i musikken etterhvert som den bygger seg opp og når toppen. Jeg skriver bak hver sang når den nærmer seg å peake (ca. 15 sec før).

For meg, som blir helt ruset i hele kroppen (klarer ikke sitte stille) når fav.låtene mine peaker er det bare å legge inn de tyngste løftene til å starte akkurat når det kommer.


Spencer & Hill & Nadia Ali - Believe It (Cazzette's Androids Sound Hot Remix)
Peak 15 sec etter 1:45



Nadia Ali, Starkillers & Alex Kenji - Pressure (Alesso Edit)
Peak 15 sec etter 0:55



W&W - Alpha (Original Mix)
Peak 15 sec etter 1:45



Slusnik Luna - Sun 2011 (4 Strings Remix)
Peak 15 sec etter 3:00



Afrojack - Doing It Right (Original Mix)
Peak 15 sec etter 2:25



John O'callaghan - Find Yourself feat. Sarah Howells (Remix)
Frysningsdigg hele veien




Ellers sjekk ut:

SHato & Paul Rockseek - Wonderfooled (Original Mix)
Medina - For Altid (Svenstrup & Vendelboe Remix)
D - Mad - She Gave Happiness (Arty Remix)
Tiësto - Maximal Crazy

Koraboros

Satyricon, Finntroll, Turboneger et al.

f.eks.




TopGun

Quote from: Stemning on May 09, 2012, 14:49:45 PM
W&W - Alpha (Original Mix)
Peak 15 sec etter 1:45


Den dropper jo ikke før 2:04, men gud bedre for ett drop det er!  :-*

Mine favoritter atm:












Som en bonus, til nedkjøring: