Dogtags

Started by Vincent, February 09, 2012, 22:23:44 PM

Previous topic - Next topic

Koraboros

Quote from: redhead on March 28, 2012, 14:37:24 PM
hehe, er overrasket over hvor lite åpne folk er på dette forumet. trodde sjekking, selvutvikling etc handlet om å være open-minded jeg??
Fin tanke, men jeg tror du tar feil. Skal man ha sjans på flest mulig (som man gjerne ønsker hvis man vil øve seg på sjekking og få bedre selvtillit av å sjekke) bør man ha en stil som flest mulig liker. Det vil si at skal man skille seg ut så bør man skille seg ut ved å være bedre, ikke annerledes.

Det sagt, så tror jeg det hjelper å være åpensinnet. Det hjelper bare mye mye mer å være en hel mengde andre ting.

piken

Som andre har sagt her så er det jo en stil som den passer til. Nemlig militærstilen - men da bør du ha fått den utdelt i militæret.

Selv om de fleste stiler kan se bra ut så lenge de er gjennomført er det likevel noen ting som rett og slett vekker feil assosiasjoner. Kan ikke klandre oss for å ikke være ærlige.

Men selvfølgelig er det forskjell på å se på dogtagsen isolert og det å se på den på en person. Kan godt hende at redhead med sin stil kler det veldig godt - men nå var det dogtagen isolert vi fikk presentert og har tatt stilling til. Men for all del, legg gjerne ut bilder av folk med en gjennomført stil som bærer dette som tilbehør og klarer å "høyne" antrekket med den som prikken over i'en.

Chuck Baz

En ting å være openminded en annen ting å kle seg douchy

phalle

Sånn som jeg ser det, å gå med dogtags uten å fått de utlevert fra forsvaret er som å gå med en medaljer (typ tjeneste eller fra sport) uten å ha vunnet de. Kan se så kult ut det bare vil, men det er fortsatt feil. Jeg har ikke avtjent verneplikt en gang, men jeg mener fortsatt at rett skal være rett.

piken

Åh, jeg så en mann med dogtag i dag.

Kan vel si at han naila stilen ganske godt. Han hadde hvit singlet, grønne bukser, grønn åpen skjorte og solbriller. Kanskje den kuleste fyren jeg har sett i Skippergata noensinne!

veroni2011

Nettopp, men det er vel den eneste stilen som funker med dogtag.. Hadde han sorte boots også?

redhead2

høres ut som om alle her er helt hjernevasket av hva gutta i GV sier...så dere som ikke tør å skille dere ut kan jo godt blende inn med den typiske gv-stilen som så vidt jeg husker, da jeg møtte fem av gutta, bestod av svarte converse, tighte vanlige jeans, svart skinnjakke og langt hår. ALLE gutta hadde det samme, de sa de var ett band når jeg spurte hvem de var. noe som også sikkert stemmer og da, men moro at de prøvde å skjule hvem de var når jeg forstod det umiddelbart.

Eller

så kan dere prøve å finne noe som passer for dere, jeg stortrives med min nye stil selv. som inneholder dog tag :)

vil også nevne at david beckham har inkudert dog tag i noen av stilene sine, han har rimelig mye kule klær.

Anders GV

#22
Quoteda jeg møtte fem av gutta, bestod av svarte converse, tighte vanlige jeans, svart skinnjakke og langt hår. ALLE gutta hadde det samme, de sa de var ett band når jeg spurte hvem de var.
Dette høres veldig rart ut:
1. Ikke alle instruktørene har langt hår
2. Ikke alle har svart skinnjakke eller sorte converse
3. Vi har aldri dratt 5 på samme utested samtidig

Quotehøres ut som om alle her er helt hjernevasket av hva gutta i GV sier.
Når har vi kommentert rundt dogtags?

Selvfølgelig er nesten alle her negative til dogtags, da vi aldri har sett et eksempel hvor en dogtag har løftet opp antrekket. Gjerne post bildeeksempler :)

piken

Fordi vi ikke liker godtags så er vi hjernevasket?

Personlig så synes jeg generelt at den typiske  "GV-stilen" (når fikk den det navnet?) er alt for streit og kjedelig, så det å ikke like dogtags trenger ikke nødvendigvis ha en positiv korrelasjon med at man liker GV-stilen. Har for moro skyld spurt litt rundt (kollegaer, venner osv) og har enda ikke funnet noen som liker dogtags på sivile.


vinteRR

Quote from: redhead on March 30, 2012, 12:20:21 PMde sa de var ett band når jeg spurte hvem de var. noe som også sikkert stemmer og da, men moro at de prøvde å skjule hvem de var når jeg forstod det umiddelbart.
Så de skjulte hvem de var siden de umiddelbart ikke identifiserte seg som Godevibber-instruktører for deg?  ;D

Line

Jeg kjøpte ægte dog tags på http://www.armytags.no/ til min kjæreste

De er virkelig kult!

Claw


QueenB

jeg synes det er kult, jeg. det er uansett resten av stile/utseendet man bryr seg om, ikke det lille smykket rundt halsen. Men det spørs jo hvor kresen man er på slikt.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Jeagle

Quote from: Anders GV on March 30, 2012, 12:51:54 PM

3. Vi har aldri dratt 5 på samme utested samtidig

trives dere ikke sammen :P?
å være eller ikke være

Carebear



Hahaha.. Claw. jeg elsker deg.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].