Flørting på universitet/skole/arbeidsplass

Started by kastanje, March 20, 2012, 12:55:22 PM

Previous topic - Next topic

kastanje

Jeg er litt interessert i en jeg studerer sammen med, og føler på at han kanskje synes at jeg er interessant også. Det er ikke så lenge siden vi har blitt kjent, men har veldig god kjemi. Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre videre, siden miljøet er såpass lite som det er.

Jeg tror han flørter med meg (jeg oppfattet det i hvert fall slik), men jeg er usikker på om det bare er sånn han er. Han er i såfall flink til å ta på meg (skuldrene og litt tullete på magen/ryggen), noe jeg synes er vanskelig å gjøre uten videre.

Har vært altfor interessert i folk jeg har gått på skole med før, og har egentlig ikke lyst til å bli det igjen, siden det alltid ender med at jeg blir passiv og "ulykkelig". Han her liker jeg derimot litt for godt til å la være å "satse" litt, men samtidig vet ikke jeg helt hvordan jeg skal holde balansegangen mellom flørtende og profesjonell. Hjelp?

lamasen

Prøv å finne på noen småting bare dere to.
Gutter flest, meg inkludert, er ræva på å ta hint. Så gi gjerne tydelige tegn på interesse når dere først er alene.

Hva angår "profesjonell" så er medstudenter fritt vilt IMHO :)

deepArne

Her bør eg kunne bidra med litt erfaring ihvertfall, ettersom eg har studert på mat.nat og kjenner godt til dei ulike miljøa. Når det er sagt, meiner eg det er stor forskjell på om du er sterkt knytta til eit institutt eller om du er i byrjinga av studiene på lågare grad. Eg er nok litt sær, men på mat.nat kjem ein ganske langt med å ha god stil og å vere litt utadvendt. Viss du i tillegg har litt sosiale antenner og er litt flørtetet får du fort draget på damene. Hadde nokre forhold under studiene, men dei endte stort sett dårleg, mest på grunn av ubalanse i forholdet i den eine eller andre retningen.