Selvsikkerhet vs. utseende

Started by Femininist, February 06, 2012, 13:37:38 PM

Previous topic - Next topic

deepArne

#15
For min del er kjemi, utsjånad, personlegheit, intelligens, interesse for trening og nerderfaktor dei kronologisk viktigaste eigenskapane til ei jente. Dersom ho scorar veldig høgt på nokon ting, kan ho kome unna med litt lågare i dei andre kategoriane. Av og til treff eg jenter som ikkje er tradisjonelt pene, men likevel har trekk i utsjånaden som eg blir veldig betatt av. Då tenker eg at andre ikkje nødvendigvis synes ho er så flott, men at eg likevel synes ho er veldig attraktiv. Av og til er det andre vegen og som eksempel har eg ei veninne som har full score på alle punkt bortsett frå utsjånad. Fleire av kameratane mine synes ho er kjempeflott, men eg er berre ikkje tiltrukke av ho.

Koraboros

Quote from: kastanje on February 08, 2012, 20:59:03 PM
Synes mange av dere bruker vekt som eksempel, og det er kanskje ikke så rart, men jeg lurer på hvilke andre faktorer gjør at ei jente ikke er pen nok? Og er det individuelt eller har dere noe mer generelt vi kan gå etter om vi vil forbedre utseendet vårt?

Synes det blir så mye "utseende > alt" "dårlig utseende: overvektig og skalla", da er det ikke så lettå vite om man er en 4 med høy selvtillit, eller en 8 med lav. Eller 6 eller 2 eller, ja.

Hva er pent, hva er ok, hva er "udefinerbart ikke pent" osv?
Ansiktshår, vorter, kviser, eksem, utslett, tynt og skabbete hår osv er ikke pent. Små arr, løsbart, føflekker og fregner kan være litt sjarmerende :)

Det er så klart individuelt, men som tidligere nevnt er sunn, frisk og symmetrisk stikkord som går igjen, i tillegg til utstråling, kroppsholdning, hår, klær og sminke så klart. Litt solbrunhet er fint uansett opprinnelig hudfarge, men ikke for mye. Det er bedre å være stor og sterk enn stor og feit, men enda bedre å være slank og timeglassformet.

Mr.Brightside

Det som er viktig for meg når jeg møter jenter er at jeg tenner på jenta. Så uansett hvordan hun ser ut så spiller det liten rolle så lenge jeg tenner på henne.

Usikkerhet er derimot veldig slitsomt. Når jeg møter en jente, syns hun er attraktiv, og ønsker å være med henne - da har jeg tatt et valg. Det valget går konkret ut på at jeg har lyst til å være med henne pga den personen hun er, og min tiltrekning til nettopp henne. Jeg tenner på henne og finner henne attraktiv. Da blir det selvfølgelig veldig slitsomt hvis denne jenta hele tiden trenger bekreftelse på alt hun gjør og tenker.

Lav selvtillitt er utrolig slitsomt og gjør at jeg kan droppe en jente. Så jeg er ganske enig i påstanden.
Rise and rise again, untill lambs become lions

gismo2

Det kommer an på hvor man er i løypa. Hvis jeg skal ta kontakt med fremmede jenter er utseende viktig, hjernen vurderer jenta og trekker en konklusjon etter 3-4 sekunder. Det går helt automatisk og kan ikke styres på noen måte. Noen få har så bra utseende at jeg tenker WOW, lekker dame! Og noen finner jeg ikke tiltrekkende i det hele tatt. Heldigvis havner de aller fleste jentene mellom de to ytterpunktene, slik at det blir ikke mange som ramler av lasset etter første sortering.

Men hva jeg syns er ekstra tiltrekkende; det må være et lurt smil, måten jenta går på, kanskje hårfrisyren er lekker.
Noen ganger er det umulig å sette fingeren på det, da er det sannsynligvis helheten som er meget bra.

Uansett er det nevnt tidligere her at gutter/menn har veldig forskjellig smak, og da spørs det om selvsikkerhet blir litt avgjørende likevel.
Ei jente som sitter i et hjørne og ser ned i bordet er sikkert ikke særlig attraktiv, men hvis hun ser opp og bruker blikket til å søke kontakt vil det utstråle noe som gutter vil legge merke til, tror jeg. Det er mulig at økt selvsikkerhet får jenta til å se bedre ut....

Bleu

er for så vidt enig i at det ikke har så mye å si om jenta er tynn eller har litt ektra. Det fins mange pene i alle endene av vekt skalaen. det viktigste sånn kroppsmessig er at man ser relativt sunn ut. Det beste er om man ser ut som en bra utgave av seg selv.