Briller

Started by Roman, May 23, 2012, 17:12:43 PM

Previous topic - Next topic

Roman

Hei alle i hopa!
Som en av Norges svaksynte, trenger jeg lesebriller.
Situasjonen min er at jeg har en svakt syn på mitt høyre øye, mens jeg ser like bra som en jagerpilot på venstre.
Jeg veksler mellom briller/linse, og jeg trenger derfor noen nye briller som ser litt bra ut.

Er det noen som har peiling på brillemote? Jeg har et ovalt ansikt om det hjelper :p
Stilen jeg vil prøve å treffe er "sofistikert", men jeg skal primært bruke brillene til forelesning, lesing o.l.

Min mor skal hjem til Filippinene en tur i sommer, og kan derfor kjøpe meg noen HEFTIGE briller med dagens tekniske nyvinninger for briller som lasersikte, brilleglass interface osv.

Post gjerne noen bilder hvis du har mulighet :)
Be like water my friend.

Eh

Bare svaksynt på et øye, sier du? Da vil nok dette være det beste alternativet:


Like a sir!

Roman

haha you son of a gun....Im bringin the 1800`s back! :)
Be like water my friend.

Femininist

Det mest safe er å dra til en brillebutikk, få de til å hjelpe deg, lån med deg noen par hjem og si til mamman din "det er slike jeg vil ha".

De på brillebutikken vil nok være mye mer behjelpelige med å treffe stilen din, riktige farger og riktig form, og det er tross alt viktigere enn all verdens mote ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Roman

Quote from: Femininist on May 23, 2012, 22:09:20 PM
Det mest safe er å dra til en brillebutikk, få de til å hjelpe deg, lån med deg noen par hjem og si til mamman din "det er slike jeg vil ha".

De på brillebutikken vil nok være mye mer behjelpelige med å treffe stilen din, riktige farger og riktig form, og det er tross alt viktigere enn all verdens mote ;)

Du har helt rett Feminist, men i disse sure eksamensdager så har jeg en tendens til å prøve å få alt dalende i fanget  ::)
Be like water my friend.

Anugita

Hva som vil kle deg er vanskelig å si uten å vite hvordan du ser ut, men jeg anbefaler så diskrete briller som mulig, selvom det tydeligvis er in med horninnfatning og det som verre er... Jeg kan ikke noe for det, jeg synes det ser utrolig komisk ut, og ler hver gang jeg ser noen "supermoderne" mennesker med "supermoderne" briller.

Dette ser MYE smartere ut


en dette:

Roman

#6
Ja, det er jo en del av trenden :)
Jeg så for meg noen briller med sterk ramme. Jeg har en tendens til å være litt slem med brillene mine, sitte på dem osv, samtidig som at jeg føler at en litt bredere ramme er litt mer maskulint?


De var jo ganske like de du postet, Anugita?
Be like water my friend.

Roman

Quotemen gjør som femininist sier og ikke hør på oss.[/quote
Men da hører jeg jo på dere!!!  ;D

Tenkte forøvrig å stikke innom brillesjappa på fredag.
Jeg skal slenge opp bilder av de brillene som jeg syns virker aktuelle :)
Be like water my friend.

Femininist

Det viktigste er at innfatningen har riktig form til ditt ansikt, riktig bredde og riktig lengde, samt at du kler fargen på innfatningen, er det på plass er bredden på innfatningen og hvor markert den er en smaksak, ta det du liker (om du er relativ sikker på smaken din) da er du sikker på at det kler stilen din.

Tips; Har du anonym stil og gidder ikke å bruke så mye tid på klær og sånn, så er det tryggest med anonym innfatning, er du sikker på stilen din; ta de du liker (så lenge de passer med ansiktet ditt).
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Anugita

Quote from: Vibingray on May 24, 2012, 07:13:49 AM
De var jo ganske like de du postet, Anugita?

Ja, og jeg ler fortsatt  ;)

Roman

Haha, enten har du en overmenneskelig kjevemuskel, ellers så må du være helt gåen!!
Be like water my friend.