Med eller uten vest?

Started by Lucas, May 10, 2012, 17:32:32 PM

Previous topic - Next topic

Lucas

Det nærmer seg 17. mai og mange av gutta går til innkjøp av ny dress. Hva syns dere jenter (og gutter) om vest til dressen? Hva er mest manndig - med eller uten? Selv har jeg alltid brukt vest under dressjakka, men i år bestemte jeg meg for å prøve uten :-)

QueenB

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Femininist

Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jeagle

3 dels dress som det heter er og kaldt makt dresser. er de sydd riktig kan dette se stilig ut.
jeg ville kjøpt dress med vest. så kan du heller bytte litt på hva du har på deg.
å være eller ikke være

Zervs

Bukseseler funker fint hvis du er høy og slank sånn som meg :)

Potet

Vest er konge til dress! Det ser langt mer gjennomført ut, og du kan ta av det jakken og fortsatt se knall ut. For min del blir det derimot ofte for varmt, så det blir ofte bukseseler. Uansett, vest eller bukseseler er noe som skiller deg ut fra de fleste andre når alle har på seg dress. I tilegg er det så klart viktig at dressen sitter bra og at du har en mektig full windsor slipsknute ;). Puss skoene og for guds skyld ikke ha belte når du har bukseseler. En classy klokke og en matchende slipsnål er prikken over i-en!
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Laiten

Jeg er ikke like positivt innstilt til vest. For det første er det utrolig viktig at vesten og dressen passer slik den skal (ennå viktigere enn hvis du bare har dress), hvis ikke vil et ikke ta seg ut i det hele tatt. Videre mener jeg at vest fort kan se litt for tryhard ut. Med mindre man er veldig sikker på sin vest, er det etter min mening bedre å heller fokusere på den vanlige dressen.

Stemning

Quote from: Potet on May 10, 2012, 23:12:06 PM
Vest er konge til dress! Det ser langt mer gjennomført ut, og du kan ta av det jakken og fortsatt se knall ut. For min del blir det derimot ofte for varmt, så det blir ofte bukseseler. Uansett, vest eller bukseseler er noe som skiller deg ut fra de fleste andre når alle har på seg dress. I tilegg er det så klart viktig at dressen sitter bra og at du har en mektig full windsor slipsknute ;). Puss skoene og for guds skyld ikke ha belte når du har bukseseler. En classy klokke og en matchende slipsnål er prikken over i-en!

Vest: Hvis den er fet. Særlig til grå dress.

Slips: Jeg er litt imot den windsorgrieen med fetest mulig knute, liker å skille meg ut der med en shelby/pratt-knot, litt slankere knute til litt slankere slips.

Ellers liker jeg å matche ennten slipset dersom jeg har fargeslips med pocketsquare, eller la pocketsquaren være hvit og matche skjorten dersom jeg har svart slips, for meg en uunværelig detalj. :D

Anugita

Dress er aldri feil uansett, så om du har vest eller ikke spiller liten rolle... Men man ser ofte litt mer gjennomført ut med vest, men det kommer også an på type dress og hvordan du er bygd, og om du har utseendet ellers til å se litt "snobbete" ut. På enkelte kan vest fort se ut som de prøver for hardt også.

Zervs

Jeg synes bunad er stillig, kunne tenkt meg å gå til anskaffelse av en selv.

Feggy

Jeg syns store og løse windsor-knuter er noe av det verste som finnes. Man ser den igjen blant ungdommer som ikke kan kle seg.
Aller helst i kombinasjon med hvitt slips, svart skjorte og pappa sin dress. Holde seg unna.. Videre syns jeg og at matchende slips og ps er for åpenbart og heller ikke stilig. Klarer du feks å fikse ps med den fargen det er minst av i slipset kan det se stilig ut.

Ellers er vest fett. Hvis du har bart. Og grått hår. Og røyker pipe.

SpantaX

Quote from: Feggy on May 15, 2012, 15:12:55 PM

Ellers er vest fett. Hvis du har bart. Og grått hår. Og røyker pipe.



Your argument is invalid.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Feggy

Aldri en "regel" uten unntak.

Men jeg formulerte meg muligens litt dårlig. Er enig i at vest kan være stilig, bare at gammelt grått hår og gjør det kulere  ;D

Stemning

Quote from: Feggy on May 15, 2012, 15:12:55 PM
...
Videre syns jeg og at matchende slips og ps er for åpenbart og heller ikke stilig. Klarer du feks å fikse ps med den fargen det er minst av i slipset kan det se stilig ut.

Veldig enig i det med windzoren og hvitt slips og det drittet der. Når skal folk skjønne at det ikke er greien? ;)

Men ang. pocketsquare som matcher slipset så mener jeg det kommer an på igjen, ensfarget slankt slips syns jeg godt kan ha matchende square, særlig når psen er diskret og gjerne rektangulær flat. Og igjen, jeg liker hvit ps til hvit skjorte og diskret slips som her (ikke se på passformen på dressen eller slipset selv, men hvordan psen går bra med skjorten og helheten):