Bleket hår - feminint/"homsete"?

Started by _Kriss_, June 15, 2012, 01:37:24 AM

Previous topic - Next topic

_Kriss_







Hei! Hva mener dere om denne typen bleket hår på menn? Ser man automatisk mer feminin ut?

Rebound

Det første jeg tenker er femi boyband dude fra 90-tallet..

Koraboros

Jeg liker det. Men det svarte vel egentlig ikke på spørsmålet ditt. Eller kanskje det gjorde det? :D

_Kriss_

Hehe, joda! ;) Jeg er selv naturlig blond, og får ca. slik farge naturlig om sommeren. Synes selv det ser veldig bra ut, og kunne av og til hatt lyst til å bleke/stripe det litt på vinteren, for å slippe at det "falmer" i fargen. Hører bare at mange synes det ser feminint og homsete ut med så lys farge, det gjør meg litt skeptisk :P

Zervs

Jeg er naturlig lysebrun/mørkblond. Har aldri hatt noe behov for å bleke håret, for meg er det noe man gjorde i 12-13 årsalderen.

Poseidon

Man må nesten være typen til det. Noen passer utrolig bra med blondt hår og andre ser helt forferdelig ut. Må ikke bli for blondt heller.

http://www.schultes-photo.de/neuinternational/BilderNI/people/VIP/scooter-1.jpg           
Her er et skrekk eksempel!!

Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Egil GV

Jeg mener at det fort kan bli "try-hard" men samtidig så kan det funke hvis du kjører surfer/halvpreppy stil. Kommer litt an på etter min mening. Samtidig er det viktigste at du er komfortabel med det, og ikke tenker "fytti grisen" etter du har tatt steget og bleket.
Forøvrig synes jeg det er mye fetere med litt solbleking i håret. Delvis i striper, som får håret til å se ut som du har vært i solen.
Viktig at du får en flink stylist/frisør til å farge sånn at det ser helt naturlig ut.
Gjør en ting du er redd for hver dag!

tore


_Kriss_

#8
Quote from: eightball on June 26, 2012, 01:54:29 AM
Jeg mener at det fort kan bli "try-hard" men samtidig så kan det funke hvis du kjører surfer/halvpreppy stil. Kommer litt an på etter min mening. Samtidig er det viktigste at du er komfortabel med det, og ikke tenker "fytti grisen" etter du har tatt steget og bleket.
Forøvrig synes jeg det er mye fetere med litt solbleking i håret. Delvis i striper, som får håret til å se ut som du har vært i solen.
Viktig at du får en flink stylist/frisør til å farge sånn at det ser helt naturlig ut.
Det var akkurat det jeg tenkte! :) Jeg er ganske opptatt av klær, og kler meg alltid klassisk/preppy. Det jeg tenkte var stripet halvlangt hår i en litt "avslappet" stil. Er nettopp den solblekede looken jeg er ute etter.

Føler at jeg er såpass classy fra før av at det skal mye til før jeg oppfattes som harry, men er litt redd for å oppfattes for feminin. Må få det til på en "mandig" måte. Tanker?

Angående frisør, du har ikke tilfeldigvis noen forslag?  Alltid slitt litt med å finne en god herrefrisør i Oslo, er nesten for mye å velge i.

Quote from: Polynesian on June 20, 2012, 02:28:57 AM
Man må nesten være typen til det. Noen passer utrolig bra med blondt hår og andre ser helt forferdelig ut. Må ikke bli for blondt heller.

http://www.schultes-photo.de/neuinternational/BilderNI/people/VIP/scooter-1.jpg           
Her er et skrekk eksempel!!
Hehe, virkelig skrekkelig eksempel det ja, huff! Helt enig at man må være typen til det. Jeg er blond fra før, så er bare snakk om en liten "justering" fra den opprinnelige fargen for min del. :)

Stemning

Jeg klippet meg idag og fikk inn noen svake lysere striper (uten å betale for fargingen, <3 frisøren min) samtidig. Er mørk blond og det ser bare solbleket ut, brukte sånn hette/dra ut litt hår teknikk, så det ble tynne striper og ikke sånn foliegreie.

Frisyren derimot må jeg venne meg til. Gikk fra 15 cm hår oppå og 8cm  på sidene/bak til 6 mm undercut og 10 cm på toppen.

_Kriss_

#10
Quote from: Stemning on June 28, 2012, 04:41:12 AM
Jeg klippet meg idag og fikk inn noen svake lysere striper (uten å betale for fargingen, <3 frisøren min) samtidig. Er mørk blond og det ser bare solbleket ut, brukte sånn hette/dra ut litt hår teknikk, så det ble tynne striper og ikke sånn foliegreie.

Frisyren derimot må jeg venne meg til. Gikk fra 15 cm hår oppå og 8cm  på sidene/bak til 6 mm undercut og 10 cm på toppen.
Nice! Kan jeg spørre hvor du klippet? Ikke tilfeldigvis et sted i Oslo?  :P

Edit: Ser du bor i Bergen, da er det kanskje lite sannsynlig, hehe. Noen tips til frisør i Oslo? Aldri gjort noe annet enn enkelt klipp, så er redd for å få en stygg farge.

Stemning

I Bergen jepp. På Top Twenty salongen. Aldri klippet meg i Oslo. :P

Egil GV

Personlig har jeg god erfaring med Adam og Eva i Oslo
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Voltaire

Kommer litt sent, men syntes ikke at noen av de typene så særlig flotte ut. Hadde heller tatt meg en Benedict Cumberbatch any day!

Anugita

A girls point of view:

Blondt kan være HOT:




Og det kan være NOT: