Hva gjor du naar jenta tilsynelatende ikke er interessert?

Started by VB, January 30, 2012, 08:45:37 AM

Previous topic - Next topic

VB

Dagens post paa bloggen bringer opp et viktig tema,

QuoteBut lets face it: MANGE jenter er også ganske dårlige til å flørte og sjekke. Mange ganger har jeg møtt jenter som viser tilsynelatende INGEN interesse overhodet bortsett fra at hun forblir stående der vi er og er med på praten (noen ganger bidrar de også lite i samtalen). Likevel er de mer enn gjerne med på å la ting eskalere fysisk og virker mer enn klare nok når man går for kysset. Altså er de helt klart tiltrukket.

Jeg har opplevd den der alt for ofte, jenta blir staaende og prater gjerne med meg men det er umulig aa faa henne til aa prate. Personlig liker jeg ikke den situasjonen siden jeg begynner aa fole at jeg er skikkelig desperat siden jeg maa prove mitt beste for aa holde samtalen gaaende, saa det blir oftest til at jeg stikker av og finner en annen jente i stede.

Saa noen som har noen gode tips til slike situasjoner? Hvis du er en av de som blir staaende og prove har du en eller flere "teknikker" du bruker som gaar igjen. Altsaa hva pleier du aa gjore?

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

mortenoe

Jeg kjenner meg også veldig igjen der. Vist jeg føler at jeg gir veldig mye mer en jenta i en samtale, så ender det veldig fort opp med at jeg går. Kanskje en dårlig uvane?
Når jeg er ute på byen med mer rutinerte folk får jeg spørmål om hvorfor jeg gikk uten å prøve å close skikkelig.
Dette er noe jeg absolutt må trene på!
Er du klein eller?

VB

Quote from: Selveste on January 30, 2012, 19:29:32 PMHusker for et par år siden rett før jeg fant "miljøet" da jeg var på fest og pratet med en jente (la oss kalle henne Grete), bortsett fra at Grete satt med meg bidro hun veldig lite til samtalen. Tilslutt spurte jeg hun synes det var kjedelig å snakke med meg, hun svarte at det ikke var kjedelig. Jeg svarte lettere irritert: "Hva vil du at jeg skal si da?" Da kom veninnen forbi, og sa "det er i hvert fall det dummeste du kan si", før hun og Grete gikk et annet sted. Wtf tenkte jeg  :D Skjønte ingenting der og da, men når jeg analyserer situasjonen nå ser jeg i hvert fall en stor feil.

hehe, klassisk :P Tror vi alle har vært der.

Quote from: Selveste on January 30, 2012, 19:29:32 PMNår det kommer til tips: Hvis hun viser lite interesse på snakkefronten, hvordan er hun på øyekontakten? holder hun den lenge burde jo det være et godt tegn på at noe er i gang.

Hvordan virker kroppspråket hennes, ser det ut som om hun kjeder seg? skotter hun stadig bort på vennene sine og ønsker hun skulle vært der isteden? hvis ikke er det jo et godt tegn.

Hovedproblemet er vel situasjoner hvor du ikke får noen sterke signaler i noen retning, hvis hun kjeder seg eller virkelig ikke er interessert så merker man det. Hvis hun har sterk øyekontakt og andre fysiske signaler så merker man det. Men de situasjonene hvor det eneste signalet er at hun står der fortsatt, kanskje ikke engang gir deg veldig mye å jobbe med... De er vriene.

Quote from: Selveste on January 30, 2012, 19:29:32 PMHvis hun er nervøs, spør om hvilke interesser hun har, hvorfor hun har dem og hvorfor hun elsker akkurat det. Kanskje hun blir mindre nervøs av å være "på hjemmebane". Spør om hvordan huset hennes er, om hun har 100 katter og 50 sauer, eller noen andre dyr. Av og til føler jeg at man må lete litt fram på evner. F.eks. at hun er lite interessert i det første emne som handler om kunst, men at hun blir skikkelig interessert når hun får fortelle hvilke dyr hun elsker.

Det her er noe av det jeg nevnte i første posten, av og til gir de deg ingenting å jobbe med. Jeg spør om hvilke interesser hun har, hun sier "ahh, jeg vet ikke helt jeg". Jeg prøver å spørre å grave i andre retninger og får like vettuge svar. Men hun viser ingen tegn til å ville stikke, ingen venninner som redder henne. Hun bare står der og lar meg prate til henne.

Men med det sagt er du inne på noe, det å bli bedre på å grave frem det hun virkelig brenner for er kanskje en god ide. Ellers har jeg tenkt på at det kanskje er like greit å bare begynne å snakke om noe jeg brenner for som hun sannsynligvis er interessert i (så sjekking / interaksjonen mellom kjønnene eller sex).

Quote from: Selveste on January 30, 2012, 19:29:32 PMRutineelskerne ville vel fyrt opp noen leker, f.eks. den 5-spørsmålsleken eller klappeleken. Kanskje du er typen til det, men det er ikke jeg. :)

Ikke jeg heller, selv om jeg av og til drar en liten en. Jeg elsker Adam Lyons sin robot dans (gjort den et par ganger og alltid like lattis), men jeg gjør den hovedsakelig fordi jeg synes den er utrolig morsom. Er lattis å bare lene seg tilbake å se de danse. Tok den på dama inne på en klubb midt på dansegulvet og jeg holdt på å le meg i hjel.

http://www.youtube.com/watch?v=BFOW5Kwe62M

Pleier også å være utspekulert å snakke om at de sikkert er gode på robot dans osv før, hvorpå jenta som regel sier at hun ikke danser robot. Evnt disse henne for å suge på robot dansen etter at du får henne til å gjøre den :P

Quote from: Selveste on January 30, 2012, 19:29:32 PMDisse tipsene kom jeg på nå, og vet ikke om de funker. Men de virker fornuftige, skal prøve dem ut selv neste gang jeg treffer en jente som gir lite feedback. Virker som om du er mer erfaren enn meg, så kanskje du vet alt dette fra før og, men har noen tanker å slå tilbake med?

Vet ikke hvor erfaren jeg er, men jeg hadde en ide når jeg skrev innlegget men jeg utelot den siden jeg ville at folk skulle svare med sine ideer først. Personlig har jeg tenkt på at neste gang jeg er i en slik situasjon så kommer jeg til å kjøre litt enkel compliance testing, dvs. se hva hun er villig til å gjøre med meg. Hovedsaklig tror jeg det enkleste vil være fysisk eskalering, for eksempel ta hånda hennes og se om hun trekker seg unna eller ikke. Trekker hun seg ikke unna (alt for fort) = fortsett, trekker hun seg unna med en gang = next!

Personlig fikk blog posten meg til å innse at jeg er rimelig lat når det kommer til slike jenter, siden jeg vet at det ikke er så vanskelig å finne andre mer "interesserte" jenter så stikker jeg ofte alt for tidlig fra jenter som kanskje er interessert. Men ikke neste gang :)

PS. Beklager orddelings feil, norsken min suger for tida.

VB

Quote from: mortenoe on January 30, 2012, 21:22:24 PM
Jeg kjenner meg også veldig igjen der. Vist jeg føler at jeg gir veldig mye mer en jenta i en samtale, så ender det veldig fort opp med at jeg går. Kanskje en dårlig uvane?
Når jeg er ute på byen med mer rutinerte folk får jeg spørmål om hvorfor jeg gikk uten å prøve å close skikkelig.
Dette er noe jeg absolutt må trene på!

Er så enig med deg, samme tingen her. Trekker meg alt for fort i slike situasjoner, men på den andre siden har jeg egentlig ikke så gode erfaringer med å close alle jenter bare for å close. Synes det blir så mye nummer game, er rimelig lett å få telefon nummer eller facebook på byen, men hvis jenta ikke investerer så er det sjelden at de gidder å svare med mindre du har tenkt til å bruke masse tid på sms/facebook med henne (noe jeg ikke har).

mortenoe

Quote from: VB on January 30, 2012, 21:54:28 PM
Quote from: mortenoe on January 30, 2012, 21:22:24 PM
Jeg kjenner meg også veldig igjen der. Vist jeg føler at jeg gir veldig mye mer en jenta i en samtale, så ender det veldig fort opp med at jeg går. Kanskje en dårlig uvane?
Når jeg er ute på byen med mer rutinerte folk får jeg spørmål om hvorfor jeg gikk uten å prøve å close skikkelig.
Dette er noe jeg absolutt må trene på!

Er så enig med deg, samme tingen her. Trekker meg alt for fort i slike situasjoner, men på den andre siden har jeg egentlig ikke så gode erfaringer med å close alle jenter bare for å close. Synes det blir så mye nummer game, er rimelig lett å få telefon nummer eller facebook på byen, men hvis jenta ikke investerer så er det sjelden at de gidder å svare med mindre du har tenkt til å bruke masse tid på sms/facebook med henne (noe jeg ikke har).

Det jeg har fått hørt at noen gjør er å prøve å dra den veldig langt ut i slike tilfeller, bare for å eksperimentere med når du faktisk klarer close med alle sett. Men, er enig igjen med deg i at vist det virker som jenta generell har liten interesse, men at jeg forsatt tar nummer, så orker jeg ikke invistere tid i sms eller ta initiativ til kaffe. Vertfall i mindre grad enn med jenter jeg ser har vist litt mer tydelig interesse.
Igjen, kanskje en dårlig uvane?
Er du klein eller?

VB

Quote from: mortenoe on January 30, 2012, 22:08:39 PM
Quote from: VB on January 30, 2012, 21:54:28 PM
Quote from: mortenoe on January 30, 2012, 21:22:24 PM
Jeg kjenner meg også veldig igjen der. Vist jeg føler at jeg gir veldig mye mer en jenta i en samtale, så ender det veldig fort opp med at jeg går. Kanskje en dårlig uvane?
Når jeg er ute på byen med mer rutinerte folk får jeg spørmål om hvorfor jeg gikk uten å prøve å close skikkelig.
Dette er noe jeg absolutt må trene på!

Er så enig med deg, samme tingen her. Trekker meg alt for fort i slike situasjoner, men på den andre siden har jeg egentlig ikke så gode erfaringer med å close alle jenter bare for å close. Synes det blir så mye nummer game, er rimelig lett å få telefon nummer eller facebook på byen, men hvis jenta ikke investerer så er det sjelden at de gidder å svare med mindre du har tenkt til å bruke masse tid på sms/facebook med henne (noe jeg ikke har).

Det jeg har fått hørt at noen gjør er å prøve å dra den veldig langt ut i slike tilfeller, bare for å eksperimentere med når du faktisk klarer close med alle sett. Men, er enig igjen med deg i at vist det virker som jenta generell har liten interesse, men at jeg forsatt tar nummer, så orker jeg ikke invistere tid i sms eller ta initiativ til kaffe. Vertfall i mindre grad enn med jenter jeg ser har vist litt mer tydelig interesse.
Igjen, kanskje en dårlig uvane?

Vel jeg mener ikke at det er en dum ide aa prove, men personlig pleier jeg kun bruke sms/facebook til aa avtale neste mote. Noen ganger litt mer pisspreik paa facebook (siden jeg kjeder meg paa job e.l.), men hovedsaklig ser jeg paa det som kun en maate aa arrangere et treff.

Grunnen til det er at jeg for trodde sms/chat var en fin maate aa bygge rapport, osv... paa og jeg fikk jenter til aa snakke masse om de sykeste tingene. Vi kunne sitte aa snakke om sex i et par timer, men saa naar det var tid for aa motes trakk de fleste seg. Derfor gidder jeg vanligvis ikke aa gjore mye mer enn aa avtale et mote, aa snakke piss har lite hensikt synes jeg. Du vet aldri om hun chatter med deg fordi hun er interessert, kjeder seg eller bare liker aa chatte.

Men jeg ser forsaavidt verdien i aa prove paa nummer med alle, men ikke fordi det er god trening, fordi hvis du har bra kontakt saa faar du nummer uansett. Hovedsaklig vil jeg si det er en maate aa booste sitt eget ego, "yay jeg fikk nummer av den hotte jenta etter kun 2 minutter, fy faen jeg er god!", selv om du vet at jenta aldri kommer til aa svare hvis du sender sms eller ringer henne. Alternativt kan det vaere verdt aa gjore hvis du synes det er morsomt aa ta nummer i slike situasjoner, men treningen man faar er ekstremt lite verdt. Hva hjelper det aa bli bedre paa aa ta nummer fra folk som aldri kommer til aa svare naar du tar kontakt, med mindre du samler paa telefonnummer ser jeg ikke poenget. Og hvis du gjor det er det enklere aa kjope en telefonkatalog.

Naar man tenker over det er det faktisk drit lett aa ta nummer fra en person, jeg kan ta nummer fra saa og si alle jeg moter paa gata hvis jeg vil. Bare si noe ala,

"Hei, beklager aa forstyrre deg. Jeg venter en veldig viktig telefon men jeg tror noe er feil med telefonen min. Hadde du giddi aa ringe meg opp for aa teste om mobilen min funker?"

Siden vi er alle trent opp til aa vaere hoffelige og hjelpsomme saa vil de fleste ringe deg opp, voila du har nummer. Men de kommer jo aldri til aa svare hvis du tar kontakt igjen. Kanskje hvis du jobber ekstremt hardt med hver enkelt saa vil du faa uttelling i 1/500 tilfeller eller noe saann. Du kan oke sjansen ved aa prate med de mens de ringer telefonen din, men alt i alt daarlige odds.

Jeg foler det samme gjelder nummer du tar naar du ikke har noen god connection med dama, kanskje faar du uttelling paa 1/100 nummer men hvorfor gidde?

Eneste vil vaere hvis man er ganske fersk saa kan det vaere lurt aa prove for ovingens skyld. Ikke for aa laere hvordan man tar nummer, men for aa laere aa beregne ca hvor mye interesse en jente viser og ca hvor mye interesse du maa ha for at jenter skal gidde aa gi deg nummeret, svare naar du tar kontakt og mote deg igjen.

Edit: Trykkleif

Potet

Denne tråden kan faktisk svares på temmelig fort: Eskalér så lenge hun ikke viser negative signaler. Dvs. at du peiser på så lenge hun er nøytral eller positiv. Negative signaler kan også bety ikke enda / ikke her. Så lenge man eskalerer på en riktig måte (dvs. ikke creepy) vil hun ikke avvise deg stygt (gitt at hun ikke er en bitch eller det er dårlig timing). Det finnes så klart unntak, men generelt sett vil man komme veldig langt ved å følge denne taktikken.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Gatsby

Quote from: Potet on January 31, 2012, 16:43:37 PM
Denne tråden kan faktisk svares på temmelig fort: Eskalér så lenge hun ikke viser negative signaler. Dvs. at du peiser på så lenge hun er nøytral eller positiv. Negative signaler kan også bety ikke enda / ikke her. Så lenge man eskalerer på en riktig måte (dvs. ikke creepy) vil hun ikke avvise deg stygt (gitt at hun ikke er en bitch eller det er dårlig timing). Det finnes så klart unntak, men generelt sett vil man komme veldig langt ved å følge denne taktikken.
QFT

VB

Quote from: Potet on January 31, 2012, 16:43:37 PM
Denne tråden kan faktisk svares på temmelig fort: Eskalér så lenge hun ikke viser negative signaler. Dvs. at du peiser på så lenge hun er nøytral eller positiv. Negative signaler kan også bety ikke enda / ikke her. Så lenge man eskalerer på en riktig måte (dvs. ikke creepy) vil hun ikke avvise deg stygt (gitt at hun ikke er en bitch eller det er dårlig timing). Det finnes så klart unntak, men generelt sett vil man komme veldig langt ved å følge denne taktikken.

Joa du kan si det sånn, men jeg tenkte på mer konkrete tips for folk som ikke er så gode på smooth eskalering. Selvfølgelig er det situasjons avhengig, men å fortelle noen som ikke helt hva de driver med "bare eskaler på riktig måte" hjelper de veldig lite.

Så gjentar det jeg skrev øverst,
QuoteSaa noen som har noen gode tips til slike situasjoner? Hvis du er en av de som blir staaende og prove har du en eller flere "teknikker" du bruker som gaar igjen. Altsaa hva pleier du aa gjore?