Nerdetråd

Started by kastanje, January 19, 2012, 13:24:43 PM

Previous topic - Next topic

savo

"Nå er dere morsomme :P" eller noe.. Du ga litt for mye bort når du skrev "datanørd" :) Hadde ikke E5 i ASCII table't jeg så på, men tipper det jeg ikke fant var de norske karakterene.. Skal se om jeg kommer med noe dere kan fundere på selv etterhvert :)

Tjodleik

Quote from: savo on November 22, 2012, 00:18:56 AM
"Nå er dere morsomme :P" eller noe.. Du ga litt for mye bort når du skrev "datanørd" :) Hadde ikke E5 i ASCII table't jeg så på, men tipper det jeg ikke fant var de norske karakterene.. Skal se om jeg kommer med noe dere kan fundere på selv etterhvert :)

Det er riktig :) Nå prøvde jeg ikke å være særlig vanskelig heller, da.

Andreas GV

Quote from: savo on November 21, 2012, 19:33:11 PM
Den er verre Andreas, da det går an å finne en god del navn hvis man begynner å leke med bokstavene.. Det jeg tenker først er:

Denne teksten inneholder ett navn det er Rikke.

Rikke?

Litt vill gjetning da men :)

Nei, du er helt på bærtur :P

Nytt hint: BACON er også et navn. Det vil si et etternavn. Og BACON er ikke et nøkkelord, men nøkkelen til å løse koden.

Lars GV

Francis Bacon? :o

Snakker vi Shakespear-teorier her?
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Andreas GV


lamasen

Ganske surrealistisk at dette er en samtale mellom noen av de som drar mest Damer i denne byen.. :)

Tjodleik


Isotop

Quote from: lamasen on November 22, 2012, 18:46:01 PM
Ganske surrealistisk at dette er en samtale mellom noen av de som drar mest Damer i denne byen.. :)

Næh, det synes jeg ikke. Alle liker vel nerder?  ;D


Quote from: Andreas GV on November 13, 2012, 02:50:23 AM

denne tEKsten iNNEholder Ett navn dEt er Ikke:

BACON ;)

??? ...søren også, jeg skjønner ikke. Teit.

Andreas GV

BACON var bare et hint om hva slags chiffer jeg har brukt. Nå burde noen klare det..

Tjodleik

Quote from: Andreas GV on November 23, 2012, 16:53:50 PM
BACON var bare et hint om hva slags chiffer jeg har brukt. Nå burde noen klare det..

Svaret er i såfall "Andreas".

Andreas GV

Quote from: Tjodleik on November 23, 2012, 18:46:00 PM
Quote from: Andreas GV on November 23, 2012, 16:53:50 PM
BACON var bare et hint om hva slags chiffer jeg har brukt. Nå burde noen klare det..

Svaret er i såfall "Andreas".

Det er korrekt! :D

Dorian Gray

Quote from: Andreas GV on November 23, 2012, 22:22:33 PM
Quote from: Tjodleik on November 23, 2012, 18:46:00 PM
Quote from: Andreas GV on November 23, 2012, 16:53:50 PM
BACON var bare et hint om hva slags chiffer jeg har brukt. Nå burde noen klare det..

Svaret er i såfall "Andreas".

Det er korrekt! :D

Hvordan!?
Skjønner ingenting  ??? ???
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Tjodleik

#57
http://en.wikipedia.org/wiki/Bacon%27s_cipher

Metode: I dette tilfellet regnes små bokstaver som "type 1" og store bokstaver som "type 2". Sett så type 1 til å tilsvare A og type 2 til å tilsvare B.

Teksten var "denne tEKsten iNNEholder Ett navn dEt er Ikke", og hvis vi bruker metoden over får vi følgende:

denne tEKsten iNNEholder Ett navn dEt er Ikke
aaaaa abbaaaa abbbaaaaaa baa aaaa aba aa baaa

Slå så sammen den nederste linja og del opp i bolker på fem bokstaver:

aaaaa abbaa aaabb baaaa aabaa aaaaa baaab aaa

Så er det bare å oversette via nøkkelen på siden jeg linket til, og du får "Andreas" til slutt.

deepArne

Quote from: Isotop on November 23, 2012, 01:49:26 AM
Quote from: lamasen on November 22, 2012, 18:46:01 PM
Ganske surrealistisk at dette er en samtale mellom noen av de som drar mest Damer i denne byen.. :)

Næh, det synes jeg ikke. Alle liker vel nerder?  ;D
Det er det mest sexy brukarnamnet eg har sett. Har du tenkt på kor mange slibrige nerdesjekkelinjer nicket ditt legg opp til? Er du den nye kastanje? Velkomen til forumet!

Andreas GV

Husk at noen isotoper er ustabile, DeepArne..