Begynn å tren - Det gjør underverker!

Started by Rebound, May 14, 2012, 19:26:22 PM

Previous topic - Next topic

Toshi

Quote from: Eh on May 15, 2012, 18:07:32 PM
Quote from: Stemning on May 15, 2012, 17:10:27 PM
Quote from: Toshi on May 15, 2012, 16:48:20 PM
Jeg har veldig tro på selvforsterkende sirkler og jeg tror den positive sirkelen som oppstår ved trening, mer energi og bedre selvfølelse er en større årsak til økende interesse enn direkte at en ser slankere ut.

Det siste året har jeg prøvd å komme meg ut og føle meg bra selv om jeg syns jeg har noen kilo ekstra. Jeg tror ikke folk legger merke til det sånn i store trekk, men jeg har jo vært nede i 80kg og har denne vinteren ligget på 110kg. Så det er helt klart en del reaksjoner fra folk som har sett meg "tynn". Jeg er en bondegutt på 183cm, så jeg er ikke feit på 110kg heller. Men grunnen til at jeg har gjort det bevisst er at jeg ikke vil trene for annen grunn enn at det føles godt. Ekstra oppmerksomhet er jo fint det, men det blir så fort borte når andre ting ikke går helt 100%, som jobb og forhold. Da kan det fort bli til at en mister fokus, syns litt synd på seg selv og faller tilbake til gamle synder.


Så mitt tips er å ta tida til å finne ut hva som føles bra med å trene og komme seg i bedre form, og ta vare på det til en dag det kanskje blir vanskeligere å holde seg i trøya. Jeg mener det går ann å ha det bra og få interesse fra damer selv om en har litt polstring. Men helt klart, fungerer kroppen og hodet bedre når en er i skikkelig form. Jeg er bare litt motstander mot trenings- og slankehysteri, må være rom for glede og nytelse selv om ting ikke er helt a4 ;)

Veeel, mens jeg skjønner poenget ditt... så har jeg et ekstra moment å komme med som du ikke nevner. Det vil ikke gjelde i alle tilfeller, men ta meg selv for eksempel, jeg liker jenter med veltrent (veldreid om du vil ;) ) kropp. Og jeg vil ikke på noen som helst måte forvente å få jenter med drømmekroppen uten selv å kunne tilby det samme tilbake. Jeg tror nesten jeg kan gå så langt som å si at jeg heller vil ha en jente som setter pris på at jeg legger ned arbeidet og holder meg fin, enn en som "tar meg som jeg er".

Men selvsagt, av og til ser en superfitte jenter med dvaske karer. Men hvis de jentene tenker noen lunde likt som meg er de nok ikke helt happy. Eeeegentlig. Men igjen, det hender vel at dem er det uansett.

Og et motpoeng til mot meg selv her, eller heller mot min tankegang, er jo hvis man som dvask liker at jentene sine er dvaske.

Nå bruker jeg betegnelsen dvask i forstanden utrent, som i for mye på feile steder, for mye mykt hengende under overarmene (det skal ikke mye til før jenter (og noen gutter) får dette), utrent rumpe, og flate skuldre (skuldre skal syns med en liten "bul", ikke bare gli direkte over i armen (også på jenter))... jeg liker ikke sånn dvaskhet. Sliter med å tenne på det.  :-\ :)  ;)

Samme her. Jo mer fit jeg selv blir, jo mer har jeg lyst på ei dame som gjør det samme, men det kan selvsagt bli for mye av det gode. Lite er så attraktivt som en jente som tar vare på kroppen sin!

Kanskje dere gir dere selv lov til å ha lyst på de veltrente når dere er det sjøl?  ;)

Whatever floats your boat. Det du nevner er en fin tanke og motivasjon å legge i bakhodet, litt mindre overflatisk enn at det er kult med oppmerksomhet :) Problemet er om en legger seg i hardtrening i 6 måneder, får dama og så legger seg på latsida. Kan fort bli en negativ forsterkende sirkel igjen, det er det jeg mener er greit å unngå.

Roman

Quote from: Claw on May 15, 2012, 00:04:36 AM
Denne tråden liker jeg :)
Rebound: Historien din er gledelig å lese. Du har gjort det riktig! Keep it up.

Og apropos sokrates, jeg liker dette sitatet:

"No citizen has a right to be an amateur
in the matter of physical training...
what a disgrace it is for a man to grow old
without ever seeing the beauty and
strength of which his body is capable
."
- Socrates

Den var fin!!

Samtidig liker jeg å ha dette perspektivet på trening:
Be like water my friend.

deepArne

Quote from: Stemning on May 15, 2012, 17:10:27 PM
Veeel, mens jeg skjønner poenget ditt... så har jeg et ekstra moment å komme med som du ikke nevner. Det vil ikke gjelde i alle tilfeller, men ta meg selv for eksempel, jeg liker jenter med veltrent (veldreid om du vil ;) ) kropp. Og jeg vil ikke på noen som helst måte forvente å få jenter med drømmekroppen uten selv å kunne tilby det samme tilbake. Jeg tror nesten jeg kan gå så langt som å si at jeg heller vil ha en jente som setter pris på at jeg legger ned arbeidet og holder meg fin, enn en som "tar meg som jeg er".
For min del er det ikkje så viktig at jenta ser så veldig trent ut. Det eg derimot liker, er ei jente som ikkje har problem med å presse seg. Ei som tåler å vere litt sliten, kald og svolten. Gjerne ei som har såpass konkurranseinstinkt at ho deltar i idrett. Dei jentene er som regel bra trent, og eg trur eg har betre draget på dei ved å ha ein ok kropp sjølv.

Roman

QuoteKanskje dere gir dere selv lov til å ha lyst på de veltrente når dere er det sjøl?  ;)

Whatever floats your boat. Det du nevner er en fin tanke og motivasjon å legge i bakhodet, litt mindre overflatisk enn at det er kult med oppmerksomhet :) Problemet er om en legger seg i hardtrening i 6 måneder, får dama og så legger seg på latsida. Kan fort bli en negativ forsterkende sirkel igjen, det er det jeg mener er greit å unngå.

Dette er mitt hovedkrav til jenter, de må like aktivitet, hvis ikke så er det en dealbreaker.

Ang. trening. Mitt liv er revolvert rundt det å være i god form. Jeg har seriøst aldri følt meg så bra som jeg gjør nå, dette innebærer å få nok søvn, spise nok, og regelmessig trening. Hvorfor skal man gå tilbake til å føle seg uopplagt og kjip?
For å sette det på spissen, om verden hadde gått under, så ville jeg ha vært i fysisk god nok form til å klare meg :)
Be like water my friend.

Lars GV

Quote from: Vibingray on May 23, 2012, 07:33:01 AM
For å sette det på spissen, om verden hadde gått under, så ville jeg ha vært i fysisk god nok form til å klare meg :)

Hvor mange zombier tar du i benkpress? :D
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.