Bøker om sjekking og selvutvikling.

Started by woop, May 05, 2012, 13:53:46 PM

Previous topic - Next topic

woop

Det er alltid flere bøker som dukker opp i forskjellige tråder, som omhandler sjekking eller selvutvikling. Jeg merker selv at det er bøker (og podcaster) som jeg får mest utav, selv om jeg ikke kan kalle meg selv for en lesehest. Derfor hadde det vært greit å samlet alle bøkene om sjekking og selvutvikling som dere her på forumet anbefaler. Jeg starter:

Conquer your campus - Mark Redman
Handler egentlig om sjekking på skolearenaer, men teknikkene kan også bli brukt til andre settinger. Anbefales på det sterkeste, merket selv forskjell på under én uke.

How to win friends and influence people - Dale Carnegie
Det høres ut som at boken handler om å manipulere andre mennesker, men det handler faktisk om å forandre seg selv. Boken er skrevet i 1936(!), men er ikke tidstypisk og forklarer sosiale relasjoner like bra som om den skulle vært skrevet nå. Jeg har ikke lest ferdig hele enda, men så langt virker den lovende.

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on May 05, 2012, 14:44:45 PM
Den siste boken der blir stadig oppgradert, der de bytter ut eksempler med nye moderne eksempler, og gamle mennesker, med nye mennesker, som har så klart samme livsituasjon og status.

Jeg LESTE 2 bøker, og vurderer å kjøpe en tredje:

Kunsten å leser tanker - Henrik Fexeus
Handler stort sett om manipulering i sosiale settinger, ikke så mye om sjekking, det passer meg bra.

Double Your Dating - David De Angelo
Handler om manipulering innenfor sjekking, det passer meg bra.

Vurderer, eller VURDERTE å kjøpe Henrik Fexeus sin andre bok som heter: Kunsten å sjekke, men noen her på forumet sa jeg ikke burde det.
http://www.0330.no/2012/05/hvorfor-du-ikke-br-holde-pa-med.html

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Esteban

I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Smooth

Quote from: Adriwen on May 05, 2012, 22:20:33 PM
Jeg som har opplevd så mye motgang personlig. Fortjener å bruke taktisk skitne triks for å lyse opp en gang i blant.

Bare en tanke som slo meg: Det er kanskje fordi du bruker skitne triks, at du får motgang?

VB

#6
Quote from: Adriwen on May 05, 2012, 22:20:33 PM
Jeg som har opplevd så mye motgang personlig. Fortjener å bruke taktisk skitne triks for å lyse opp en gang i blant.

Blah blah, de fleste av oss har opplevd mye motgang. Du er hva? 17-18? Det er flere gutter i sjekkemiljøet som var ukysset frem til 25-30. Selv hadde jeg kysset 3 damer og hatt sex med 2 når jeg var 24, ikke akkurat noe å skryte over. Hovedsaklig var dette selvforskyldt fordi jeg var en data nerd som ikke hadde troen på meg selv, med en gang jeg startet å dra ut å gjøre noe så gikk ting bedre. Jeg er nå 28 og tallene er høyere fordi jeg valgte å gjøre noe med det i stede for å sitte å synes synd på meg selv.

Så hvis du vil bli bedre må du slutte å synes synd på deg selv og slutte å syte så mye. Folk rundt deg vil plukke opp slik pessimisme rimelig kjapt og det er en ekstremt effektiv måte å dytte bort både jenter og gutter. Ingen vil henge med noen som konstant klager over hvor jævlig de har det, har selv dumpet flere nye bekjentskaper pga slik oppførsel.

Og det er heller ikke vits å bruke manipulasjon eller triks, det er faktisk mindre effektivt å bruke triks og manipulasjon enn det er å bare lære seg å være en bra kar.

Du burde slutte å tenke så jævlig mye på hvordan du har det akkurat nå og heller tenke på hvordan du vil ha det om et par år. Hvordan vil du at livet ditt skal være i 20åra? Vil du ha et fett liv hvor du har en bra jobb, damer og venner. Vil du ha det fett når du kommer på universitetet? Eller vil du sitte hjemme foran dataen og syte om hvor dritt livet ditt er til folk på nettet?

Hvis du vil gjøre noe for deg selv så start å tren, lær deg litt om stil, gjør det bra på skolen, skaff deg flere venner, prøv ut diverse hobbyer på fritida og finn ting du liker å gjøre, etc... og prøv å bli en optimist som ser det positive i ting. Ikke tenk på hvordan du skal få deg dame i dag, tenk på hvordan du skal få deg masse damer om et par år når du får ting på plass.

kebman

Manipulasjon og triks er teit. Du trenger heller ikke leke bad-boy eller være tøff i trynet for å dra damer. Det holder at du er snill og høflig, men har baller til å eskalere.

De beste bøkene lærer deg hvordan få bedre selvtillit ved å demystifiserer myter og vanlige problemer menn lager for seg, samt forklarer hvorfor eskalering er attraktivt. Dette er ting som gjør det tryggere for menn å møte og få med jenter hjem, ganske enkelt fordi du lærer hvor ufarlig det er, og ikke minst for et stort kompliment det er for henne at du tør gjøre ting som å gå for kysset eller invitere henne hjem.
Gode bøker lærer deg også gode holdninger, som f.eks å ha selvrespekt og selvdisipin nok til å aldri jage jenta.
Sow a thought, reap a desire. Sow a desire, reap a habit. Sow a habit, reap a destiny.
Nykomling siden 2008 :p

royale

Denne tråden sporet tydeligvis litt av . Men for å komme tilbake til bøkene

The Art of Seduction Av Robert Greene

Er en utrolig fasinerende bok. Og som tittelen impliserer så handler den om forskjellige måter å forføre på og hvordan dette har blitt utført av personer opp gjennom verdenshistorien.

Awaken the giant within av Anthony Robbins

Think and Grow rich av Napoleon Hill

Ikke la deg lure av tittelen. Den er litt misvisende.

Lars GV

#9
Quote from: Kingpin on June 22, 2014, 02:10:10 AM
Jeg kjøpte akkurat en ny sjekkebok som jeg er veldig fornøyd med!

*****
En bok av ***** ***** som handler om hvordan man skal tenke mer positivt, bli den beste versjonen av seg selv, og hvordan man tiltrekker og forfører jenter fra A-Å!! Snart ferdig med å lese den, anbefaler den til alle. Singel eller ikke, personlig utvikling får du!

Minner om reglene:
Quote
1. Vær snill og grei
2. Ingen reklame*


*Ingen linker til komersielle aktører, forum, blogger osv. Ingen salgstekster eller annonsering.

PS: Det er greit å diskutere forskjellige aktører og relevant teori på forumet her, men å linke til folk, spesielt egne produkter, er ikke innenfor.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

FatBoy

#10
.
edit.
Det jeg "svarte" på ble redigert bort.

Edit 2:
Jeg vil legge til
"The way of the superior man"
av David Deida

Tar for seg maskulin og feminin polaritet,
menn "MÅ" lese denne for å forstå kvinner bedre.
Og for å forstå sin egen rolle i forhold til det feminine bedre.
Har vist denne boka til flere jenter også, de elsker den!
Blant min all time topp 10 bokliste over viktige bøker.

Enjoy!

Tjodleik

Quote from: Stanley on May 05, 2012, 14:44:45 PM
*snip*
Double Your Dating - David De Angelo
Handler om manipulering innenfor sjekking, det passer meg bra.

Eh ... Nei, det gjør den ikke. Hvis du tror det så har du bommet noe grådig.

On topic: Jeg anbefaler min go to-bok når det gjelder selvutvikling, nemlig "You can have what you want" av Michael Neill. Den har en ganske interessant vinkling på temaet, og det hele kan vel kokes ned til "jobb smartere, ikke hardere." Jeg syns personlig at det er litt artig at forfatteren først sier at man skal gi seg selv uendelig med slakk når det gjelder oppgaver som "må" gjøres og mål som "må" nås, for så å nærmest snike inn metoder for å få gjort ting "bakveien." Alt i alt en bok som har hjulpet meg mye, selv om jeg er litt uenig i enkelte ting som står der.

Når det gjelder sjekketeori heller jeg mot "Models" av Mark Manson og "How to make girls chase" av Chase Amante. Models ser særlig lovende ut, selv om jeg ikke har lest hele ennå.