For dere som har tatt Jung Typology test

Started by Tingles, January 29, 2012, 16:18:40 PM

Previous topic - Next topic

Stanley

#15
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

phalle

Jeg tror nok min personlighetstype (ENFJ) passer veldig bra i sjekkesammenheng, og det er noe jeg har erfart sålangt. Skal definitivt fortsette å spille på dette. Men, problemet mitt er at det koster meg ganske mye følelsesmessig. Har det siste halvåret virkelig falt for to jenter, og ting har gått dritbra en stund, før de avslutta det og jeg ble knust. Jeg har nok fokusert for mye på deres behov, og tatt litt for lite hensyn til meg selv. Det at min personlighetstype har veldig lett for å knytte seg hardt til folk er nok også medvirkende i dette, og den påfølgende kjærlighetssorgen. Men jeg får bare lære av det, og begynne å verne bedre om mine egne følelser.

Jungeldyret

Extraverted Sensing Feeling Judging

:) Passer ganske bra.

ESFJ

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lars GV

Quote from: Adriwen on March 07, 2012, 13:59:42 PM
Vil min ESTJ passe bra i sjekkesammenheng?

Alt passer i sjekkesammenheng. Jeg er INTJ, en veldig innadvent type som liker mye alenetid og å jobbe og pusle med prosjekter for meg selv. Jeg har klart meg helt fint.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

piken

Quote from: Adriwen on March 07, 2012, 13:59:42 PM
Vil min ESTJ passe bra i sjekkesammenheng?

Som Lars også svarer deg så passer alt i sjekkesammenheng, greia med å lese mer om din personlighetstype er å finne ut mer om hva som er dine utfordringer og fordeler både i jobbsammenheng, sosialt og sjekkemessig. Det finnes også en bok som er oversatt på norsk som handler om de ulike personlighetstypene som Jung beskriver. Husker ikke hva denne boken heter i farten, men har den liggende på jobben, så finner ut i morgen. Den er veldig fin fordi den er veldig konkret i å beskrive hva man trenger å trene på og hvordan man bidrar positivt i gruppesammenhenger. Men det er bare å google resultatet ditt også, så finner du nok noe på nett. Vi andre kan ikke gjøre jobben for deg hele tiden :)

Stanley

#21
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

piken


piken

Beklager at jeg var litt treg. Noe kom i veien. Men boken jeg snakker om heter Typeforståelse og er skrevet av Ringstad & Ødegård. Bruker den aktivt på jobb for å finne ut hvilken person man er i et team og hvordan man skal nyttegjøre seg av sin personlighetstype. Det som står der stemmer overraskende bra, men man må likevel være kritisk til det man leser og ikke gape over alt som om det skulle være godteri på en lørdagskveld. Det er til syvende og sist DU som kjenner deg selv best.

Stanley

#24
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

piken

Kan ikke hjelpe deg der, dessverre. Google er din venn :)

Stanley

#26
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on March 11, 2012, 17:58:27 PM
Jeg finner den ikke på Bokkilden.no eller hva den siden heter. Kan du linke til en side hvor jeg kan kjøpe den trygt på nettet, eller vet du om en bokhandel som garantert har den?
Amazon er vel som regel et sikkert kort for bokkjøp?

piken

Nå er jeg ikke på jobb og får ikke sjekket når den er skrevet. Men vet de folka som har skrevet den har en hjemmeside hvor du kan bestille både boka, andre bøker og testen for å finne ut hvilken type du er. Vi bestilte dette på arbeidsplassen min nylig og bruker det daglig, så utdatert er det absolutt ikke.

Sier det igjen: G O O G L E

Tingles

Hva er jobben din siden dette er relevant i arbeidet?
Får du sjekket hva den heter når du er på jobb neste gang? Er ikke i humør til å google meg rundt nå :P
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.