Solbriller!

Started by Zervs, May 10, 2012, 23:04:14 PM

Previous topic - Next topic

Rebound

Er det noen som vet om noen nettbutikker med rimelige merkebriller? Typ ray bans, har hørt at de finnes til rundt 500 kr, men finner ikke ut hvor. Briller er en av de tingene man ser veldig tydelig om er billig eller dyrt, derfor har jeg lyst på noen med kvalitet, uten at det skal koste en halv formue  :-[

Quirky

Ebay pleier å ha det meste, men da må du først undersøke nøye om det ekte vare! Man kan som oftest finne det ut ved å sjekke ut omtalene om selgeren :)

Chuck Baz

Ville ikke stolt på Ebay når det gjelder solbriller, de fleste som 'rater' og kommenterer har jo ikke peiling på hva som er ekte eller fakes, Otticanet.net er vel siden som er mest brukt og anbefalt når det gjelder solbriller, sparer 2-300 kr per Ray-Ban brille på det fremfor å gå til optikere i Norge og kjøpe i alle fall..

Zervs

Quote from: Rebound on June 08, 2012, 19:54:18 PM
Er det noen som vet om noen nettbutikker med rimelige merkebriller? Typ ray bans, har hørt at de finnes til rundt 500 kr, men finner ikke ut hvor. Briller er en av de tingene man ser veldig tydelig om er billig eller dyrt, derfor har jeg lyst på noen med kvalitet, uten at det skal koste en halv formue  :-[

Har pilotbriller til 500 kr, sammenlignet de med et par hos Specsavers til 1899. Klin umulig å se forskjell;)

Anders GV

Det er litt sketchy å kjøpe fake briller da slike ofte har glass som beskytter dårligere enn originalbriller mot uv-stråler.
Er en virkelig uheldig kan det være med skadelig for øynene å bruke solbrillene enn uten.


Quote from: Chuck Baz on June 08, 2012, 22:36:26 PM
sparer 2-300 kr per Ray-Ban brille på det fremfor å gå til optikere i Norge og kjøpe i alle fall..
Garanti > 200-300 kr

dtn

Men har noen forslag til billige briller som ikke er en fake versjon av noe annet, men som allikevel er kule? :)

Rebound

Quote from: dtn on June 09, 2012, 00:45:37 AM
Men har noen forslag til billige briller som ikke er en fake versjon av noe annet, men som allikevel er kule? :)

Problemet med dette er at det fort ser billig ut, sånn som jeg ser på det i hvertfall. Har derimot et par Vans briller som jeg kjøpte på Stress for 200 kr, disse finnes i alle mulige farger og ser ikke så ille ut. MQ i Oslo hadde et par i fjor som var sinnsykt fete til 200 kr, har ikke sjekket om de har noe tilsvarende i år.

Otticanet så veldig bra ut! Må vente på litt påfyll på kontoen først så bestiller jeg et par. Har det blitt for vanlig med de vanlige wayfarer brillene? De passer meg veldig bra, men det er litt synd at alle andre også har dem. Hvor mye betyr det at "alle" har dem?

Chuck Baz

Som Andreas sier er jo garantien hos optikere inne i prisen der et sted, men jeg har personlig aldri trengt garanti på mine(Har et par som er 2 år gamle og et som er et halvt år gammelt, begge kjøpt hos optikere) Tror det skal litt til før du trenger granti på dem også og tror ikke garantien dekker mye.