Creepy eller effektivt?

Started by VB, April 02, 2012, 12:28:00 PM

Previous topic - Next topic

VB

En kamerat sendte meg den linken her i dag,
http://www.cultofmac.com/157641/this-creepy-app-isnt-just-stalking-women-without-their-knowledge-its-a-wake-up-call-about-facebook-privacy/

Kort sagt er det en app som laster inn data om alle personer (av det kjønnet du velger) med offentlig profil som har sjekket inn hvor de er på facebook.

Så nå kan du faktisk vite hvilke damer som er i en gitt bar (hvis de sjekker inn hvor de er) og om de var single før du engang går inn døra? Praktisk? Creepy?

Jeagle

gamel dekoding som brukest til noe nyttig kult, men skumelt
å være eller ikke være

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Koraboros

Quote from: Adriwen on April 05, 2012, 01:13:23 AM
Hæ? Har personer en brikke som en satelitt holder oversikt over elns? Kan man virkelig overvåke en person 24/7?

Jeg vil si det er Effektivt (for gutter) OG Creepy (jenten(e) som skal sjekkes opp).
Telefoner har en brikke som heter GPS. Den finner ut hvor den er basert på signaler fra sattelitter, og noen apps henter ut posisjonen og kan f.eks. poste den på facebook.

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Anders GV

Quote from: Adriwen on April 05, 2012, 10:03:03 AM
Hvordan skaffer man seg denne greie? Den er effektiv for oss gutter, som sagt.

Men siden det KAN postes på FB, MÅ ikke selve brukeren skrive noe, for at du DERETTER ser hvor hun er?
1. Du kan ikke skaffe den, apple har trukket appet
2. Nei, det er ikke sånn appet fungerer(les artikkelen hvis du lurer)

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.


Roman

Skal ikke se bort i fra at noen allerede har lagd en slik app, men holder det uoffisielt. Når jeg først fikk Iphone syns jeg det var skremmende å se hvor TYDELIG en har mulighet for å bli overvåket av andre.
Be like water my friend.