Selvsikkerhet vs. utseende

Started by Femininist, February 06, 2012, 13:37:38 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Kom over en blogg hvor utseende og selvsikkerhet blir diskutert opp imot hverandre. Jenta som blogger er svært åpen rundt kropp, utseende og selvtillitt i de fleste innleggene sine og møtte en fyr på narsh som sa følgende;

Det finnes ikke noe som heter drømmekropp. Alt har med hvordan de bærer sin egen kropp, og kroppsfasong spiller ingen rolle. De kan være tynne, veltrente eller lubne, og vi bryr oss ikke. Det verste som finnes er usikre jenter, de er utrolig slitsomme å leve med. De krever hele tiden bekreftelse på at de er gode nok, pene og at de duger. Er dere klar over hvor tøft det er å leve med en person med lav selvtillit?

Blogginnlegget; http://fightorflight.blogg.no/1328522463_usikre_jenter_er_vans.html

Mitt spørsmål til dere, spesielt til dere gutta, er det så enkelt som at kropp og utsende kommer i andre rekke og at det er selvtillit som er det viktigste? Eller er det utseendet som er viktigst så lenge selvtillitten er ok?

Hvordan henger selvtillitt og utseende sammen hos dere og hos de dere vil flørte med?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

SpantaX

Utseendet er jo det første man legger merke til, og helt klart et must å ha på plass hvis jeg skal være tiltrukket av henne. Når det er sagt så har han fyren et poeng. Det er veldig slitsomt å være med ei jente som absolutt ikke har troen på seg selv. Selvsikkerhet og utseende går hånd i hånd mener nå jeg, men utseendet er det man legger merke til først.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Gatsby

Tar gjerne pose og sekk der. Begge deler er viktige.

Jeg synes utseende er viktig uansett, men hvis en dame er forholdsmateriale kan jeg fire litt på kravene.

Tror alle er usikre på et eller annet nivå, men mest slitsomme er de som verbaliserer det. IMO er det dødssynd nr.1 i sjekking.

Synes det er sjeldent jeg finner en selvsikker og lubben dame. Ikke alle pene damer er selvsikre, men jeg tror det øker sjangsene litt i hvertfall.

For min egen del bygde jeg masse selvsikkerhet og selvbilde av å være i god form da jeg var yngre. Da trodde jeg at utseendet var alfa og omega, og hadde et verdensbilde deretter. Nå er jeg ikke i like god form, men selvsikkerheten sitter. Å være i god form, og få positiv tilbakemelding på egen kropp er en veldig nyttig erfaring. Jeg lærte i hvertfall masse om hvem jeg var, og hvor selvbilde/selvsikkerhet kommer fra.



piken

For min del så har ikke kropp/utseende så mye å si, så lenge det er innenfor normalen. Altså, verken ekstremt stygg eller ekstremt pen. Her handler det også mye om hva jeg føler er min "league". Jeg vil mye heller ha en fyr som er litt stygg og som har god holdning og utstråler selvtillitt, enn en tilsynelatende attraktiv type som har dårlig utstråling. Men så skal det jo sies at det for gutter er mye lettere å oppføre seg på en "kjekk" måte enn det er for jenter å oppføre seg "pene".

--WTF?--

Utseende er viktig ja, men selvsikkerhet er enda viktigere! Det verste jeg vet er jenter som gir seg ut for å være en annen person enn den de er.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Koraboros

Utseende er viktigst, men så klart er selvtillit også viktig.

Litt mer konkret om det hun skriver om, det finnes så klart en drømmekropp som skaper mest mulig tiltrekning blant flest mulig gutter, men hvis man bare skal ha en gutt så holder det at han er tiltrukket. Det trenger man ikke drømmekroppen for å få til.

Chuck Baz

Normalt sett så ha ikke jenta godt nok utseende om hun ikke er selvsikker nok til å vise det, både i klesstil og kroppspråk. For meg er noe av det viktigste også fokuset deres på klær "uggs-jenter" orker jeg ikke prate med engang..

veroni2011

Quote from: Femininist on February 06, 2012, 13:37:38 PM
Kom over en blogg hvor utseende og selvsikkerhet blir diskutert opp imot hverandre. Jenta som blogger er svært åpen rundt kropp, utseende og selvtillitt i de fleste innleggene sine og møtte en fyr på narsh som sa følgende;

Det finnes ikke noe som heter drømmekropp. Alt har med hvordan de bærer sin egen kropp, og kroppsfasong spiller ingen rolle. De kan være tynne, veltrente eller lubne, og vi bryr oss ikke. Det verste som finnes er usikre jenter, de er utrolig slitsomme å leve med. De krever hele tiden bekreftelse på at de er gode nok, pene og at de duger. Er dere klar over hvor tøft det er å leve med en person med lav selvtillit?

Blogginnlegget; http://fightorflight.blogg.no/1328522463_usikre_jenter_er_vans.html

Mitt spørsmål til dere, spesielt til dere gutta, er det så enkelt som at kropp og utsende kommer i andre rekke og at det er selvtillit som er det viktigste? Eller er det utseendet som er viktigst så lenge selvtillitten er ok?

Hvordan henger selvtillitt og utseende sammen hos dere og hos de dere vil flørte med?

Ikke lest hele blogginnlegget, men dette er noe man kunne ha sagt for å legge inn et billig poeng hos damer på nach. Jeg er selvsagt enig i at usikre damer som hele tiden må ha bekreftelse er slitsomt, men at vi ikke bryr oss om utseende er.. eh, vel det er en løgn.

For min egen del går dette hånd i hånd. Føler jeg meg bra/fresh så er selvtilliten også bedre. Føler jeg meg ræva så tror jeg ikke det hadde blitt mye god respons å få fra damer. Hva som får deg til å føle deg bra er individuelt. Selv så er det å trene regelmessig, se fresh og ren ut, ikke være en slask etc. Dette er ting som er enkelt å fikse på selv.

Når det er sagt så kan god selvtillit og utstråling kompensere en god del for utseende, men ikke så mye andre veien. Greit, jeg kunne fint hooket opp med en dame for ons eksempelvis bare fordi hun var strøken, men er hun kjedelig og ikke har utstråling utover dette så hadde det garantert ikke blitt noe mer.

Potet

Nå er nok jeg mer overfladisk med tanke på utseende enn gjennomsnittet, men for meg er det slik at en jente trenger et minimum av begge deler. En pen jente med null selvsikkerhet er turn off, men likeså er det dessverre også med en selvsikker jente som er lite fysisk pen. Jeg kan ikke bli tiltrukket av en jente som jeg ikke finner fysisk tiltrekkende, uansett hvor bra stil, utstråling og personlighet hun har. En god venn kan hun derimot bli. En jente som er veldig pen kan gjerne være usikker, men jeg vil anta det er sjelden at de har veldig dårlig selvsikkerhet.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

VB

Jeg tror mye av utseende kommer fra selvsikkerhet. En gjennomsnittlig jente som er fornoyd og komfortabel med hvordan hun ser ut vil fremstaa mer sexy, mens en relativt pen jente som er usikker vil fremstaa mindre pen.

QuoteMitt spørsmål til dere, spesielt til dere gutta, er det så enkelt som at kropp og utsende kommer i andre rekke og at det er selvtillit som er det viktigste? Eller er det utseendet som er viktigst så lenge selvtillitten er ok?

Jeg vil si utseende kommer i forste rekke, men kun hvis det er ekstremt stygt eller pent. En jente som jeg finner ekstremt stygg kan vaere saa selvsikker hun bare vil, jeg blir fortsatt ikke tiltrukket. En jente som er super attraktiv (subjektivt) kan vaere usikker, men man er fortsatt tiltrukket. Men en jente som er helt ok, kanskje til og med litt under gjennomsnittet kan trekke seg selv opp ganske mye ved aa vaere selvsikker.

Jeg har faktisk en bekjent som faller rett inn i den kategorien, hun er ikke kjempe pen men hun har den feteste personligheten og virker ekstremt komfortabel med seg selv. Noe som gjor at jeg synes hun er ekstremt attraktiv, selv om utseende messing er hun ikke noe spesielt pen.

Men i forste rekke er det viktigst aa falle innenfor normalen av "ok" utseende, noe de fleste jenter gjor. Jeg moter ekstremt faa jenter som jeg synes er direkte stygge, de gangene jeg gjor det da er det som regel pga ekstrem overvekt eller et helt forferdelig ansikt (min subjektive mening).

s.con.

Det er ikke så enkelt, nei. Som venn og/eller sexpartner hadde jeg kunne vurdert en jente som ikke var fysisk attraktiv hvis hun hadde tilstrekkelig med selvtillit og personlighet til å veie opp for det, men jeg vil ikke hatt et offentlig kjæresteforhold med en jente hvis hun ikke var fysisk attraktiv. Jeg ville opplevd det som flaut å ha en kjæreste som for eksempel var overvektig.

Lars GV

Quote from: kastanje on February 08, 2012, 20:59:03 PM
Synes det blir så mye "utseende > alt" "dårlig utseende: overvektig og skalla", da er det ikke så lettå vite om man er en 4 med høy selvtillit, eller en 8 med lav. Eller 6 eller 2 eller, ja.

Hva er pent, hva er ok, hva er "udefinerbart ikke pent" osv?

Gutter/menn har mer forskjellig smak enn man skulle tro, så det er vanskelig å gi et avgjørende svar på dette.

Dette er et godt eksempel.
Med et kjapt blikk ser det ut til at nr.14 og nr.20 de drøyeste eksemplene.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stylish

#12
Hvilken type jenter gutter liker er veldig individuelt. Hvis du vil ha noen generelle råd så er et tips å bruke de attraktive kvinnene i film og serier som mal. Da snakker jeg ikke om hvordan de ser ut rent genetisk. Hvordan er dem på håret, hvordan er kroppsspråket(Rosie huntington whitely er modell, så se hvordan hun går i transformers for eksempel) og hvordan går dem kledd? Rosie i transformers er et greit eksempel for jenter. Hun har halvlangt hår og kler seg stilrent og sofistikert i filmen. Dette er trekk som gutter assosierer med en attraktiv kvinne. Det er mye mer safe å kjøre en sånn stil fremfor "skater jente", da du vil utelukke en hel del gutter.

For å nevne en jente på skolen; Hun ser ganske vanlig ut i ansiktet, men måten hun kler seg på, kroppsspråket og ikke minste det halvlange, krøllete håret gjør hun mer enn pulbar. Måten hun bruker ansiktet også gjør henne enda mer attraktiv, spesielt hvordan hun bruker øynene :)
Hun har en tilstedeværelse som gjør henne attraktiv.

Du burde fokusere på hvordan væremåten, klesstilen og hårsveisen gjør deg mer attraktiv. Det rent genetiske burde du gi faen i, det kan du ikke forandre alikevel. Så om du er en tier, toer eller femmer vil være HELT FORSKJELLIG fra gutt til gutt. Til slutt vil jeg bare si at å kategorisere jenter i kategorier fra 1-10 er helt forjævlig harry da smaken vår er så forskjellig. Det kan jeg ikke understreke nok, så jeg gjør det en gang til. Hver gang jeg er ute med kompiser på byn og sier "oh! Søt jente, ser du hun brunetten der?(brunetter er min akilles heel)", så sier dem "Seriøst??! Hun der???!?". Fem minutter etter på peker dem på en jente som jeg synes er...

Oppsumering: Fokus på det du kan forandre på, som klesstil, hårsveis, væremåte og ansiktsmimikk. Fuck the rest.

Gutter kan bruke Edvard cullen fra twilight og Ian Somerhalder i Vampire Diaries.


deepArne

Quote from: Tomcat on February 08, 2012, 21:19:44 PM
Gutter/menn har mer forskjellig smak enn man skulle tro, så det er vanskelig å gi et avgjørende svar på dette.

Dette er et godt eksempel.
Med et kjapt blikk ser det ut til at nr.14 og nr.20 de drøyeste eksemplene.
Då skal eg slå til med eit skikkelig nerdeinnlegg. Igjen. Dersom vi skal gi karakterar etter utsjånad må vi ha ein litt betre konvensjon enn ein skala frå ein til ti. Det dei fleste forstår med denne skalaen er enten ei uniform punktfordeling med likt sannsyn for alle utfall 1 til 10, eller ei punktfordeling med same kvantilar som ei normalfordeling. Dersom vi ser på karakterane Kim gir, kan vi sjå at han gjer eit snitt på 7.525. Variasjonen til Kim er litt også litt ukonvensjonell, og vi kan sjå at han gir karakteren 7.5 til 8 jenter. Med ein varians på 0.5 bruker han berre karakterane 6-9, og dette gjer at han ligg signifikant over forventningsverdien på 5.5. Vi bør difor enten sjå vekk frå karakterane han gir, eller transformere dei til ei anna fordeling for å kunne samanlikne. Resten av gutane er også over snittet, men ikkje like mykje, og dei bruker også skalaen betre. Dette gjeld spesielt for Andreas og Anders. Med dette i minnet blir eksempel 14 vesentleg mindre drøyt. Det som kunne vore ei interessant, er å køyre ein fullstendig variansanalyse for å sjå kor mykje karakterane korrelerer mellom dei ulike gutane. f"(x)>0 <=> :-)

deepArne

Quote from: kastanje on February 08, 2012, 20:59:03 PM
Synes mange av dere bruker vekt som eksempel, og det er kanskje ikke så rart, men jeg lurer på hvilke andre faktorer gjør at ei jente ikke er pen nok? Og er det individuelt eller har dere noe mer generelt vi kan gå etter om vi vil forbedre utseendet vårt?

Synes det blir så mye "utseende > alt" "dårlig utseende: overvektig og skalla", da er det ikke så lettå vite om man er en 4 med høy selvtillit, eller en 8 med lav. Eller 6 eller 2 eller, ja.

Hva er pent, hva er ok, hva er "udefinerbart ikke pent" osv?
Eksempel på andre faktorar som gjer ei jente attraktiv er: Hudhelse og -farge, hår og hårfarge, symmetri, avstandsproporsjonar i ansiktet, kroppsproporsjonar og holdning. Det som er mest avgjerande, men også vanskelegast å endre er symmetri og avstandsproposjonar. Såg eit program om dette ein gong (fakta på laurdag eller noko sånt...), der vi fekk sjå eit symmetrisk ansikt som vart endra med fotomanipuleringsprogram. Det var ei klar endring i attraktivitet. Det vart også lagt fram teoriar om attraktivitet vart styrt av forhold mellom panne, auger, nase, munn, hake og alle andre ansiktsdeler. Hugsar ikkje heilt kva talet på idealforholdet var, men trur kanskje det hadde noko med det gyldne snitt å gjere ((√5+1)/2). Trur nok kanskje at det med avstandsforhold var litt spekulativt, men trur også det er mogeleg å framheve gode trekk med sminke.

Og med sminke trur eg det går an å gjere ganske mykje. Eg vil seie at exen er ein sju eller åtter med sminke og ein firer utan. Eg trur at det kan vere viktigast for mange gutar at ho er flott når ho har pynta seg, og sånn sett funkar sminke. Det som var litt morosamt, er at ho såg betre ut når ho sminka seg sjølv enn då ho fekk profesjonelle i butikken til å gjere det. Trur du kan miste nokre gutar på å tydeleg vise at du brukar mykje sminke, men andre bryr seg ikkje. Eg synes det ser best ut når jenta berre ser litt ekstra fresh ut, og at ein ikkje kan sjå at ho har brukt noko. Ein annan ting er at eg trur du eldast mykje fortare med overdreven sminkebruk.

Hud- og hårfarge trur eg at det er størst forskjeller i kva gutar likar. Likevel trur eg det sjeldan skader med litt tan, men det er ikkje bra å tydeleg sjå ut som om du bruker mykje solarium. Kroppsproposjonar er i stor grad genetisk styrt, men ein kan gjere mykje ved å velje riktige klede. Holdning kan bli betre av berre å bli klar over korleis du står, går og sit, men det hjelp også å trene. Elles burde jo GodeVibber-gutta ha klare formeiningar om sånt, ettersom dei har starta med tilbod for jenter?