Til min gode venn Andreas GV

Started by t33., June 12, 2018, 23:29:45 PM

Previous topic - Next topic

t33.

Tiden har gått... hvor lenge? 8 år siden sist vi kranglet om tull og tøys på forum. Ja vi er begge karismatiske, men veien til karisma er ofte sjeldent vakker. Dette gjelder for oss som arbeider med dette proffesjonelt, for de som praktiserer regelmessig og for de av dere som har gleden av å penetrere vår fascinerende verden. Til sistnevnte ønsker jeg å gi dere thumbs up. Veien er tung og brutal, men fruktene av suksess smaker spesielt godt. Om noen år, vil dere se tilbake og nyte prosessen.

Det var i 2009 SquarePUA (Andreas) og jeg først kom i kontakt på ett forum som ikke nå lenger eksisterer. Min Norsk var langt verre enn det den er nå. Jeg var den unge 16 åringene i ungdomsfasen, som takket være flaks og min unge alder, fikk rask suksess. Andreas, som på den tiden var moderator og allerede da en veteran i det norske miljøet (ikke i nærheten av så veteran som nå) endte opp i en rivaliseringssirkel med meg, den unge 16 åringen. Den unge ville 16 åring irriterte den eldre veteranen, ved å oppføre seg som ja... som en 16 åring, og Andreas irriterte seg som en mann som irriterer seg over 16 åringer. Hvordan kunne en ung 16 åring være uenig med den eldre mer modne mannen? Retrospektivt hadde vi ofte begge rett, men likte å plage hverandre som mus og katt. Ting ble stygt av og til. Vi har begge vokst og blitt bedre enn det vi var denne gangen. Igjen veien til suksess er ikke alltid vakker.

Ulikhetene var store. Men nå i ettertid har vi alle kommet til ett veiskille. Pick-up-miljøet har forfalt, og miljøet i Norge er ikke-eksisterende. Jeg er glad for å se såpass mange motiverte her, men miljøet er ikke det samme som i 2008, på godt og vondt. Det er veldig få kjente ansikt å se ute om dagen. Og til tross for ulikhetene mellom meg og Andreas innser jeg at med tiden ender vi opp med mer til felles enn vi trodde: vi har begge kjærlighet og lidenskap for det vi driver med - forføringens kunst. Og vår lidenskap var kilden til alt det gode vi kom med, som vi bidro til - ideene, teoriene og rapportene som mange i ettertid har hatt gleden av.

Vi er nå begge veteraner og for dette vil jeg vise stor respekt for Andreas. Mange ville bli coaches på 2000 tallet - nei, nesten alle ville bli coaches! Det var trenden. Alle forsvant (med visse unntak). Andreas ble igjen, og hans firma (GV) er fortsatt aktivt, til tross for at markedet og trenden rundt pick up har falt.

Som Hypnotica nevnte - "the fakes disapeared, the real guys remained, as they held a true passion for the art". Og det er pga dette at jeg har gir ut min hånd, for å beklage og slutte fred med Andreas. Selv om vi har hatt lite kontakt de siste årene, ønsket jeg nå å sette en strek for hva som var, og se frem til nye relasjoner. Vi er kun en håndfull aktive veteraner som fortsette driver på og drar ting til nye høyder, og jeg tror at i lengden vil gode forhold være lønnsomt på alle fronter. Jeg rekker ut min hånd, beklager for min del av adferden, men til gjengjeld er det viktig å påpeke at adferden har gått begge veier.

Jeg ønsker at dersom jeg møter en pick up veteran ute, ser jeg frem til å skåle og slå av en spennende prat. Vi har ikke råd disse dager til rivalisering og dårlige vibber. Jeg rekker ut min hånd, ønsker å legge det hele bak meg - av respekt for at det fortsatt finnes veteraner der ute som gjør dette av lidenskap. Til og med coaching og drive ett slikt nettsted er ett tegn på lidenskap, fordi vi vet alle at en ikke blir millionær av dette. Dette kan jeg bekrefte av å selv ha arbeidet i industrien i en rekke år.

Dette er bare en shout-out. Forrige sommer prøvde jeg desperat og samle inn gamlegutta på en god gammeldags workshop. Oppmøte var beskjedent. Det er trist å ende opp som "last man ustanding" (vi er kun en håndful igjen). Det er noe magisk med samholdet, særlig mellom oss veteraner. Vi tjener alle på samhold. Det er få av oss igjen. La oss alle legge ting bak oss og starte ett nytt kapittel. Jeg har gjort min del, what comes next, ligger i dine hender.

Jeg flytter antageligvis tilbake til Norge snart etter ett langt utelandsopphold. Du er ofte ute og du kommer nok til å komme borti meg ogda vil jeg helst ha gode vibber enn dårlige vibber.

For gode vibber fremover. For de 10 år som har gått, og for de 10 neste.

Best,
Alek Rolstad - Aka TVA_Oslo, aka Teevster, også kjent som maskotten.



PS: Denne posten har ingen kommersielle intensjoner. Jeg arbeider ikke innenfor det norske markedet
PSS: Slett denne posten dersom dere syntes den er upassende. No hard feelings, selv om det ville vært litt trist.
PSSS: Jeg har heller ingen intensjoner med å delta aktivt her (om i det hele tatt). 

Edit: endret SquarePUA til Andreas da jeg fikk vite at det var hans navn her.

Kenti

Jeg var aldri aktiv med å skrive på gamle asf forumet, men leste mye der og husker spesielt godt TVA_Oslo og alt dramaet som ofte følgte med rundt   :)

Synd at du ikke har tenkt å delta på forumet (selv om det er på det lukkede forumet det meste foregår) Kunne vært interessant å høre synspunktene på sjekking fra en veteran som ikke har gått GV veien.  ;D

t33.

#2
Heisann,

Quote from: Kenti on June 13, 2018, 11:30:15 AM
Jeg var aldri aktiv med å skrive på gamle asf forumet, men leste mye der og husker spesielt godt TVA_Oslo og alt dramaet som ofte følgte med rundt   :)


Det var drama rundt alle på den tiden. Det var, ett kjennetegn ved miljøet. Se for deg en rekke menn med store egoer diskutere kvinneforføring innenfor ett miljø med klarerer hierarkier hvor streetcred var alt (GV og Andreas ble store og overlevde for det meste på streetcred!). Ja en trenger ikke å være noen Einstein for å forstår at dette kan lede til konfrontasjoner! Dette gjaldt i Norge og internasjonalt. Vi var alle yngre på den tiden, og under en utviklingsfase. Vi er nå alle eldre og ser tilbake på den tiden med både glede og avsky. Men i lengden var det verdt det. Jeg tror alle her som var en del av det vil være enige.

Det stemmer at det var særdeles mye drama rundt meg da jeg var 16! (jeg er nå 26 - shit over 11 år har gått!) men i løpet av årene da jeg ble eldre ble dette tonet ned - det er vel ett kjennetegn ved å bli eldre er det ikke? Jeg ble evt. venn med mange av posterne, og ble bestevenn med en av moderatorene. En venn jeg stadig går ut med den dag i dag. Still going strong.

Når det er sagt, var det drama rundt mange ulike postere på den tiden. Jeg var dog ung og av og til liret av meg arrogante utsagn og adferd. Jeg var tross alt den yngste der, og jeg hadde nettopp fått mitt ego foret til randen. Jeg følte at jeg var verdensmester. Dårlig var jeg slett ikke, men min adferd ovenfor egen suksess var uten tvil upassende.

Men det var ett annet element som forårsaket dramaet. Som nevnt ting gikk begge veier. Ene delen var min adferd, som jeg nettopp har redegjort for. Den andre delen var at mange oppførte seg dog ganske urimelig mot meg. Det var slikt at mange eldre (da gjerne PUA's i 20 og 30 årene) slet med å svelge at en 16-7 åring gikk ut på byen alene edru og fikk napp (skal innrømmes at jeg ikke begynte å få masse napp på byen før jeg ble 18 - før det fikk jeg napp på fester og andre sosialsirkel-eventer). Det var ett slag i egoet for mange. Mange ville vise former for dominans ovenfor meg - vise at de kunne lære meg noe for å sette seg over meg på ett vis, for å føle seg bedre. En rekke av disse posterne var ofte selv flinke (de som ikke var det ble ofte called out uansett). Mange av disse er uansett inaktive nå. Men skulle jeg møte på dem igjen, vil jeg møte dem med åpne armer - dersom de skulle ønsket det.

Med andre ord, dette dramaet rundt meg gikk to veier. Begge forsterket hverandre, og det endte av og til opp (om ikke ofte) med shitstorms. Men vi er over dette - jeg er det ihvertfall. Jeg har vært over det i en rekke år nå. 

QuoteSynd at du ikke har tenkt å delta på forumet (selv om det er på det lukkede forumet det meste foregår) Kunne vært interessant å høre synspunktene på sjekking fra en veteran som ikke har gått GV veien.  ;D

Jeg har ikke noe imot å diskutere og møte, samt slå av en prat med folk som er kule og aktive innenfor det Norske miljøet. Misforstå meg rett. Årsaken til at jeg ikke føler for å delta for mye i diskusjoner her er av to grunner:

1) Tid! Jeg deltar kun i tråder (hvor nå hen det skulle være) om temaet interesserer meg. Jeg liker hovedsakelig å fokusere på advanserte verbaler (NLP, neuro-semantics, human engineering og basic lingvistikk), social proof, sex talk relaterte temaer, avansert framing, trekanter og tråder rundt håndtering av wildcards og logistical hoops, samt venue kalibrering for max consistency. Slike tråder er ofte sjeldne og diskuteres som oftest i interne sirkler.  Andre tråder fanger sjeldent min interesse, med mindre en requester meg om å svare.

2) Jeg tror det ville vært frekt av meg å diskutere på ett kommersielt forum når jeg selv arbeider med dette kommersielt, dog ikke innenfor samme segment, men allikevel ville dette vært på grenseland til hva som ville vært etisk forsvarlig. Mulig jeg deltar i moderate mengder med intensjonen om å komme i kontakt igjen med det norske miljøet, men dette er gode vibber sitt forum og dette respekterer jeg fullt ut. Om jeg skulle poste i større mengder, vil dette kun gjøres etter ett eksplisitt eller ett kraftig implisitt grønt kort fra enten Andreas eller forum-moderatorene. Foreløbig vet jeg ikke engang om mitt nærvær er særlig velkommen på nåværende tidspunkt.

Håper dette klarerer ting.
Best,

Teevster/TVA_Oslo
Alek Rolstad

Andreas GV

Hei TVA!

Velkommen til forumet. Her er det bare gode vibber 8)

Det stemmer at vi hadde store sjekke-ideologiske ulikheter. Sjekkemiljøet 2005-2009 hadde hatt det jeg følte var gode grunnverdier (og holdninger til jenter) i bunn. I perioden 2009-2011 ble sjekkemiljøet så polarisert at de fleste ikke lenger orket å henge på ASF-Norge og heller gikk over til andre forum (blant annet vårt, men også internasjonale forum).

Jeg har skrevet om skrekkeksemplene på bloggen tidligere:

En kompis av Mads Larsen skrøt på et norsk internettforum av at han fikk en tjukk jente til å begynne å grine etter sex ved å trakassere henne. En annen profilert figur i sjekketeori-miljøet ble anmeldt for voldtekt. Det virket som om fokuset for mange var å overgå hverandre i "drøye" historier, ikke i å utvikle seg som person eller å være en positiv påvirkning på livet til jentene. Jeg trakk meg etterhvert ut av det norske sjekkemiljøet og startet vårt eget forum.

Pick-up-miljøet (ala The Game) har nesten forsvunnet, men det er faktisk flere LRs på den lukkede delen av dette forumet enn det gamle norske, og det er flere folk fra dette forumet ute på byen hver helg enn det var fra det gamle miljøet. Så hvis du har lyst er det bare å slenge seg med ut :)

Sjekkemiljøet døde egentlig ikke, det adapterte. Det vil alltid finnes et behov for å lære å forstå og tiltrekke jenter. Men det må skje i et miljø man trives i og som det ikke er "flaut" å bli assosiert med. To av tre deltagere på Bootcamp har blitt anbefalt av en venn som er tidligere deltager. Jeg tror word of mouth faktisk er veien å gå i et virrvarr av mer eller mindre seriøse aktører og teorier på internett.

Hvis du noen gang møter meg ute på byen tar jeg gjerne en veteranskål med deg. Jeg kommer ihvertfall ikke til å Amoge eller stjele jenter 8)

-SquarePUA

The Silent One

Vi er en gjeng på minst 15 stk som går ut jevnlig i Oslo (pluss mange flere som er på og av). Felles for alle er at alle er hyggelige, drar hverandre opp og jubler over hverandres suksess. Kom inn i miljøet for 1.5 år siden, er glad jeg slapp å oppleve det som ble beskrevet her.

t33.

Quote from: Andreas GV on June 13, 2018, 19:33:21 PM
Hei TVA!
Velkommen til forumet. Her er det bare gode vibber 8)

Hei og takk for svar. Det var hyggelig lesning. Oh godt å høre at vibbene er gode.

QuoteDet stemmer at vi hadde store sjekke-ideologiske ulikheter.

Jeg tror nok vi fortsatt har en rekke ulikheter på hvordan vi gjør ting og hvordan vi ser på ting. Samtidig tror jeg at våre holdning ovenfor disse ulikhetene har endret seg. I ihvertfall når det kommer til den praktiske biten. Jeg tror at istedet for å korrigere hverandre, "prøve å ta hverandre" på uenigheter, prøver vi først å finne likhetstrekk, samt med ett åpent sinn diskutere og prøve å forstå ulikheten. Vi har begge holdt på lenge og vi har begge fått til mye... meget mye. Det vi gjør funker, men som vi alle innser etter å ha vært i dette miljøet en stund er at det finnes mange veier til Roma. Jeg liker å spørre menn følgende: Er det kun en type kvinne som tenner deg? Svaret er ofte nei. Med andre ord det kan være svært ulike ting kvinner gjør som gjør deg interessert. Samme gjelder for oss menn og av denne grunnen tror jeg det finnes mange måter å nå målet sitt på. 

Når det kommer til moral og kvinnesyn tror jeg dog ikke vi er så uenige - jeg tror vi begge vil være enig i at sex med samtykke er er hot, og at respekt for kvinner er en dyd. Jeg tror også, at vi begge ønsker å bidra til å binde kjønnene tettere sammen og danne til bedre forhold (one-night stands, kortsiktig eller langsiktig) basert på respekt, forståelse og ellers gode opplevelser. Dette er verdier som tror det er eller ei tar ofte lang tid for folk innenfor for dette miljøet å innse nytten samt verdien av. Jeg snakker her ut ifra min erfaring.

QuoteSjekkemiljøet 2005-2009 hadde hatt det jeg følte var gode grunnverdier (og holdninger til jenter) i bunn. I perioden 2009-2011 ble sjekkemiljøet så polarisert at de fleste ikke lenger orket å henge på ASF-Norge og heller gikk over til andre forum (blant annet vårt, men også internasjonale forum).

Jeg er faktisk enig i den første biten. Jeg husker å selv ha reagert på den tiden ovenfor noen av grunnverdiene noen av gutta hadde. Jeg syntes mye av det gutta gjorde var på grenseland til kalibrering og trakassering. I starten var jeg litt der også selv, men i motsetning til de andre var jeg 16 år gammel. Til tross for det har jeg aldri opplevd noe særlig dårlig tone med noen av jentene jeg har vært med. Jentene jeg hadde sex med hadde som regel om ikke alltid en god tone med meg etter vi hadde sex.

Jeg er dog uenig i den analysen om at ukultur drepte forumet. Det var aktivt, men det endte opp med at det kom inn for lite "nytt" blod inn. Pick up trenden forsvant gradvis. Det sosiale omdømme rundt industrien og miljøet gjorde ikke pick up til noe særlig populært. Veteranene som deg og med gikk videre til å gjøre andre ting. Det er grenser på hvor lenge folk orker å diskutere frem og tilbake på forum. Mangel på nytt blod dreper de fleste miljøer.

Det internasjonale miljøet døde av samme grunn, og lairs fulgte etter. Dette er min analyse. Pick up miljøet tiltrakk seg ofte menn som slet med kvinner eller som ikke hadde det godt med seg selv. Mange av disse ble fristet inn i men's right movement (som snarere har lite til felles med dette miljøet men deler ofte samme målgruppe). Dette vannet ut miljøet. Dette er mitt syn på saken.   

QuoteJeg har skrevet om skrekkeksemplene på bloggen tidligere:

En kompis av Mads Larsen skrøt på et norsk internettforum av at han fikk en tjukk jente til å begynne å grine etter sex ved å trakassere henne. En annen profilert figur i sjekketeori-miljøet ble anmeldt for voldtekt. Det virket som om fokuset for mange var å overgå hverandre i "drøye" historier, ikke i å utvikle seg som person eller å være en positiv påvirkning på livet til jentene. Jeg trakk meg etterhvert ut av det norske sjekkemiljøet og startet vårt eget forum.

Æsj. Vel vi vet at selv om noen kanskje kommer unna med slikt en gang, vil før eller senere få dørene smelt rett i trynet på dem. Dette er verken kult, morsomt eller sexy.

Når det kommer til drøye historier ser jeg som sådan ikke noe galt i det. Hva den drøye historien innebærer er hva som bør bedømmes ikke selve historien. Menn syntes morsomme, spennende og litt ukonvensjonelle hendelser er morsomt og eventyrlig. Jeg tror det samme gjelder kvinner, særlig unge kvinner. Kvinner elsker eventyr, og jeg vil med glede invitere henne til å bli med meg på neste reise :) God forføring har ett narrativ, i likhet med bøker og filmer. Gode bøker har spennende narrativer som drar emosjonene opp og ned. Ofte bidrar de drøyere og ukonvensjonelle hendelsene til å danne en mer spennende historie, en historie som bidrar i å forsterke minnet om det var var om ikke selve prosessen da den fant sted. Spørr en hver kvinne, hva vil du helst, møte en fyr på tinder og trøkke over en øl eller møte en fyr klokken 5 på en vill homsebar og dra fyren med seg hjem, ha sex med han og vennina og våkne opp til en solrik dag på stranden med med venninen og fyren, som nå har på seg i pilotbriller, speedo og Jack Daniels i levern? svaret er obvious. Jeg tror dog vi har en semantisk ulik tolkning av hva "drøyhet" innebærer.

QuotePick-up-miljøet (ala The Game) har nesten forsvunnet, men det er faktisk flere LRs på den lukkede delen av dette forumet enn det gamle norske, og det er flere folk fra dette forumet ute på byen hver helg enn det var fra det gamle miljøet. Så hvis du har lyst er det bare å slenge seg med ut :)

Ah nice! mange LR'er betyr at dere gjør ting riktig med coachingen. Jeg vil gratulerer både dere og studentene for dette. Jeg vet hvordan det føles når folk får napp takket være materialet en gir dem. Det føles godt. Jeg vil nesten gå så langt å si at det er en av hovedmotivasjonen bak arbeidet som coach!

QuoteSjekkemiljøet døde egentlig ikke, det adapterte. Det vil alltid finnes et behov for å lære å forstå og tiltrekke jenter.

Dette er er jeg enig i. Men vi har ikke i dag ett stort aktivt miljø som går inn for å bli bedre med jenter som vi hadde - det er i ihvertfall ikke det det var. Mulig jeg bare nostalgisk nå.

QuoteMen det må skje i et miljø man trives i og som det ikke er "flaut" å bli assosiert med. To av tre deltagere på Bootcamp har blitt anbefalt av en venn som er tidligere deltager. Jeg tror word of mouth faktisk er veien å gå i et virrvarr av mer eller mindre seriøse aktører og teorier på internett.

Wow nice. ikke dårlig. Igjen, all about street cred! :)

QuoteHvis du noen gang møter meg ute på byen tar jeg gjerne en veteranskål med deg. Jeg kommer ihvertfall ikke til å Amoge eller stjele jenter 8)

Haha nei det ville vært så 2010 av oss å amogge hverandre. 2018 varianten er at jeg vil gå for den innpåslitne venninen :)

Best,
TVA/Teevster

t33.

Quote from: The Silent One on June 13, 2018, 22:33:51 PM
Vi er en gjeng på minst 15 stk som går ut jevnlig i Oslo (pluss mange flere som er på og av). Felles for alle er at alle er hyggelige, drar hverandre opp og jubler over hverandres suksess. Kom inn i miljøet for 1.5 år siden, er glad jeg slapp å oppleve det som ble beskrevet her.

Ah awesome! Når jeg kommer til Oslo neste gang nokså snart får jeg se å eksponere meg for det norske miljøet igjen. Vi kan ha det skikkelig gøy, plus så liker jeg samholdet, så dette blir jeg absolutt med på.

Det høres ut som dere har ett skikkelig godt opplegg.

Vel ting var ikke perfekt den gangen, men det var ett stort miljø, med mange gode hjernen å lære fra, mange å diskutere med og mange å gå ut med. Skal nevnes det var en del morsomme caser, men overall var det en god  erfaring. Når er det slikt at Andreas og jeg nå diskuterer noe av de mørkere sidene - drama og weirdos. Det var mye av begge. Men det var også mange brilliante og kule folk. Det var mye som skjedde. Det var ett miljø med godt samhold.

Selv om jeg er mer enn sikker på at at Andreas har det godt nå, vil jeg tippe han har mange gode minner fra tilbake i tiden. Jeg kan selv si at jeg har masse nostalgi. Men vi går videre :)

Keep it up!
Teevster/TVA

Dorian Gray

TVA skal ha cred for å være den som introduserte meg for sjekking :)
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Bananonym

#8
Husker jeg meldte meg inn der i 2009, eller var det 08? Gode tider. Enormt sært forum med mange morsomme FR'er å lese, egoer som krangla og alle mulige teorier som svirret rundt. Jeg leser i denne tråden en del om kvinnesynet og husker at en del av det som ble "lært vekk" av og til kunne føles rart for meg. Amog'ing, shittesting, IOI's etc, var mye intærn lingo. Var gøyt å lese dine poster TVA! Møtte noen av de i miljøet på Hove i '10 og hadde det enormt gøyt, men husker ikke for livet mitt hva nickene deres var. Mitt var CriminallyStylish eller Criminal mener jeg på. En av de jeg møtte dro rundt med håndjern og låste de på tilfeldige jenter, han var en grei men gal fyr men akkurat det syntes jeg nok var litt over kanten gærnt - likevel eksisterer det i hodet mitt som en personifisering av ånden rundt det forumet. Han fortalte meg at han hadde satt håndjern på over 50 jenter den kvelden, og at han fikk en "kiss-close", hahaha... Herre min hatt...

Nå føler jeg at "teorien" er mer eller mindre der den burde være. Jeg tror ikke det er så mye mer å forbedre eller noen grensesprengende ting en kan gjøre med "pickup". Det viste seg til slutt at det å være en normal sosialt justert fyr til syvende og sist gjør at du allerede har kommet deg ekstremt langt på vei, noe som gjør meg veldig glad. Er også mye mindre flaut å assosieres med GV enn som en Mystery Method-style ultra PUA. Det Gode Vibber lærer bort høres bra ut ikke bare for de som ikke har så veldig mye erfaring og kanskje bare er sjenerte eller mangler erfaring med flørting men også for de som føler seg mer komfortable med å prate med jenter. Bor i Oslo og har småvurdert bootcamp et par ganger, virker som en interessant opplevelse! Kanskje jeg burde slå på tromma  ;) At lair-forumet ble lagt ned er litt trist men jeg tror jeg ble litt lei selv, beskrivelsen fra Andreas om at det begynte å dabbe av i 2011 stemmer iallefall for min egen del. Er det igrunn mange andre fra det gamle forumet som henger her?

Kaizer

Det skal også sies at Andreas er en av de få fra ASF som har klart å lage en lønnsom forretning innen denne bransjen, med det som jeg vil anse som høy omsetning i et marked som har vært i stor forandring. Dette står i sterk motsetning til enkelte på ASF som skulle ha en karriere som "coach" og lære bort blant annet pick up og hvordan få suksess i livet. Disse har nå endt opp uten noen større achievements, selv etter å ha lært bort "suksess" i 10 år. Dette tyder på at Andreas gjør noe riktig.