Solbriller!

Started by Zervs, May 10, 2012, 23:04:14 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Jeg har et par pilotbriller av den dyrere sorten og et par rimelige solbriller med hvite kanter ( med brunt glass) kjøpt på HM.
De med hvite kanter er knall å ta med seg når man skal til stranden eller spille volleyball, siden det ikke er krise hvis de går i stykker. Har på følelsen av at `alle` har dem..

Pilotbriller eller de med hvite kanter, hot or not, for og i mot?

Chuck Baz

Har selv et par pilotbriller fra Ray-ban og et par Clubmasters fra samme merke og Clubmasters blir stort sett prioritert hver gang, burde også gå til innkjøp av noen briller jeg tør å miste..

daniel

Synes pilotbrillene er helt ok, ikke alle som kler dem, inkl. meg selv.

Jeg synes briller med hvit kant ofte blir litt harry..

Selv kjører jeg sorte wayfarer, synes clubmasters er ganske kule, men aldri prøvd dem selv.

woop

Tar over tråden litt med et kjapt spørsmål:
Oakley Holbrook, både i svartsotet glass og gullfarget speilglass.

GoGo eller NoNo? Trenger ærlige svar, er usikker selv :)

Anders GV

Quote from: woop on May 22, 2012, 00:55:47 AM
Tar over tråden litt med et kjapt spørsmål:
Oakley Holbrook, både i svartsotet glass og gullfarget speilglass.

GoGo eller NoNo? Trenger ærlige svar, er usikker selv :)
De er såpass firkantet, at du trenger ganske dominante ansiktstrekk for at de skal se ok ut på.
Oakley er også et litt småharry merke.

Chuck Baz

Quote from: woop on May 22, 2012, 00:55:47 AM
Tar over tråden litt med et kjapt spørsmål:
Oakley Holbrook, både i svartsotet glass og gullfarget speilglass.

GoGo eller NoNo? Trenger ærlige svar, er usikker selv :)
NoNo, ser ut som noe Ali G kunne brukt, virkelig ikke en brille som er passende for et voksent menneske..

Femininist

Farget glass passer best på 90'tallsfest og på barn under 7.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Feggy

Jeg syns de er kule i svart glass. Føler det er nesten som en gammel modell av wayfarers. Jeg sier gogo

woop

Jeg så faktisk en med disse i dag(flere ganger faktisk), og jeg må si at det dere har skrevet her stemmer ganske spot-on. Ikke hadde han dominante ansiktstrekk, og det har heller ikke jeg forresten. Brillene passet bare ikke helt inn, selv om klesstilen han sin ikke tilsa at de ikke skulle det. Ble akkurat som om en fyr ikledd dress skulle hatt på seg caps. Caps er kult(innenfor visse rammer) og dress er kult, men det er bare noe som er feil når de blir brukt samtidig, blir litt harry rett og slett. Og speilglasset så heller ikke mye bra ut.

Så konklusjonen er at selv om brillene ser kule ut i sortsota glass når de står for seg selv(synes jeg) så passer svært få ansiktsformer, og viktigst av alt passer de ikke min. Så derfor dropper jeg de.  Og i tillegg kommer jeg fra nå av til å få flashbacks til Ali-G når jeg ser speilglass, skiferier kommer aldri til å bli det samme ;D Takk for alle svar, digger folkene her på forumet !

Anders GV

Quote from: Femininist on May 22, 2012, 13:26:24 PM
Farget glass passer best på 90'tallsfest og på barn under 7.
Solbriller er som oftest med farget glass...

Zervs

Finnes det noen enkle retningslinjer når det gjelder ansiktstrekk og solbriller? Det ble nevnt at ikke alle passer til ha pilotbriller for eksempel..

myxomatosis

Selv går jeg med et par solbriller av merket Persol, type dette:

Har ganske lik ansiktsform som han Ryan Gosling også, så jeg følte det var "safe" å bestille de. Ble godt fornøyd og, digger de! :D

Femininist

Quote from: Anders GV on May 22, 2012, 23:56:09 PM
Quote from: Femininist on May 22, 2012, 13:26:24 PM
Farget glass passer best på 90'tallsfest og på barn under 7.
Solbriller er som oftest med farget glass...

WHAT?! Mener du at mine med blanke glass ikke duger?!

Quote from: Zervs on May 23, 2012, 00:28:16 AM
Finnes det noen enkle retningslinjer når det gjelder ansiktstrekk og solbriller? Det ble nevnt at ikke alle passer til ha pilotbriller for eksempel..

Massevis, her f.eks.
http://www.specsavers.no/briller/finn-riktig-brille/Ansiktsform/
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stylish


Zervs

Quote from: Femininist on May 25, 2012, 21:10:22 PM
Quote from: Anders GV on May 22, 2012, 23:56:09 PM
Quote from: Femininist on May 22, 2012, 13:26:24 PM
Farget glass passer best på 90'tallsfest og på barn under 7.
Solbriller er som oftest med farget glass...

WHAT?! Mener du at mine med blanke glass ikke duger?!

Quote from: Zervs on May 23, 2012, 00:28:16 AM
Finnes det noen enkle retningslinjer når det gjelder ansiktstrekk og solbriller? Det ble nevnt at ikke alle passer til ha pilotbriller for eksempel..

Massevis, her f.eks.
http://www.specsavers.no/briller/finn-riktig-brille/Ansiktsform/
Takker! Har ovalt ansikt og fikk anbefalt klassiske pilotbriller da jeg besøkte butikken.